تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نادانى ريشه همه بديهاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799014004




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قیمت گاز پتروشیمی‌ها تغییر می‌یابد/ صادرات 7 میلیون مترمکعب گاز به عراق در سال آینده


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: قیمت گاز پتروشیمی‌ها تغییر می‌یابد/ صادرات 7 میلیون مترمکعب گاز به عراق در سال آینده
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: قیمت گاز در سال 95 برای مجتمع‌های پتروشیمی تغییر می‌کند ولی هنوز رقم قطعی آن مشخص نیست.


به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، حمیدرضا عراقی در جمع خبرنگاران در پاسخ به خبرنگاری مبنی بر آخرین وضعیت صادرات گاز ایران به پاکستان پس از لغو تحریم‌ها چه خواهد شد، گفت: قرارداد پاکستان جاری است و در دولت قبل برای کمک به پاکستانی‌ها به منظور صادرات گاز به این کشور داده شد اما هرگز عملیاتی نشد.


مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: پاکستانی‌ها نیز در این مدت به بهانه‌های مختلفی از جمله اینکه در شرایط تحریم نمی‌توانند به این قرارداد عمل کنند اظهار کرد: اخیرا شنیده‌ام که گفته شده ما به گاز ایران نیاز داریم و قرار است یک خط لوله LNG احداث کنیم که فاصله این خط لوله تا مرز ایران بین 90 تا 100 کیلومتر است و قرار است این خط لوله را به مرز ایران برسانند از طرفی نیز ما باید خط لوله خود را تا مرز احداث کنیم و در صورت آمادگی صادرات گاز ما به پاکستان نیز صورت خواهد گرفت.


وی همچنین در خصوص آخرین وضعیت صادرات گاز ایران به عراق تصریح کرد: ما قرارداد خود را با معاون وزیر نیروی عراق به منظور صادرات گاز به بصره منعقد کردیم و هم اکنون دو قرارداد صادرات گاز به عراق داریم.


مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: امسال مشعل این خط لوله در شهر نفت‌شهر روشن می‌شود و از اردیبهشت یا خرداد سال آینده بخش اول این قرارداد که صادرات 7 میلیون متر مکعبی گاز در مدت 9 ماه است اجرایی می‌شود.


عراقی با اشاره به جزییات صادرات گاز ایران به عراق گفت: در سال دوم قرارداد باید 14 میلیون متر مکعب گاز به این کشور صادر و در 12 ماه بعدی نیز صادرات گاز به 25 میلیون متر مکعب می‌رسد که از همان سال صادرات گاز در زمستانت 25 میلیون و در تابستان 35 میلیون متر مکعب خواهد بود.


وی ادامه داد: این قرارداد 6 ساله است و همانطور که گفتم حاضر هستیم در سال 95 این قرارداد را اجرایی کنیم.


مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به صادرات گاز به کشورهای حاشیه خلیج فارس گفت: ما مذاکراتی نیز با این کشورها داشتیم اما به دلیل تحریم اجرایی نشد که امیدواریم در دوران پساتحریم با توجه به اینکه صادرات به کشورهای همسایه مزیت دارد بتوانیم این کار را انجام دهیم.
عراقی همچنین با اشاره به صادرات گاز به ترکیه گفت: سه روز قبل در اوج سرما این کشور از ایران درخواست افزایش صادرات گاز کرد که با اجازه بیستکینگ شرکت ملی گاز 2 میلیون متر مکعب گاز به صادرات خود اضافه کردیم که البته این کار فقط برای یک روز صورت گرفت و آنها نیز 31 میلیون متر مکعب از ایران برداشت کردند.


وی با اشاره به اینکه ترک‌ها مدعی بودند که این کاهش قیمت باید از سال 2010 اعمال شود اما دادگاه حکم داده است که کاهش قیمت از سال 2011 اعمال می‌شود، گفت: بر اساس این حکم باید بین 10 تا 15 درصد قیمت گاز کاهش یابد.


معاون وزیر نفت با اظهار اینکه رقم جریمه مورد نظر کم نیست، گفت: اگرچه در نحوه پرداخت این جریمه به ترک‌ها هنوز توافق نکرده‌ایم اما شاید مبلغ جریمه حدود یک میلیارد دلار باشد.


عراقی گفت: پیش از این ایران در پی شکایت‌های ترکیه مبنی بر عدم توانایی ایران در تأمین حجم گاز مورد توافق توانسته بود با دفاع مناسب از پرداخت جریمه 20 میلیارد دلاری رهایی یابد.


وی گفت: ترکیه علیه ایران دو شکایت گازی مطرح کرد که شکایت اول درمورد عدم پایداری صادرات گاز به ترکیه بود که با استدلال‌های بسیار خوب توانستیم در این دادگاه پیروز شویم اما در دادگاه دوم که به دلیل شکایت قیمت گاز صادراتی ایران مطرح شد نتوانستیم در این دادگاه پیروز شویم زیرا آنها استدلال می‌کردند اولا قیمت صادرات گاز به ترکیه از کشورهای دیگر پایین است در ثانی نیز قیمت گاز جهانی نیز کاهش پیدا کرده به همین دلیل ما در این دادگاه شکست خوردیم.


عراقی در ادامه با اشاره به مصرف گاز 43 میلیون متر مکعبی روزانه مجتمع‌های پتروشیمی گفت: امسال 3 میلیون متر مکعب گاز بیشتر به پتروشیمی‌ها دادیم که قیمت آن در سال 94 در خصوص خوراک 334 تومان و سوخت نیز 130 تومان بود.


مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: اما بر اساس فرمول جدیدی که توسط جهانگیری ابلاغ شده است قیمت گاز در سال 95 برای مجتمع‌های پتروشیمی تغییر می‌کند ولی هنوز رقم قطعی آن مشخص نیست که معاونت وزارت نفت در حال بررسی رقم قطعی خوراک گاز مجتمع‌های پتروشیمی است.


وی همچنین با اشاره به قیمت گاز نیروگاه‌ها گفت: قیمت گاز این بخش نیز ثابت و 80 تومان در نظر گرفته شده است.





۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن