تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان بايد براى آخرتش از دنيا، براى مرگش از زندگى و براى پيرى‏اش از جوانى، توشه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819215174




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزایش 14 درصدی سهم مالیات در بودجه/ تدبیر دولت در تأخیر بودجه سال 95


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: افزایش 14 درصدی سهم مالیات در بودجه/ تدبیر دولت در تأخیر بودجه سال 95
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با تأکید بر اینکه تأخیر در ارسال بودجه سال 95 و لوایح برنامه ششم به تدبیر دولت بوده گفت: مالیات کارکنان دولت و کسبه در سال 95 افزایش نمی‌یابد.

تشریح جزییات لایحه بودجه سال 95
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،لایحه بودجه 1395 روز گذشته با 22 تبصره همراه با لایحه برنامه ششم توسعه مشتمل بر 31 ماده از سوی رئیس‎‌جمهور تقدیم مجلس شد.

لایحه بوده سال آینده با رقمی معادل 952 هزار میلیارد تومان بسته شده که نسبت به سقف 837 هزار میلیارد تومانی سال‌جاری حدود 115 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است به گفته  حسن روحانی ، سهم نفت در بودجه سال آینده  25 درصد بوده و همچنان کاهش شدید قیمت نفت در بازارهای جهانی نگرانی‌ها را از عدم تحقق درآمدهای کشور حتی به نسبت کاهش سهم این درآمدها به همراه دارد.

صبح امروز نیز معاون برنامه‌ریزی رئیس جمهور در نشست خبری به تبیین لایحه بودجه سال 95 پرداخته است.

محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با اشاره به بودجه سال 95 و لوایح برنامه ششم توسعه اقتصادی گفت: تأخیر در ارسال این لوایح بنا به تدبیر و مصلحت بود و منافع ملی را در پی داشت و به همین جهت برخلاف هر سال که در 15 آذر ماه بودجه به مجلس تقدیم می‌شد در سال‌جاری به تعویق افتاد.

وی افزود: البته تهیه برنامه ششم توسعه همراه با بودجه سال 95 سرعت کار سازمان مدیریت و دولت را اندکی کند کرده بود اما قبل از 15 آبان ماه ما موفق شدیم که پیش‌نویس لایحه برنامه و بودجه را به دولت بدهیم.

نوبخت تصریح کرد: اهم برنامه ششم توسعه و بودجه سال 95 با فرض رفع تحریم‌ها تنظیم شده بود و با توجه به اینکه مقام معظم رهبری نیز از ابتدای اجرای برجام را مشروط اعلام کرده بودند ما باید برای ارائه بودجه سال 95 و لوایح برنامه ششم توسعه اطمینان حاصل می‌کردیم که تحریم‌ها رفع می‌شود و خوشبختانه ارائه آن به مجلس با پاره شدن زنجیری که با تحریم‌ها به پای اقتصاد ایران بسته شده بود توأم شد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به رقم بودجه سال 95 گفت: رقم 953 هزار میلیارد تومان برای بودجه کل کشور در نظر گرفته شده که این رقم خود شامل دو بخش بودجه عمومی 307 هزار میلیارد تومان و بودجه شرکت‌های دولتی و بانک‌ها که رقم آن 682 هزار میلیارد تومان است می‌شود که بودجه کل کشور در مقایسه با بودجه سال 94، 12.5 درصد رشد دارد.

نوبخت با اشاره به این موضوع که بودجه عمومی از دو بخش منابع و مصارف تشکیل می‌شود، گفت: در بودجه سال 95، منابع عمومی 267 هزار میلیارد تومان و منابع اختصاصی 40 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

به گفته رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یکی از موارد قضاوت درباره بودجه این موضوع است که منابع دیده شده در آن از اطمینان کافی برخوردار و واقعی باشد و موضوع دیگر ترکیب منابع است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بودجه سال 95، بر اساس سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی تعیین شده است و در این سیاست‌ها به روشنی مشخص شده که سهم مالیات باید افزایش و سهم نفت کاهش بیابد لذا این ترکیب در بودجه در نظر گرفته شده است.

نوبخت افزود: منابع عمومی بودجه سال 95، 267 هزار میلیارد تومان است که در سال 94، این رقم 236 هزار میلیارد تومان بوده که این رقم 13.2 درصد رشد داشته و می‌توان گفت رشد 13 درصدی متعادل است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی افزود: در منابع بودجه 149 هزار میلیارد تومان برای درآمدها در نظر گرفته شده که در سال 94، این رقم 128 هزار میلیارد تومان بود و این رقم نیز 15.6 درصد رشد یافته است.

وی با اشاره به افزایش درآمدهای مالیاتی در سال 95 گفت: 101 هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی برای سال 95 در نظر گرفته شده که این رقم در سال 94، 88 هزار میلیارد تومان بود و البته سیاست دولت این نیست که این 14 درصد افزایش درآمد مالیاتی را از طریق افزایش نرخ مالیات دریافت کند بلکه با اصلاح قانون برخی معافیت‌های مالیاتی لغو شده و همچنین با بودجه‌ای که در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار داده‌ایم باید بخش ناشناخته‌ای که تاکنون مالیات نمی‌پرداختند شناسایی شود و افزایش نرخ مالیاتی برای کارکنان دولت و کسبه در دستور کار نیست.

نوبخت در ادامه صحبت‌های خود به منابع حاصل از واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای اشاره کرد و گفت: در لایحه بودجه سال 95 این رقم 73 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده که در سال 94 این رقم 56 هزار میلیارد تومان بود که عمده آن از طریق صادرات نفت و میعانات گازی به دست می‌آید.

به گفته رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی رقم 3 هزار میلیارد تومان از واگذاری طرح‌های نیمه تمام به بخش غیردولتی در بودجه 95 دیده شده که مقدمات آن فراهم شده است و ما امیدواریم با برداشته شدن تحریم‌ها فضای اقتصاد به سمت اقتصادی مردم بنیاد حرکت کند.

خبر در حال تکمیل...





۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 133]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن