تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس سه خصلت داشته باشد، دنيا و آخرتش سالم مى‏ماند: به خوبى فرمان دهد و خود به آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803342320




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وضعیت بد اقتصادی کشور نشان دهنده بی توجهی دولت به اقتصاد مقاومتی است/ مجلس به عملکرد دولت در اقتصاد مقاومتی نظارت کند


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: این عضو هیات علمی دانشگاه، اقتصاد مقاومتی را دارای ابعاد مختلفی دانسته و تصریح کرد: مهم‌ترین مشکل امروز کشور در عدم اجرای اقتصاد مقاومتی عدم ارائه تعریف مشخصی از این اقتصاد است که متاسفانه بخش زیادی از جامعه ما با مفهوم و اهداف این اقتصاد آشنایی لازم را ندارند.

به گزارش تراز ،مرتضی عزتی اقتصاددان و عضو هئیت علمی دانشگاه تربیت مدرس درباره شرایط فعلی اقتصاد ایران به خبرنگار تراز گفت: باید اذعان داشت وضعیت امروز کشور نشان دهنده بی توجهی دولت به پیشبرد اقتصاد مقاومتی و عدم نظارت مجلس بر این موضوع است. وی درباره دلایل عدم نظارت دقیق مجلس بر عملکرد دولت افزود: علت اصلی عدم نظارت و توجه کافی مجلس به موضوعاتی از قبیل اقتصاد مقاومتی یا مدیریت جهادی ناشی از عدم اطلاع دقیق نمایندگان نسبت به این موضوعات است. چرا که شما باید در ابتدا برای اجرا یا نظارت و بررسی موضوعی نسبت به آن موضوع درک و شناخت مناسبی داشته باشید.
عزتی در ادامه اظهار داشت: مجلس پرسشگر، مجلسی است که نسبت به موضوع مورد پرسش تسلط و دانش کافی داشته باشد. اما متاسفانه عدم تسلط برخی از نمایندگان بر موضوعات اقتصادی و دغدغه های شخصی یا بخشی نمایندگان ، به خصوص در ماه های آخر مجلس گاها باعث می شود مسائل فردی بر مسائل ملی ارجحیت پیدا کند.
این عضو هیات علمی دانشگاه، اقتصاد مقاومتی را دارای ابعاد مختلفی دانسته و تصریح کرد: مهم‌ترین مشکل امروز کشور در عدم اجرای اقتصاد مقاومتی عدم ارائه تعریف مشخصی از این اقتصاد است که متاسفانه بخش زیادی از جامعه ما با مفهوم و اهداف این اقتصاد آشنایی لازم را ندارند.
وی درباره ویژگی های اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: اقتصادی که بتواند در برابر شوک‌هایی مانند تحریم و نوسانات دوره ای بازار به فعالیت های خود ادامه داده و بتواند با وجود این مشکلات به رشد اقتصادی نیز دست یابد یک اقتصاد مقاوم نامیده می شود. عزتی درباره راهکارهای مقابله با تحریم افزود: اگر ما بخواهیم کشورمان را در مقابل تحریم ها واکسینه کنیم باید در گام اول عوامل تاثیرگذار بر اقتصاد ایران را شناخته و سپس در جهت بررسی و کارشناسی این عوامل اقدام کنیم.
این اقتصاددان با تاکید بر توجه سیاست گذاران به قانون مداری در رفتار و عملکرد خود بیان داشت: بهتر است دولتمردان و مسئولین کشوری قانون را سرلوحه اقدامات خویش قرار داده و آن را با ابزارهای علمی پیگیری و اجرا کنند. وی با بیان وظایف مجلس در این زمینه خاطرنشان کرد: در این میان نمایندگان مجلس نیز در بخش قانون گذاری باید قوانینی را تصویب کنند که پایه و مبنای علمی داشته و به هیچ وجه مسائل بخشی وجناحی خود را در این تصمیمات دخیل نکنند.







زمانبندی انتشار: 14 دى 1394 - 08:34





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن