تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):وقتى معلم به كودك بگويد: بگو بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و كودك آن را تكرار كند خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803168787




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس از جلسه علنی شورای شهر ساری گزارش می‌دهد هم‌صدایی اعضای شورا در انتقاد از عملکرد شبکه تبرستان


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس از جلسه علنی شورای شهر ساری گزارش می‌دهد
هم‌صدایی اعضای شورا در انتقاد از عملکرد شبکه تبرستان
اعضای شورای شهر ساری به صورت هم‌صدا از عملکرد شبکه تبرستان انتقاد کردند.

خبرگزاری فارس: هم‌صدایی اعضای شورا در انتقاد از عملکرد شبکه تبرستان



به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، صد و پنجاه و سومین جلسه علنی شورای شهر ساری در حالی برگزار شد که رئیس شبکه تبرستان، مهمان این نشست بود و اعضای شورا، انتقاداتی را نسبت به عملکرد این شبکه بیان کردند. عضو شورای شهر ساری در این نشست با بیان اینکه صدا و سیما یک دانشگاه عمومی است، گفت: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات شبکه تبرستان این است که درباره قوانین مربوط به زندگی مردم و حقوق شهروندی، اطلاع‌رسانی مناسبی ندارد. علی‌اکبر زلیکانی با اشاره به اینکه مردم ما با قوانین ناآشنا هستند، اظهار کرد: این قوانین، حقوق و وظایف متقابل برای مردم ایجاد می‌کند و باید اطلاع‌رسانی شود.

وی با بیان اینکه ماده 6 قانون مدیریت پسماند با صراحت اعلام می‌کند که صدا و سیما و رسانه‌ها موظف هستند درباره مدیریت پسماند با دیگر دستگاه‌ها همکاری کنند، افزود: نه در مازندران و نه در سراسر کشور، صدا و سیما در این موضوع وارد نشده است در حالی که رعایت نکردن این قانون، اثرات نامطلوبی در سلامتی افراد ایجاد کرده است. این عضو شورای شهر ساری با اشاره به اینکه صدا و سیما در تبیین اقتصاد مقاومتی هم باید نقش خود را به خوبی ایفا کند، گفت: تناقض‌های بسیاری در صدا و سیما وجود دارد و برنامه‌ای که تبیین‌کننده شعار سال گذشته باشد از صدا و سیما پخش نشد. *50 درصد از مدال‌آوران ملی، مازندرانی هستند دیگر عضو شورای اسلامی شهر ساری نیز در این نشست اظهار کرد: انگیزه‌سازی و سلامت اجتماعی بحثی است که در ورزش وجود دارد اما شبکه مازندران تولید خوبی در برنامه‌های ورزشی ندارد. فیض‌الله نفجم با اشاره به اینکه 50 درصد اعضای تیم‌های ملی و مدال‌آوران، مازندرانی هستند اما از حمایت صدا و سیما برخوردار نیستند، افزود: ساری دو تیم پرطرف‌دار در لیگ برتر دارد و این ورزشکاران نیازمند حمایت هستند. *استفاده از ادبیات نامناسب در شبکه تبرستان نائب‌رئیس شورای شهر ساری نیز در این جلسه اظهار کرد: شوراها برای رفاه حال مردم تشکیل شدند و رسانه ملی هم باید در اختیار مردم باشد. سید مهدی احمدی با بیان اینکه صدا و سیما تنها سازمانی است که می‌تواند منعکس‌کننده مشکلات مردم باشد، افزود: صدا و سیما این موضوع را به عنوان رسالت جدی، در دستور کار قرار دهد. وی با اشاره به اینکه شبکه تبرستان از ظرفیت شورا و شهرداری استفاده نکرده است، گفت: انجام اقدامات فرهنگی مشترک بین شهرداری، شورا و صداوسیما در ارتقای فرهنگ شهرنشینی، گسترش حقوق و تکالیف شهروندی و ... می‌تواند در این زمینه موثر باشد. این عضو شورای شهر ساری با بیان اینکه پلیس راهنمایی و رانندگی با تولید انیمیشن توانست تا حدود زیادی فرهنگ راهنمایی و رانندگی را برای نسل جدید نهادینه کند، تصریح کرد: این ظرفیت در شورا و شهرداری هم وجود دارد و صدا و سیما باید در این زمینه پیگیری جدی انجام دهد.

احمدی با اشاره به اینکه هنوز از ادبیات نامناسبی در شبکه تبرستان استفاده می‌شود، گفت: ظرفیت‌های بسیاری در حوزه گویندگی، بازیگری و نویسندگی در سطح ملی داریم و مرکز مازندران از این ظرفیت‌ها استفاده نمی‌کند. وی با بیان اینکه شورای عالی قرآنی بر فعالیت‌های قرآنی مراکز استان‌ها، نظارت دارد، تصریح کرد: مشاهده می‌شود که در شبکه تبرستان، از قرائت قاریان غیربومی استفاده می‌کنند در حالی که استفاده از قاریان بومی در هنگام اذان می‌تواند درصد مخاطبان این شبکه را افزایش دهد. *بی‌توجهی برنامه‌سازان شبکه تبرستان به طرح پزشک خانواده دیگر عضو شورای اسلامی شهر ساری نیز با اشاره به اینکه استان‌های مازندران و فارس به عنوان پایلوت اجرای طرح پزشک خانواده هستند، اظهار کرد: در صورتی این طرح به خوبی اجرا شود به دیگر استان‌ها هم تسری می‌یابد و این مسئله نشان‌دهنده اهمیت طرح پزشک خانواده است که البته نیازمند حمایت‌های ویژه در نظارت و اجرا است. جمال باقری با بیان اینکه شبکه تبرستان به این موضوع به شکل مستمر و به عنوان پروژه مهم، توجه نکرده است، افزود: اگرچه در رادیو به صورت پراکنده به این موضوع پرداخته شده اما طرح پزشک خانواده، مورد بی‌توجهی برنامه‌سازان شبکه تبرستان قرار گرفته است.

وی گفت: طرح پزشک خانواده به اصلاحاتی نیاز دارد که می‌تواند از طریق صدا و سیما مورد توجه قرار گیرد. عضو شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه غیر از زمان مشخص پخش خبر، شبکه تبرستان زمان خاصی در بخش برنامه‌ها ندارد، ادامه داد: در حالی که مردم درباره آنفلوانزا نگرانی بسیاری دارند شبکه تبرستان می‌توانست با برگزاری یک میزگرد از نگرانی مردم در این زمینه بکاهد. *عملکرد شورا در شبکه تبرستان بازگو نمی‌شود دیگر عضو شورای اسلامی شهر ساری نیز در این جلسه با اشاره به اینکه شبکه تبرستان برنامه جاذب برای نسل جوان ندارد، اظهار کرد: مازندران استانی است که نیمی از مدال‌های المپیک دور قبلی را کسب کرده و به تنهایی نیمی از ورزش کشور هستیم. سعید نجاریان افزود: ورزش استان این ظرفیت را دارد که برنامه‌های خاص ورزشی تولید و از شبکه تبرستان پخش شود. وی با بیان اینکه عملکرد شورا و شهرداری ساری در شبکه تبرستان بازگو نمی‌شود، گفت: شبکه تبرستان تولیدات کمی در حوزه کاهش معضلات اجتماعی دارد در حالی که می‌تواند نقش موثری در کاهش معضلات داشته باشد. نجاریان با اشاره به گردشگرپذیر بودن مازندران تصریح کرد: برنامه تاثیرگذار فرهنگی در این حوزه هم در شبکه تبرستان تولید نشده است.

در پایان این نشست شهردار ساری اظهار کرد: دولت‌ها انتظار دارند صداوسیما سخنگوی آنها بوده و حقایق را بیان نکند. مهدی عبوری با اشاره به اینکه نارسایی در دستگاه‌های اجرایی وجود دارد و مدیریت را با مشکل مواجه کرده است، بیان داشت: با وجود مشکلات اعتباری و حجم بالای نیروی انسانی تحمیل شده به یک مجموعه تخصصی، شاید آن مجموعه نتواند همه انتظارات را برآورده کند. به گزارش فارس، در حالی که بیشتر اعضای شورای شهر ساری انتقاداتی را به عملکرد شبکه تبرستان داشتند، رضا پیوندی دیگر عضو شورای ساری این انتقادات را هجمه به رئیس شبکه تبرستان دانست و این سوال را مطرح کرد که اعضای شورا بیننده چند درصد از برنامه‌‌های شبکه تبرستان هستند که اینچنین انتقاد می‌کنند.

94/10/14 - 01:36





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن