تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هیچ ثروتی چون عقل و هیچ فقری چون جهل و هیچ میراثی چون ادب و هیچ پشتیبانی چون مشورت نخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820017729




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گستاخي سعودي از روابط شتابزده گذشته ماست


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: گستاخي سعودي از روابط شتابزده گذشته ماست
از ابتداي روي كار آمدن تيم حكومتي جديد در عربستان، جنايات عظيمي در سرزمين وحي، صورت گرفته كه دل هر مسلماني را به‌درد مي‌آورد.
نویسنده : محسن رضايي 


از ابتداي روي كار آمدن تيم حكومتي جديد در عربستان، جنايات عظيمي در سرزمين وحي، صورت گرفته كه دل هر مسلماني را به‌درد مي‌آورد. حملات بي‌رحمانه به مردم يمن و كشتن هزاران زن و مرد و كودك و آواره كردن ميليون‌ها مسلمان يمني، نسل‌كشي بي‌سابقه‌اي را رقم‌زده است.  حادثه مشكوك منا كه قريب 7هزار نفر از مسلمانان جهان در كنار خانه امن الهي در خاك و خون غلتيدند، چهره جديدي از حاكمان عربستان سعودي را به نمايش گذاشت.  حمايت‌هاي آشكار و پنهان از تروريست‌هاي سوريه و عراق و جناياتي كه در اقصي‌نقاط عالم به نام اسلام انجام مي‌شود، چهره انساني اسلام و چهره عادلانه بيداري اسلامي را مخدوش كرده است.
پيام تبريك به قاتلان شيخ زكزاكي در نيجريه، بهت جهان اسلام را در پي داشت. امروزه كه حاكمان وحشي، عالم مظلوم و مجاهد في‌سبيل‌الله، شيخ نمر را به شهادت رساندند، مشخص شد كه نوعي جنون از همان نوعي كه صدام، هيتلر و موسوليني را در برگرفته بود، وجود حاكمان آل سعود را فراگرفته است و به تعبير حكيمانه مقام معظم رهبري، «بدون ترديد، خون به‌ناحق ريخته اين شهيد مظلوم، به‌سرعت اثر خواهد كرد و دست انتقام الهي، گريبانِ سياستمداران سعودي را خواهد گرفت.»  
چه كسي بايد به داد سرزمين وحي برسد؟ حكام عربستان، بسياري از دولتمردان جهان اسلام را با پول‌هاي نفتي خريده‌اند و سكوت يا همراهي آنان با حكام آل سعود، حاكي از مسائل پشت پرده فراوان است. اگر امروز فكري نشود، قطعاً فردا دير است. در چنين شرايطي، خون به‌جاي نفت، منطقه را پُر مي‌كند.  به نظر مي‌رسد امروزه اين ديوانه‌هاي تازه به دوران رسيده، جز با فرياد يكصداي علما و نخبگان جهان اسلام، به‌جاي خود نخواهند نشست.
امام در وصيت‌نامه‌شان فرمودند: «و مي‌بينيم كه ملك فهد هرسال مقدار زيادي از ثروت‌هاي بي‌پايان مردم را صرف طبع قرآن كريم و محال تبليغات مذهب ضد قرآني مي‌كند و وهابيت، اين مذهب سراپا بي‌اساس و خرافاتي را ترويج مي‌كند؛ و مردم و ملت‌هاي غافل را سوق به‌سوي ابرقدرت‌ها مي‌دهد و از اسلام عزيز و قرآن كريم براي هدم اسلام و قرآن بهره‌برداري مي‌كند.» (صحيفه امام خميني (ره)، جلد 21، ص: 396)
يا درجايي ديگر مي‌فرمايند:
«و لازم است در نوحه‌ها و اشعار مرثيه و اشعار ثناي از ائمه حق ـ عليهم سلام‌الله ـ‌ به‌طور كوبنده فجايع و ستمگري‌هاي ستمگران هر عصر و مصر يادآوري شود؛ و در اين عصر كه عصر مظلوميت جهان اسلام به دست امريكا و شوروي و ساير وابستگان به آنان و از آن ‌جمله آل سعود، اين خائنين به ‌حرم بزرگ الهي _ لعنه‌الله و ملائكته و رسله عليهم ـ است به‌طور كوبنده يادآوري و لعن و نفرين شود. »(صحيفه امام خميني (ره)، جلد 21، ص: 400)
در دهه دوم انقلاب اسلامي، نبايد دولتمردان ما بدون حل‌وفصل مسائل اساسي با عربستان، شتاب‌زده عمل مي‌كردند، طبيعي است كه علائم غلطي كه ديروز به عربستان داده شد، موجب شد تاوان آن را امروز بپردازيم.
در تمامي اين دوران، دولت سعودي عليه جزاير سه‌گانه ايراني بيانيه داده و در موضوع نفت و اوپك راه ديگري در پيش‌گرفته است و تكفيري‌ها در مكاتب و مساجد وهابي آل سعود در سراسر دنيا، تربيت‌شده‌اند. كتب و مربيان انحرافي كه طي 50 سال در مكتب آل سعود پرورش‌يافته‌اند، در مدارس آنها فعال و با پول دولت سعودي، هزاران جوان منحرف را تربيت‌كرده و امروزه به قتل و جنايت و خونريزي در سراسر جهان پرداخته‌اند.  حقير، به‌عنوان سربازي از جبهه اسلام، خاضعانه از علماي اسلام، نخبگان و روشنفكران كشورهاي اسلامي، استدعا دارم كه به‌داد اسلام برسند. اگر امروز براي كنترل و بيرون كردن اين گروه از اريكه قدرت در عربستان چاره‌اي انديشيده نشود، بي‌ترديد سرزمين وحي به كانوني از آدمكشي و قتل و جنايت تبديل خواهد شد و قطعاً فردا دير خواهد بود.
* دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن