تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درست ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819965184




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عدم‌ توافق روسیه‌ و قطر در مورد آینده اسد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: عدم‌ توافق روسیه‌ و قطر در مورد آینده اسد
وزرای خارجه قطر و روسیه دیروز در مسکو دیدار و درباره بحران سوریه مذاکره کردند. در حالی که دو کشور درباره قانع کردن گروه‌ های مخالف دولت سوریه به شرکت در مذاکرات صلح به توافق رسیده‌اند، اما مساله آینده بشار اسد همچنان برای آنها مورد اختلاف است.
به گزارش نامه نیوز به نقل از بی بی سی، «خالد بن محمد العطیه» وزیر امور خارجه قطر، در جمع خبرنگاران گفت بشار اسد باید از قدرت کنار برود. اما «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه این موضع دولتش را تکرار کرد که مردم سوریه باید درباره سرنوشت بشار اسد تصمیم بگیرند.

روسیه یکی از متحدان بشار اسد است و قطر هم از آغاز جنگ داخلی سوریه پشتیبانی‌ های مهمی از گروه‌های مخالف بشار اسد کرده است.

لاوروف در ادامه گفت که با وجود اختلاف نظر درباره سرنوشت بشار اسد، روسیه با قطر به فهم مشترکی رسیده که هیاتی از گروه‌های مخالف دولت بشار اسد، تشکیل و در مذاکرات صلح شرکت داده شود.

لاوروف گفت این مهم است که وسیعترین طیف ممکن از مخالفان در مذاکرات پایان جنگ داخلی سوریه شرکت کنند.

به غیر از سرنوشت بشار اسد اینکه کدام گروه‌ها در این مذاکرات شرکت کنند مورد اختلاف است. در حالی که روسیه، ایران و دولت بشار اسد برخی از گروه‌های مسلح فعال در سوریه را در کنار گروه داعش قرار می‌دهند، قطر، عربستان سعودی و ترکیه از برخی از این گروه‌ها حمایت می‌کنند.

در همین رابطه وزیر خارجه قطر با بیان اینکه کشورش با درست کردن فهرستی مشخص از گروه‌های پذیرفته شده و پذیرفته نشده مخالف است گفت: ما با یک طبقه‌بندی مطلق و قطعی گروه‌ها مخالفیم. چیزی که مهمتر است فهم این مساله است که چه منطقی پشت دست بردن آنها به اسلحه قرار دارد.

تلاش‌ های بین‌ المللی برای پایان دادن به جنگ داخلی سوریه در حدود یک ماه اخیر تشدید شده و شورای امنیت سازمان ملل هفته گذشته با تصویب قطعنامه‌ای مسیر طراحی‌ شده برای حل بحران را تایید کرد.

پیش از آن قدرت‌های جهانی و منطقه‌ای، از جمله ایران، در نشستی بر سر کلیات حل بحران سوریه به توافق رسیدند.




منبع: مهر


۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن