تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه ماه شعبان، وسواس دل و پريشانى‏هاى جان را از بين مى‏برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820337383




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استقبال از استقرار صنایع استراتژیک نفت و گاز در یزد/ مسئولان otc: رونمایی از توربین ملی،بزودی


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


استقبال از استقرار صنایع استراتژیک نفت و گاز در یزد/ مسئولان otc: رونمایی از توربین ملی،بزودی استان‌ها > یزد - جلسه بررسی عملکرد شرکت توربو کمپرسور نفت (OTC) باحضور سرپرست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان و مدیر بورس منطقه ای در محل شرکت توربین های گازی غدیر یزد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد در این نشست با بیان اینکه هرچند تحریم ها، هزینه هایی را به کشور تحمیل کرده اما در عین حال خودباوری و عدم اتکا به کشورهای غربی را تقویت کرده است. حمیدرضا نصیری زاده افزود: حال که لغو تحریم ها با همت دولت تدبیر و امید درحال رخ دادن است، لازم است تا تلاش مضاعفی برای بهره گیری از منافع حاصل شده بکار گرفته شود تا در جهت صدور کالاها و دانش فنی داخل حرکت نماییم.
وی همچنین با اشاره به ظرفیت های دانشگاهی استان یزد گفت: استان در حال تبدیل به قطب دانشگاهی در کشور است و با همکاری بیشتر صنعت و دانشگاه و هم افزایی بیشتر، باید از این ظرفیت بهره گرفت. این مقام مسئول در ادامه به فعالیت های شرکت OTC اشاره کرد و آن را نمونه پیشرفت صنایع داخلی در زمان تحریم ها عنوان و بیان داشت: خوشبختانه این شرکت با مشارکت شرکت های خارجی توانسته دانش فنی مورد نیاز در صنایع نفت و گاز را بدست بیاورد و در دوران تحریم به پیشرفت های خوبی نائل شود. حمیدرضا نصیری زاده با استقبال از توسعه فعالیت های این شرکت در یزد تاکید کرد: توسعه فعالیت های OTC در یزد می تواند کمک خوبی برای استقرار صنایع مرتبط با نفت و گاز در استان باشد.
وی با تاکید بر این نکته که یزد از امنیت بالایی در کشور برخوردار است، خاطرنشان ساخت: این مولفه زمینه استقرار صنایع استراتژیک را در استان فراهم می کند. این مقام مسئول با اذعان بر اینکه یزد از کم آبی رنج می برد، گفت که راهی جز استقرار صنایع کم آب خواه و های تک در استان وجود ندارد و باید تمام تلاش را برای بدست آوردن دانش فنی روز بکار بست.
نصیری زاده افزود: شرکت OTC می تواند مشاور خوبی برای صنایع استان درجهت راهکارهای بدست آوردن دانش فنی صنایع باشد و بتوان با پشتکار و حرکت جمعی به سمت تحقق یک اقتصاد مقاوم که مدنظر مقام معظم رهبری است، حرکت کرد. حمایت مجموعه مدیران استان از استقرار صنایع های تک
سرپرست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد نیز در این نشست با استقبال از توسعه فعالیت های شرکت OTC در یزد، تصریح کرد: این اقدامات در زمره صنایع های تک و کم آبخواه بشمار می آید. سیدعلی عزالدینی با اشاره به 7 رویکرد استاندار یزد در دولت تدبیر و امید بیان داشت: مجموعه مدیران استان از استقرار صنایع های تک و کم آبخواه حمایت می کنند. وی در عین حال بر رفع مشکلات پیش روی این مجموعه در حوزه صدور موافقت های اصولی توسط مسئولان ذیربط تاکید کرد. قول مساعد برای حل مشکل صدور پروانه بهره برداری توسعه شرکت
محمدرضا علمدار مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد هم در بخش دیگری از این نشست برای حل مشکل مجوز پروانه بهره برداری بخش توسعه این شرکت قول مساعد داد. پیشنهاد بررسی زمینه های باقابلیت سرمایه گذاری در سایر حوزه ها
علی اکبر جعفری مدیر بورس منطقه ای یزد نیز در این دیدار با اشاره به اینکه یزد طرح های متنوعی برای سرمایه گذاری دارد، پیشنهاد داد تا طرح های قابل سرمایه گذاری استان در سایر حوزه ها باحضور مسئولان صندوق سرمایه گذاری نفت مورد بررسی قرار گیرد. آمادگی OTC برای توسعه فعالیت ها در استان یزد
رئیس هیات مدیره شرکت توربوکمپرسور نفت در این نشست با عنوان اینکه این مجموعه استان یزد را بخاطر موقعیت های خاص جغرافیایی، لجستیکی و تامینی در امر سرمایه گذاری انتخاب کرده است، تصریح کرد: در صورت رفع مشکلات پیش روی این شرکت در استان، فعالیت های OTC در یزد توسعه خواهد یافت.
عباس فریور باعنوان اینکه OTC از سال 1379 با درایت مهندس بیژن زنگنه کار خود را در زمینه ساخت توربین های گازی آغاز کرده، تصریح کرد: ثبات مدیریتی این شرکت در طول 15 سال گذشته توفیقات زیادی را برای این مجموعه فراهم کرده، بطوریکه کمپرسورهای این شرکت هم اکنون امر انتقال گاز در 60 درصد خطوط انتقال گاز کشور را بر عهده دارند.
وی افزود: بالغ بر 10 هزار نفر در سراسر کشور با گروه شرکت های توربو کمپرسور همکاری دارند و ارزش قراردادهای این شرکت به 3 میلیارد یورو رسیده است.
فریور در بخش دیگری از سخنان خود، کیفیت محصولات تولید شده در کارخانه توربین های گازی غدیر را فراتر از پیش بینی ها عنوان کرد و گفت که در صورت رفع مشکلات، OTC آمادگی دارد تا فعالیت های های تک خود را در یزد توسعه دهد.
وی با اشاره به اینکه یزد در مرکز محورهای مواصلاتی شمال - جنوب و شرق - غرب کشور قرار داد، تصریح کرد که این مهم، کاهش هزینه های انتقال محصولات را ممکن می سازد.
رئیس هیات مدیره شرکت توربوکمپرسور نفت در پایان گفت: صندوق بازنشستگی نفت تاکنون به سرمایه گذاری 450 هزار میلیارد ريالی در حوزه های مختلف کشور مبادرت ورزیده و گروه شرکت های توربو کمپرسور نفت، یکی از زیرمجموعه های آن بشمار می آید. رونمایی از توربین ملی، به زودی
مدیرعامل شرکت توربو کمپرسور نفت نیز در این جلسه با عنوان اینکه OTC کار خود را با سرمایه 10 میلیون ريالی در سال 79 آغاز کرد، بیان داشت: سرمایه و دارایی این شرکت هم اکنون به 10 هزار میلیارد ريال رسیده است. سعید مهتدی با تاکید بر اینکه یزد استانی مناسب برای استقرار صنایع OTC بشمار می آید، تصریح کرد: محصولات OTC به امنیت کشور وابسته است و استقرار کارخانجات تولید محصولات در مناطق امن ضرورت دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه شرکت در دوران تحریم توانست به موفقیت های زیادی در عرصه تولید کمپرسورهای گازی دست یابد، تصریح کرد: امیدواریم به زودی توربین ملی این شرکت باحضور مسئولان ارشد نظام رونمایی شود. مهتدی، همچنین از ورود این شرکت به مباحث نیروگاه خورشیدی و بادی نیز خبر داد و گفت: OTC تولید انرژی الکتریکی از روش های ارزان قیمت و تجدید پذیر را دستور کار دارد.
گفتنی است شرکت توربین های گازی غدیر یزد از سال 86 کار خود را آغاز کرده و هم اکنون با بالغ بر 300 پرسنل به یکی از مراکز تولید قطعات و مونتاژ توربین های گازی در کشور تبدیل شده است. لازم به ذکر است که توربین های گازی وظیفه تقویت فشار در خطوط انتقال گاز کشور را بر عهده دارند.

کلید واژه ها: استان یزد - نفت - وزارت نفت -




شنبه 28 آذر 1394 - 14:51:22





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن