تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):روز غدیر در آسمان مشهورتر از زمین است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805168303




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

محدودیت تردد شگرد تحریمی جدید کابوی‌ها علیه ایران


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: "محدودیت تردد" شگرد تحریمی جدید کابوی‌ها علیه ایران
مجلس نمایندگان آمریکا طرحی با عنوان «محدودیت تردد سفرکنندگان به ایران، عراق و سوریه» را تصویب کرد که می‌توان آن را "تحریم غیرمستقیم" و مغایر با برجام نامید.
به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ چندی قبل بود که مجلس نمایندگان آمریکا در اقدامی خصمانه و در ادامه پروژه «ایران‌هراسی»، طرحی با عنوان «محدودیت تردد سفرکنندگان به ایران، عراق و سوریه» به تصویب رساند که می‌توان آن را "تحریم غیرمستقیم" نامید.  
 
نکته قابل تامل دیگر آن‌که سناتورهای کنگره این اقدام ضدایرانی خود را به بهانه مقابله با تهدید تروریسم عنوان کرده‌اند.
 
در این گزارش به بررسی این اقدام ضدایرانی و مغایر با برجام کنگره می‌پردازیم.

 
*ماهیت طرح ضدایرانی کابوی‌ها در کنگره





 
مجلس نمایندگان آمریکا روز سه‌شنبه 8 دسامبر، به بهانه مقابله با تهدید تروریسم، طرحی را تصویب کرد که در صورت تبدیل به قانون، سفر افرادی را به آمریکا محدود می‌کند که اخیرا در یکی از چهار کشور ایران، عراق، سوریه و سودان حضور داشته‌اند.
 
 
*وضعیت آراء سناتورها در طرح ضد ایرانی/ دیدگاه رسانه‌ها درباره این سنگ اندازی 

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این طرح با 407 رأی مثبت در برابر تنها 19 رأی منفی به تصویب رسید.





 
پیش از این روزنامه «لس آنجلس تایمز» گزارش داده بود که طرح مجلس نمایندگان بعد از گفت‌وگوهای مخفیانه میان مقامات کاخ سفید و رهبران کنگره تهیه شده است. این در حالی است که روزنامه انگلیسی گاردین با اشاره به طرح مجلس نمایندگان آمریکا که خواستار اعمال محدودیت در ورود به آمریکا برای سفرکنندگان به ایران است، از سیاست مماشات در برابر تروریست‌پروری عربستان انتقاد کرد؛ به‌علاوه این طرح با موجی از واکنش‌ها و انتقادها در محافل مختلف رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی مواجه شده است. 

 
*جزئیاتی از اقدام بی‌اساس کنگره نشینان





 
در حال حاضر شهروندان ۳۸ کشور که بسیاری از آنها اعضای اتحادیه اروپا هستند به موجب برنامه‌ای موسوم به «معافیت از روادید» می‌توانند بدون درخواست ویزا به آمریکا سفر کنند. پس از تیراندازی‌های «سن‌برناردینو» در ایالت کالیفرنیا که به کشته شدن ۱۴ نفر منجر شد و نیز به بهانه حملات تروریستی پاریس، قانون‌گذاران آمریکایی طرحی را ارائه کردند که می‌گوید شهروندان کشورهای برخوردار از امتیازات این برنامه، در صورت سفر به اماکن «مأمن تروریسم» مانند عراق و سوریه، بایستی اقدام به اخذ روادید کنند.





 
نکته‌ قابل تامل این است که به اذعان همه ملت‌ها و رسانه‌هایی که قوت خود را از خزانه آمریکا تامین نمی‌کنند، نام کاخ‌سفید و سیاستمداران آن از رئیس‌جمهور گرفته تا سناتورهای کنگره و مجلس سنا، به مقوله تروریسم و پرورش این پدیده شوم گره خورده است.
 
از سویی مقامات آمریکایی جریان و سمبل تروریسم را با استمداد از حامیان منطقه‌ای خود از قبیل عربستان، ترکیه و رژیم اشغال‌گرقدس؛ در بطن منطقه غرب آسیا قلم‌زنی می‌کنند و سپس با دمیدن در بوغ‌های رسانه‌ای خود به تقبیح و انتقاد از آن می‌پردازند.
 
در ادامه نیز با زدن نقاب تزویر به چهره و تظاهری تمام‌عیار برای مبارزه با زائیده خود، ائتلاف‌های "ضدداعش" نامی را برای فریب اذهان عموم و جامعه داخلی آمریکا شکل می‌دهند.  

 
*برچسب "حامی تروریسم" به ایران از سوی "پدیدآورندگان تروریسم"   



 


در نسخه اولیه این طرح، نامی از ایران و سودان به میان نیامده بود، اما قانون‌گذاران آمریکایی با متهم کردن این دو کشور به «حامیان تروریسم دولتی» آن‌ها را نیز به جمع دو کشور قبلی اضافه کردند.   
 
مفهوم ساده‌ترطرح شماره ۱۵۸ کنگره آمریکا این است که شهروندان بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا که به قصد گردشگری یا تجارت به ایران سفر کرده باشند، اکنون لازم است پیش از ورود به آمریکا اقدام به اخذ روادید کنند.
 
این طرح، هم‌چنین خواستار اعمال همین محدودیت برای صدها هزار نفر از شهروندان دارای تابعیت دوگانه در اتحادیه اروپا، استرالیا و نیوزلند است که تبعه یکی از این چهار کشور نیز باشند.
   
قرار دادن ایران به‌عنوان یکی از چهار کشور تهدیدآمیز در طرح سناتورهای کنگره درحالی است که اتباع این کشور نه در میان اعضای داعش و نه در میان هواداران آن در فضای مجازی، هیچ‌گونه نقش و جایگاهی ندارند.  
به‌علاوه بر اساس اعتراف خود غربی‌ها، نقش بی‌بدیل ایران در حل مناقشات و ناآرامی‎های منطقه‌ای و هم‌چنین مبارزه با داعش و تروریست‌های تغذیه‌یافته از خزانه‌ کاخ‌سفید، کاملا مشهود و غیرقابل انکاراست.   
از سویی بر مبنای بررسی‌های صورت گرفته در نقطه مقابل این ادعای ایران‌هراسانه؛ کشورهایی از قبیل: تونس، عربستان، کویت، امارات، قطر، لیبی و حتی چند کشور اروپایی بیشترین اتباع را در میان اعضاء و طرفداران داعش دارند.

هم‌چنین قوانین جدید آمریکا در زمینه ویزا،  از تمامی 38 کشور مذکور می‌خواهد اطلاعات مربوط به مسافران به خاک آمریکا را در اختیار کاخ‎سفید قرار دهد. کشورهایی که در همکاری با آمریکا در این زمینه قصور به خرج دهند، از برنامه سفر بدون روادید به ایالات متحده اخراج خواهند شد.  
 
هرچند این طرح در مجلس سنا با مخالفت‎هایی روبروست، اما با توجه به گزارش‌های منتشر شده در مورد حمایت کاخ‎سفید از این مصوبه، انتظار می‌رود این طرح نهایتا به قانون تبدیل شود.  
 

* احمدی: اوباما مطابق تعهدات آمریکا در برجام باید طرح کنگره درباره محدودیت تردد سفرکنندگان به ایران، عراق و سوریه را وتو کند
 





عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان این‌که یکی از ابعاد مصوبه روز گذشته کنگره آمریکا ایران‌هراسی و اسلام‌هراسی است، گفت: به طور حتم طرح محدودیت تردد سفرکنندگان به ایران، عراق و سوریه مخالف و مغایر با برجام است و رئیس جمهور آمریکا بر اساس توافق هسته ای، باید تصمیمات لازم را برای توقف این طرح اتخاذ کند.
 
وی ادامه داد: مصوبه اخیر آمریکا نشان دهنده گوشه‌ای از نیات واقعی مقامات این کشور نسبت به جمهوری‌اسلامی‌ایران است، زیرا این طرح عملا ایران را در کنار کشورهایی قرار می دهد که این کشورها محل ظهور و بروز جریان های تروریستی بوده‌اند؛ از این رو مشخص است که آمریکایی‌ها از هر فرصتی برای ضربه زدن به ایران استفاده می‌کنند.
 
نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در طرح مذکور ضمن بیان خطرات گروه‌های تروریستی به ویژه داعش، از کشورهایی چون ایران، عراق و سوریه یاد شده و این در حالی است که بر اساس آمارها بیشتر اتباع این گروه‌های تروریستی از برخی کشورهای عربی همچون عربستان هستند.

 




 
قطع به‎یقین می‌توان گفت تصویب این طرح در دوران پسابرجام و شرایطی که انتظار می‎رود با رفع احتمالی تحریم‎ها، مناسبات و روابط تجاری و گردشگری با اروپا افزایش یابد؛ تبعات منفی به‎همراه خواهد داشت.  
به‌همین دلیل طرح مذکور کنگره آمریکا را می‎توان اقدامی در جهت اجرای نیات ضدایرانی لابی صهیونیسم در آمریکا عنوان کرد.  
به‌علاوه این کارشکنی و نقض‎عهد چندین باره سیاستمداران کاخ‎سفید، این اصل مهم را یادآوری می‌کند که "آمریکا به‎هیچ وجه قبل اعتماد نیست".

گزارش از: وحید امیدی‌موحد

انتهای پیام/





اشتراک گذاری







۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن