تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هیچ بنده ‏اى حقیقت ایمانش را کامل نمى ‏کند مگر این که در او سه خص...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804705714




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ادعاي رسانه‌هاي آمريکايي: ارسال اورانيوم 20 درصد ايران به قزاقستان با مشارکت آمريکا


واضح آرشیو وب فارسی:آخرین نیوز: ادعاي رسانه‌هاي آمريکايي: ارسال اورانيوم 20 درصد ايران به قزاقستان با مشارکت آمريکا
رسانه‌هاي آمريکايي روز سه‌شنبه مدعي شدند که ايران در حال بررسي گزينه انتقال بخشي از اورانيوم غني‌شده مازاد خود به بانک سوخت قزاقستان است.
فارس: در حالي که با انتشار گزارش نهايي بان‌ کي مون مدير کل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي و تدوين پيش نويس قطعنامه شوراي حکام آژانس براي مختومه اعلام کردن مسئله ابعاد احتمالي نظامي، برنامه جامع اقدام مشترک در آستانه اجرايي شدن قرار گرفته، ايران بايد به زودي در مورد نحوه کاهش حدود 9 تني ذخاير اورانيوم با غناي 5% و همچنين به صفر رساندن ذخاير 20% خود تصميم‌گيري کند.

در حالي که پيش از اين بحث مبادله اورانيوم غني‌شده ايران با اورانيوم خام روسيه مطرح شده و حتي نماينده روسيه در آژانس هم گفته بود اين فرآيند ظرف يک ماه تکميل مي‌شود، رسانه‌هاي آمريکايي روز سه‌شنبه مدعي شدند که ايران در حال بررسي گزينه انتقال اورانيوم غني‌شده خود به بانک سوخت تازه‌افتتاح‌شده قزاقستان است.

روزنامه «وال‌استريت ژورنال» به نقل از افراد مطلع نوشته است که آمريکا در حال کمک به ايران است تا بخشي از ذخاير اورانيوم خود را به قزاقستان ارسال کند. اين روزنامه به نقل از مقامات ايراني و آمريکايي نوشته است که طرفين اميدوارند اين اقدام از ماه آينده اجرايي شود.

وال‌استريت‌ ژورنال به نقل از مقامات غربي مدعي شده است که حسن روحاني رئيس‌جمهور ايران به واسطه در پيش بودن انتخابات مجلس، مشتاق است که تحريم‌ها هرچه زودتر رفع شوند. اين مقامات مي‌گويند اين نگراني وجود دارد که اگر تحريم‌ها به سرعت رفع نشوند، مخالفت‌هاي داخلي با آن افزايش يابد.

بنا بر اين گزارش، ايران براي کاهش ذخاير اورانيوم با غناي 5% خود روي روسيه حساب کرده است، اما در زمينه کاهش ذخاير اورانيوم با غناي 20% از طريق تبديل به صفحه سوخت که بازگرداندن اورانيوم به حالت اول را بسيار دشوار مي‌کند، با چالش فني مواجه شده و به همين جهت بايد بخش اعظم اين ذخاير را به خارج از کشور منتقل کند. ايران در حال حاضر از محل توليدات گذشته خود حدود 200 کيلوگرم اورانيوم با غناي 20% در فرم‌هاي مختلف دارد که اين ميزان بر اساس توافق هسته‌اي بايد به صفر برسد.

به نوشته اين روزنامه آمريکايي، در هفته گذشته ايران و 1+5 مذاکرات متعددي در رابطه با نحوه کاهش ذخاير 20% داشته‌اند و اين گفت‌وگوها همچنان ادامه دارد. يکي از اين گفت‌وگوها ماه گذشته به صورت محرمانه در عمان و با حضور علي اکبر صالحي رئيس سازمان انرژي اتمي ايران و ارنست مونيز وزير انرژي آمريکا صورت گرفته است.

بر اساس طرح ادعايي اين روزنامه، ايران قرار است قراردادي تجاري با قزاقستان به امضا برساند که بر اساس آن اين کشور براي دوره‌اي احتمالا چندين ساله، ده‌ها کيلوگرم از ذخاير اورانيوم با غناي 20% ايران را نگهداري خواهد کرد. به گفته افراد مطلع، اين قرارداد هنوز نهايي نشده و بخش‌هاي مهمي از آن از جمله نقش دقيق قزاقستان، هنوز مشخص نشده است.

به نوشته وال‌استريت ژورنال، عجله ايران در سال 2014 براي تبديل پودر اورانيوم 20% به اکسيد که موجب شد بخشي از اين ذخاير به پسماند تبديل شوند، يکي از دلايلي است که تهران اکنون با چالش فني مواجه شده است.

همچنين در جريان تبديل 60 کيلوگرم اکسيد اورانيوم به صفحات سوختي نيز پسماندهايي ايجاد شده است. به همين جهت اکنون کاهش ذخاير اورانيوم 20% به امري زمان‌بر مبدل شده است.

علاوه بر اين ظرفيت ايران براي تبديل اکسيد به صفحات سوخت هم نهايتا ماهانه 5 تا 6 کيلوگرم در ماه است، که اين بدان معني است که تهران براي تبديل تمام ذخاير 20% خود به صفحات سوختي به چندين ماه زمان، حتي بيشتر از يک سال زمان نياز دارد که اين امر اجراي توافق هسته‌اي را به تعويق مي‌اندازد.

وزارت خارجه قزاقستان تاکنون در مورد اين گزارش اظهار نظر نکرده است.     با کانال تلگرامي آخرين نیوز همراه شويد https://telegram.me/Akharinnews_com




چهارشنبه, 18 آذر 1394 ساعت 08:07





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آخرین نیوز]
[مشاهده در: www.akharinnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن