تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خداوند عزوجل کسی را که در میان جمع ، بدون ناسزاگویی شوخی کند، دوست دارد .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804421298




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دانشگاه صنعتی شریف سومین ایستگاه علمی روحانی/ سوال منتقد و پاسخ رییس جمهور چه خواهد بود?


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: دانشگاه صنعتی شریف سومین ایستگاه علمی روحانی/ سوال منتقد و پاسخ رییس جمهور چه خواهد بود?
رییس جمهور کشورمان روز دانشجو میهمان دانشگاه شریف خواهد بود این دانشگاه سومین ایستگاه علمی روحانی است.
به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ، امروز 16 آذر است روزی که با گذشت سال­‌ها همچنان برای ما نشانه و یادآور روشنگری، بیداری و تلاش برای روزهای بهتر قلمداد می‎شود، این روز همواره نشان از اهمیت نقش محوری و کلیدی دانشجو در توسعه علمی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشورمان دارد.


16 آذر 1332 بود که سه تن از دانشجویان دانشكده فنى دانشگاه تهران هنگام اعتراض به دیدار رسمی "ریچارد نیکسون" معاون رئیس جمهور وقت ایالات متحده آمریکا در دانشگاه تهران کشته شدند، از آن زمان به بعد تاریخ 16 آذر در تقویم ما، بعنوان روز مقاومت تاريخى ثبت شد. از آن پس، همه ساله به رغم كوشش رژيم و ساواك، دانشجويان دانشگاه تهران و ديگر دانشگاههاى سراسر ايران مراسم و تظاهراتى به ياد شهيدان آن روز برپا كردند.





دانشگاه صنعتی شریف سومین ایستگاه علمی روحانی/ سوال منتقد و پاسخ رییس جمهور چه خواهد بود


از ابتدای شروع مبارزات انقلابی مردم و پس از آن هم تهدید‌ها، نفاق‌ها، ترور‌ها، فتنه‌ها، انواع محاصره‌های اقتصادی، محدودیت‌ها و جنگ تحمیلی پیش روی کشور ما بوده و آنان که کشور را در این برهه‌های حساس اداره کرده‌اند،‌ جوانان و دانشجویان با اخلاصی بودند که در مکتب عشق حسین(ع) آموزش دیده و از تمامی امتحان‌ها سربلند بیرون آمده‌اند و امروزه نیز با حرکت در خط ولایت و دل سپردن به فرمایشات مقام معظم رهبری، خار چشم مغرضان و معاندان خواهند بود. 


آنچه امروز به دست آمده محصول همت و تلاش تک تک فرهیختگان و نخبگانی است که با امید و آرزو پا در عرصه‌های علمی و پژوهشی کشور گذاشته و چراغ علم را به دوش کشیدند تا ملت سربلند ایران بتوانند در سایه این نور تابان راه‌شان را به سوی فردای بهتر برگزینند.


روز دانشجو و یادآوری نقش و تاثیر انکارناپذیر دانشجویان آنقدر مهم است که رهبر معظم انقلاب نیز طی بیانات خود در دیدار با جمعی از دانشجویان کشور به حضور مسئولین در دانشگاه‌ها تاکید کرده و آنها را به شنیدن انتقادات و حرف‌های دانشجویان توصیه کردند.


از جمله مطالب تاکید شده توسط رهبر معظم انقلاب به مسئولین نظام حضور آنها در دانشگاه‌ها و جمع‌های دانشجویی بوده است.



ایشان در بخشی از بیانات خود پیرامون این موضوع فرمودند: «من عقيده‌ام اين است كه مسئولين بايد در دانشگاه‌ها شركت كنند؛ رؤساى سه قوه، مسئولين ميانى، رئيس صدا و سيما، مسئولين سپاه و نيروهاى مسلح؛ اينها بروند با دانشجوها جلسه بگذارند و حرفهاى گفتنىِ دانشجوها را بشنوند.» ایشان در ادامه تاکید کردند: «هيچ چيزى جاى اين گفتگوى رو در رو و چهره به چهره را نميگيرد؛ همانى كه سنت قديمى روحانيون ما بوده كه بنشينند روى منبر، با مردم چهره به چهره حرف بزنند. من الان از همين جا به مسئولين سفارش ميكنم كه در جلسات دانشجویى شركت كنند؛ بيايند، بشنوند از دانشجوها، و بگويند به دانشجوها.»


امروز هم حجت السلام حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان به منظور گرامیداشت سالروز ۱۶ آذر و شرکت در روز دانشجو میهمان دانشجوبان دانشگاه شریف است، به گفته سید ضیاء هاشمی معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از حدود یک هزار و 250 نفری که در سالن اصلی برای سخنرانی رییس جمهور هستند حدود 150 نفر از اساتید و مسوولان بوده و مابقی دانشجو هستند؛ همچنین نیمی از این زمان در اختیار دانشجویان و مابقی به سخنرانی رئیس جمهوری اختصاص خواهد داشت. 


16 آذر 93 اولین حضور روحانی در جمع دانشجویان بود که در دانشگاه شهید بهشتی انجام شد. وی در این روز دانشجویان را دیده‌بان علم و سیاست دانست و گفت: هر کجا دانشجو ببیند حرکتی در این کشور اعم از دولت یا هر نهاد دیگری از مسیر عقلانیت، خردورزی و منافع ملی فاصله می‌گیرد، صدای رسای دانشجو برای جلوگیری از انحراف بلند خواهد بود.


وی با بیان اینکه دانشجویان علاوه بر اینکه حق مسلم آنهاست تا از دولت نقد کنند، نقدی دلسوزانه، و راه بهتر را به دولت‌مردان معرفی کنند، باید نقاد جامعه و فرهنگ جامعه نیز باشند.



دانشگاه صنعتی شریف سومین ایستگاه علمی روحانی/ سوال منتقد و پاسخ رییس جمهور چه خواهد بود


دومین مقصد علمی روحانی در روز دانشجو دانشگاه علوم پزشکی ایران بود که در آن روز همواره به این امر تاکید داشت که دانشجو بهترین منتقد پرنشاط از دولت است. قدرت و حاکمیت نقد می‌خواهد. حاکمیت، قدرت و همه آنها که صاحبان قدرت در جامعه هستند، باید به نقد افتخار کنند‌و


روحانی افزود: دولت نسبت به دانشگاه‌ها، خط و راهی که داشته یکی است و از آن راه بازگشت نخواهد کرد. عهد ما با شما شکستنی نیست، ما برای حل معضلات داخلی و برای حل معضلات خارجی باید دست به دست هم بدهیم.


رییس جمهور در دو سالی که در جمع دانشجویان حضور یافته همواره به مولفه انتقاد و نقدپذیری تاکید داشته و گفته است: "دانشجو باید نظارت کند. اگر هم نگذاشتند دانشجو جایی انتقاد کند، لااقل نسبت به دولت انتقاد کند." در حالی که با نگاه به اظهارات یکسال گذشته روحانی در برابر منتقدان با تناقضاتی در گفتار و رفتار وی مواجهه می‌شویم حال باید ببینیم که وی امروز در پاسخ به دانشجوهای منتقد چه خواهد بود؟




انتهای پیام/




برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.








اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

بیاییم بیشتر سنگ ملت را بر سینه بزنیم / باید با دنیا در تعامل باشیم / پشتیبانی گروه‌های اقتصادی، حقوقی و فنی از تیم مذاکره کننده
باید خودمان را با دنیای پیشرفته مقایسه کنیم/ غرب دانشمندان ما را ترور می‌کند تا توسعه و پیشرفت در ایران تحقق نیابد
دانشگاه نباید "دانشکاه" باشد/ هیچکس حق ندارد با پول بیت‌المال در دانشگاه برای حزب یا جناحی تبلیغ کند
سانتریفیوژ باید بچرخد اما زندگی مردم و اقتصاد هم باید بچرخد/ 75 میلیون بسیجی در ایران داریم
دانشگاه جاي اظهار نظر است/ اگر جوّ را امنيتي کنيم، نفاق را گسترش داده‌ايم/ دولت فشارهای محفلی را بر دانشگاه نخواهد پذیرفت





۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن