تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوانات. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820301740




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درد مشترک اصولگرایان و اصلاح‌طلبان


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: درد مشترک اصولگرایان و اصلاح‌طلبان
دبیر کل حزب اسلامی ایران زمین گفت: امروز درد مشترک احزاب اصولگرا و اصلاح‌طلب در این است که هر دو خارج از دایره تصمیم گیری نهایی قرار دارند و تصمیمات پشت درهای بسته توسط شخصیت‌های حقیقی و غیر حزبی گرفته می‌شود و لیست‌ها در آنجا نهایی می‌شود.
به گزارش نامه نیوز، سید ابوالقاسم رئوفیان در جلسه شورای مرکزی حزب اسلامی ایران زمین اظهار کرد: خدا را به شکرانه برگزاری با شکوه بزرگترین راهپیمایی و گردهمایی زائران اربعین حسینی با جمعیتی بالغ بر بیست و شش میلیون نفر از 60 کشور جهان آن هم در امنیت کامل سپاس می‌گوییم.
 
وی ادامه داد: اگرچه رسانه‌های امپریالیسم جهانی در برابر این حماسه عظیم سکوت اختیار کردند اما بی شک آن را به خوبی رصد و از مشاهده چنین عظمتی انگشت حیرت گزیدند و اقتدار جمهوری اسلامی ایران را در خلق، مدیریت و تامین امنیت این واقعه بی بدیل، به روشنی دریافتند.
 
دبیر کل حزب اسلامی ایران زمین در خصوص گزارش دبیر کل آژانس انرژی اتمی گفت:‌ حال که گزارش دبیر کل آژانس انرژی اتمی به طور کلی صلح آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران را تائید و بر صداقت جمهوری اسلامی ایران در مورد عدم چرخه سوخت پنهانی و هر نوع فعالیت نظامی هسته‌ای صحه گذاشته است دیگر کوچکترین دستاویزی برای بهانه گیری 1+5 وجود نخواهد داشت. حال نوبت طرف های غربی است که به صداقت خود در راستای اجرای برجام به نمایش بگذارند و امیدواریم این چنین باشد.
 
رئوفیان ضمن گرامی داشت روز دانشجو بیان کرد: روز 16 آذر 1332 دانشجویان با روحیه استکبار ستیزی و استقلال طلبی خود در یک جنبش مبارک و ماندگار اعتراض خود را در مخالفت با ورود نیکسون معاون رئیس جمهور وقت ایالات متحده به ایران فریاد زدند که در این حرکت تاریخی 3 دانشجو در آماج حملات مزدوران رژیم ستمشاهی به شهادت رسیدند و این حرکت ضد استکباری دانشجویان، جنبش دانشجویی را در کشور موضوعیت بخشید.
 
دبیر کل حزب اسلامی ایران زمین در خصوص انتخابات پیش رو گفت:‌ هر چه به موعد برگزاری انتخابات نزدیک می شویم فضای کشور انتخاباتی‌تر می‌شود. هم اینک رقابت‌های زودرس انتخاباتی سر و کله نشان می‌دهد. امیدواریم این رقابت‌ها به سمت رقابت ناسالم و تخریبی پیش نرود.
 
وی ادامه داد: به نظر می رسد در فضای سیاسی کشور رقابت سه جناح اصولگرا، اصلاح طلب و اعتدال در حال شکل‌گیری است اما اختلاف بین طیف‌های هر یک از این جریان‌ها از رقابت بین طیف‌های به ظاهر همگرا نیز حکایت می‌کند؛ به خصوص در بین دو جناح اصولگرا و اصلاح طلب که به نظر می‌رسد هریک با سه لیست در عرصه رقابت حاضر شوند. این موضوع و نیز ظهور جناح اعتدال رقابت را از حالت دو قطبی خارج خواهد کرد.
 
رئوفیان گفت: در این شرایط به نظر می‌رسد اصولگراها و اصلاح‌طلب‌های واقعی و معتدل بتوانند با یک همپوشانی منطقی مجلس دهم را در اختیار بگیرند. در این صورت جایی برای تندروهای دو جناح باقی نخواهد ماند. اصولگرایان واقعی با انگیزه اصلاح طلبی و اصلاح طلبان واقعی با اعتقاد به مبانی اصولگرایانه می‌توانند مفید به حال مجلس و مردم باشند.
 
وی ادامه داد: امروز درد مشترک احزاب اصولگرا و اصلاح‌طلب در این است که هر دو خارج از دایره تصمیم گیری نهایی قرار دارند و تصمیمات پشت درهای بسته توسط شخصیت‌های حقیقی و غیر حزبی گرفته می‌شود و لیست‌ها در آنجا نهایی می‌شود. همچنین هیچ جناحی با محوریت و رهبری واحدی فعالیت نمی‌کند در نتیجه نه جناح اصولگرا در برگیرنده همه طیف‌های همگراست و نه جناح اصلاح طلب دیگر قادر به تجمیع همه طیف‌های اصلاح طلب است.
 
دبیر کل حزب اسلامی ایران زمین تصریح کرد: البته وجوه تمایزی نیز میان اصولگرایان و اصلاح‌طلب وجود دارد از جمله زاویه‌ای که برخی از اصلاح طلبان رادیکال با اصول انقلاب و نظام دارند که البته این موضوع خطر بزرگی برای اصلاح طلبان خواهد بود؛ همانطور که آقای زارعی فومنی دبیر کل جبهه اصلاحات اخیرا از این حقیقت زشت پرده برداشت که برخی از دوستان اصلاح‌طلبش معترض به دفاع وی از انقلاب و نظام هستند و اظهار داشت این افراد به دنبال تغییر نظام هستند. در حالیکه چنین لکه ننگی در دامن اصولگرایان وجود ندارد و بین ایشان کمترین اختلاف نظری بر سر هیچ یک از اصول از جمله اصل نظام جمهوری اسلامی وجود ندارد.
 
رئوفیان افزود:‌ همواره گفته‌ایم معتقد به نظارت استصوابی شورای نگهبان بوده و نظارت این شورا را یک نظارت فعال و نه منفعل می دانیم و معتقدیم شورای نگهبان حتی بعد از تایید صلاحیت نامزدها اگر چنانچه در هر مقطعی از انتخابات از جمله در زمان تبلیغات و رقابت های انتخاباتی خروج نامزدی را از ریل رقابت سالم و قانونمند مشاهده کند و مشخص شود که نامزدی برای بالا کشیدن خود متوسل به تخریب رقبا و تهمت و دروغ و حرمت شکنی و آبرو بری شده است، در همان مقطع باید رای بر عدم صلاحیت او داده و از ادامه فعالیت او جلوگیری کند.
 
وی تاکید کرد: پیشگیری از ورود چنین افرادی به جایگاه قدرت بر شورای محترم نگهبان فرض است؛ چرا که چنین افرادی با چنین رویکردی قطعا در پی قدرت برای خدمت نیستند.
 






۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن