تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دين را پناهگاه و عدالت را اسلحه خود قرار ده تا از هر بدى نجات پيدا كنى و بر هر دشم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820853843




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اسرائيل راه مقابله با سامانه اس-300 را آزمايش کرده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ آذر ۱۳۹۴ (۱۴:۱۶ب.ظ)
برخي منابع نظامي مدعي شدند؛ اسرائيل راه مقابله با سامانه اس-300 را آزمايش کرده است موج - گروه بين الملل
به گزارش خبرنگار بين‌الملل خبرگزاري موج، منابع نظامي و ديپلماتيک مدعي شدند اسرائيل راه شکست دادن سيستم پدافند هوايي S-300 روسيه که در خاورميانه مستقر شرده را آزمايش کرده است. استقرار اين سيستم پدافند هوايي مي‌تواند بر توانايي اين رژيم براي حمله به سوريه و يا ايران اثر منفي بگذارد.
در اين راستا منابع نظامي و ديپلماتيک تصريح کردند سيستم ضد هوايي S-300 روسي که 18 سال قبل مسکو آن را به قبرس فروخت، در جريان تمرينات مشترک يونان و نيروي هوايي اسرائيل در اوايل سال جاري فعال شد. اين سيستم ضد موشکي هم اکنون در جزيره کرت يونان قرار دارد.
در اين تمرين هواپيماهاي جنگي تل‌آويو اجازه يافتند از چگونگي عملکرد سيستم قفل S-300 اطلاع پيدا کنند. آن‌ها همچنين در مورد رادار رديابي اين سيستم اطلاعاتي به دست آوردند تا بتوانند در شرايط لازم مانع کارکرد آن شوند.
در اين باره يک مقام نظامي که خواست نام و مليتش فاش نشود، گفت: اجازه يونان براي انجام چنين تمريني که در ماه‌هاي آوريل و مه سال جاري انجام شد، به درخواست آمريکا صورت گرفت که البته مشخص نيست که اسرائيل يافته‌هاي خود را با متحدانش به اشتراک مي گذارد يا خير.
اين مقام نظامي همچنين تاکيد کرد: ارتش يونان و اسرائيل استفاده از اين سامانه در جريان مانورهاي مشابه در سال هاي 2012 و 2010 را تاييد يا رد نکردند.
اما يک مقام ارشد وزارت دفاع يونان نيز در پاسخ به سوالي در مورد اينکه سيستم S-300 در طول مانور نظامي با اسرائيل فعال بوده است، گفت: سامانه ضد هوايي S-300 در حال حاضر فعال نيست و سياست کلي آتي اجازه آموزش توانايي اين سيستم را به هر کشوري نمي‌دهد.
سامانه S-300 براي اولين بار در اوج جنگ سرد در سال 1979 به کار گرفته شد. اين سامانه مي‌تواند هواپيماهاي متعدد و موشک‌هاي بالستيک را تا 300 کيلومتري هدف بگيرد. با توجه به اين قابليت‌ها تل‌آويو مخالف تجهيز ايران به S-300 روسي است.
همچنين اسرائيلي‌ها در مورد احتمال استفاده روسيه از سيستم مذکور و يا سيستم پيشرفته‌تر S-400 در سوريه در پاسخ به سقوط بمب‌افکن خود توسط ترکيه، ابراز نگراني کرده‌اند.
اين در حالي است که اسرائيل پيش از اين اهدافي را در سوريه بمباران کرده بود، اما؛ کنون ميلي به انجام اين اقدامات در برابر روسيه ندارد. در همين راستا بنيامين نتانياهو، نخست وزير اسرائيل، در ديدار با پوتين که دو بار در هفته‌هاي اخير صورت گرفته است، بر بحث هماهنگي‌ها براي جلوگيري از حوادث مشابه تاکيد کرد.
از همين رو اسرائيل ضمن تقويت روابط خود با يونان از سال 2010 به اين سو، تلاش کرد از شيوه کارکرد S-300 براي امکان مقابله با آن، آگاه شود. قبرس در سال 1997 سامانه S-300 را از روسيه خيداري کرد که اين اقدام با واکنش تند ترکيه روبرو شد. در نتيجه اين وضعيت، ده سال بعد رئيس‌جمهور قبرس تحت فشار ناتو و انگليس، مجبور شد اين سامانه را در سال 2007 به يونان بفروشد. به همين دليل اکنون سيستم ضد هوايي S-300 در جزيره کرت و تحت حاکميت يونان قرار دارد.
در جريان تحولات خاورميانه و موضوع مقابله با داعش، روسيه نيز يک هفته پس از سقوط بمب‌افکن Su-24 اين کشور توسط ترکيه، سامانه ضد هوايي S-400 خود را که نوع پيشرفته تر S-300 است در بندر لاذقيه مستقر کرد. در همين حال آخرين اخبار حاکي از اين است که مسکو تحويل سيستم ضد موشکي S-300 به ايران را پس از يک وقفه پنج ساله، آغاز کرده است.
در اين شرايط مقامات اسرائيل تلاش مي‌کنند قدرت بازدارندگي و توان ضربه زدن به سوريه و ايران در شرايط مقتضي را براي خود حفظ کنند. بر اين اساس به رغم انکار وزارت دفاع يونان، بعيد نيست که در مانور مشترک يونان و اسرائيل سيستم S-300 به کار گرفته شده باشد، به ويژه آنکه يونان در شرايط اقتصادي سختي به سر مي‌برد و اگر آمريکا به طور پنهاني قول مساعدت مالي به اين کشور داده باشد، آتن حاضر خواهد بود از اين سامانه در رزمايش خود با تل‌آويو استفاده کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن