تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه اگر مردم آثار آن را مى‏دانستند، به جهت حريص بودن به خير و بركتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819802539




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روس ها اولين پيشنهاد را بابت قراردادهاي جديد نفتي ايران، ارايه دادند / لوک اويل: «چنگوله» را به ما بدهيد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ آذر ۱۳۹۴ (۱۳:۴۴ب.ظ)
روس ها اولين پيشنهاد را بابت قراردادهاي جديد نفتي ايران، ارايه دادند / لوک اويل: «چنگوله» را به ما بدهيد موج - با تاييد مديرعامل شرکت لوک اويل در مورد ارايه پيشنهاد بابت حضور در طرح توسعه ميدان «چنگوله»، به نظر مي رسد روس ها نخستين پيشنهاد را براي قراردادهاي جديد نفتي رونمايي شده در کنفرانس تهران را به نام خود ثبت کردند.
به گزارش خبرگزاري موج، درحاليکه هنوز يک هفته از رونمايي از قراردادهاي جديد نفتي نگذشته است، واگيت آل اکبروف مديرعامل شرکت روسي لوک اويل بعد از ديدار با زنگنه وزير نفت کشورمان پيش از آغاز اجلاس اوپک، از آمادگي اين شرکت روسي براي بازگشت به ميدان نفتي اناران ايلام خبر داد و گفت: براي توسعه ميدان نفتي اناران چند پيشنهاد به وزير نفت ايران داده است.
ميدان نفتي چنگوله از جمله ميادين اناران محسوب مي شود که در استان ايلام و در جنوب غربي شهر ايلام حدفاصل دو شهر مهران و دهلران و در مرز کشور عراق قرار دارد. اين ميدان نفتي که هنوز به توليد نرسيده داراي نفت با کيفيت API 24 است که نفت با کيفيتي محسوب مي شود. ضمن اينکه مطالعات حاکي از 2.4 ميليارد بشکه نفت درجاي اين ميدان است که انتظار مي رود در بخش اول 15هزار و در بخش دوم 35هزار بشکه نفت استخراج شود تا در فاز يک توسعه اين ميدان در مجموع روزانه 50هزار بشکه نفت توليد شود.
علي عباسي لرکي مجري طرح توسعه ميدان نفتي چنگوله با اشاره به اينکه ميدان نفتي چنگوله از ميدانهاي مهم حوزه اناران است و اظهار کرد: ارزيابي اوليه از حجم سرمايه‌گذاري براي توسعه ميدان نفتي چنگوله را ٢,٢ ميليارد دلار مي شود و هم اکنون فعاليتهايي مانند لرزه‌نگاري سه بعدي، تعيين محل استقرار چاهها و اقدامهاي زيربنايي مانند پاکسازي ميدان و احداث جاده‌هاي دسترسي براي توسعه ميدان انجام شده تا به محض مشخص شدن سرمايه‌گذار، توسعه ميدان نفتي چنگوله آغاز شود.
به گفته مجري طرح توسعه ميدان نفتي چنگوله، اين ميدان پيش از اين ميدان مستقل در نظر گرفته شده بود، اما با انجام عمليات لرزه‌نگاري سه بعدي و تعبير و تفسير آن، اشتراک ساختماني ميدان چنگوله با ميدان نفتي آذر اثبات شد، به نحوي که نامه رسمي مديريت اکتشاف در مورد تائيد مشترک بودن ميدان نفتي چنگوله ارائه شده و اين موضوع ديگر محرز شده است بنابراين ميدان نفتي چنگوله که مشترک بودن آن با ميدان نفتي آذر اثبات شده، با ميدان نفتي بدره در عراق مشترک است.
هم اکنون توسعه ميدان چنگوله به شرکت مهندسي و توسعه نفت سپرده شده است.
به گزارش خبرگزاري موج، لوک اويل پيش از وضع تحريمهاي يکجانبه اتحاديه اروپا و آمريکا با حضور در يک کنسرسيوم در ميدان اناران کارهاي اکتشافي انجام مي داد که در جريان آن معادن نفتي آذر و چنگوله کشف شد.
ميدان نفتي چنگوله از جمله پروژه هايي بود که براساس قراردادهاي نفتي ايران در کنفرانس تهران از آن رونمايي شد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن