تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804243626




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برنامه ریزی برای برگزاری جشنواره کشوری نانو در آذربایجان شرقی


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در همایش آموزشی فناوری نانو شبستر مطرح شد؛
برنامه ریزی برای برگزاری جشنواره کشوری نانو در آذربایجان شرقی

همایش آموزشی فناوری نانو در شهرستان شبستر


شناسهٔ خبر: 2988421 - سه‌شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰
استانها > آذربایجان شرقی

شبستر – کارشناس فن آوری و گروه های آموزشی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از انجام برنامه ریزی های لازم برای برگزاری جشنواره کشوری نانو در استان خبر داد. به گزارش خبرنگار مهر، دنیای امروز دنیای تغییرات و پیشرفت ها در صدم لحظه هاست، دنیایی که عقب ماندن از روند حرکت سریع قطار تحولات علمی آن، بازگشت دوباره به این چرخه شتابان را بسیار دشوار می سازد اما در این میان حوزه هایی وجود دارند که از دستیابی به آنها با عنوان حرکت در مرزهای علم و دانش یاد می شود، حوزه هایی مانند فناوری نانو که دنیایی نوین را پیش روی بشر امروز قرار داده است. جمهوری اسلامی ایران نیز بواسطه برخورداری از نیروهای متخصص جوان و علاقمند در این حوزه، در حال حاضر به عنوان یکی از اعضای باشگاه فن آوری های نانو در جهان محسوب می شود و هر روز اخباری جدید از دستاوردهای متخصصان نانو کشور منتشر می شود، موضوعی که موجب شده تا همایشی برای آشنایی بیشتر دانش آموزان شهرستان شبستر در آذربایجان شرقی با علم نانو برگزار و ابعاد مختلف این حوزه از فناوری برای نسل آینده این منطقه تشریح شود. برنامه ریزی های لازم برای برگزاری جشنواره کشوری نانو در آذربایجان شرقی انجام شده است کارشناس فن آوری و گروه های آموزشی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی پیش از ظهر سه شنبه در همایش علوم و فن آوری نانو در شهرستان شبستر، هدف از برگزاری آن را آشنایی دانش آموزان با فناوری جدید نانو و شرکت آنان در المپیاد های مرتبط عنوان و تصریح کرد: هم زمان با توسعه دانش، فناوری نانو رفته رفته گسترش یافته و سرمایه گذاری جهانی در این زمینه نیز افزایش می یابد.

محمود رضاپور شفیق در ادامه آشنایی هرچه بیشتر و بهتر دانش آموزان متوسطه و دبیران با علم و فناوری نانو را ضروری دانسته و خاطر نشان شد: تحقیق، پژوهش و تعامل فکری افراد مختلف و برقراری ارتباط بیشتر دانش آموزان با مراکز تحقیقاتی و علمی باید در چنین همایش هایی مدنظر قرار گیرد. وی از برنامه ریزی برای برگزاری جشنواره کشوری نانو در استان با هدف معرفی بیشتر این علم در بین دانش آموزان و ترویج آن خبر داد و افزود: تاکنون ۳۹ پژوهش سرای دانش آموزي در استان تاسیس شده که در زمینه های مختلف علمی و پژوهشی فعالیت می کنند و پژوهشسرای دانش‌آموزی نور شبستر هم با هدف استفاده دانش آموزان و مدارس از تجارب درسی به‌ صورت عملی در زمینه آزمایش‌ها فیزیک، شیمی و زیست‌شناسی فعالیت های خود را آغاز کرده است و در سال آینده امیدواریم با حمایت خیران و تلاش مسئولان منطقه، آزمایشگاه فناوری نانو را در شبستر راه اندازی نماییم. کارشناس فن آوری و گروه های آموزشی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در پایان به اهمیت فناوری نانو، گسترش و توسعه این فناوری در عصر حاضر و نیاز روز افزون جامعه برای دستیابی به فناوری نانو اشاره و بر ضرورت آشنایی دانش آموزان با مقدمات و مبانی فناوری نانو تاکید کرد و از دانش آموزان خواست در همایشها و المپیاد فناوری نانو كه به صورت سالانه برگزار می شود، شركت كنند. توجه به حوزه فن آوری نانو بستر مناسبی برای ارتقای کیفی تولیدات داخلی است مدرس ارشد فناوری نانو نیز در بخش دیگری از این همایش گفت: چنین برنامه هایی فرصتی برای آشنایی دانش آموزان با یک علم و فن آوری جدیدی مانند فناوری نانو است و باید توجه داشت که تقویت بنیه های علمی در زمینه نانو، بستر ارتقای کیفی تولیدات داخلی را فراهم می کند.

محمود بیگلری با بیان اینکه فن آوری نانو در تمام سطوح زندگی از جمله پزشکی و صنعتی کاربرد زیادی دارد، تصریح کرد: نانو فن آوری رشته جدیدی نیست، بلکه رویکردی جدید در تمام رشته‌هاست و ایجاد انگیزه در دانش آموزان برای پژوهش در این موضوعات علمی روز، ضروری است. وی در ادامه ضمن اشاره به تاریخچه فناوری نانو، جایگاه فناوری نانو در علوم مختلف، اصول بنیادی آن، شاخه های اصلی در فناوری نانو و مباحث تخصصی، شیوه ثبت نام دانش آموزان را در المپیاد نانو به صورت گروهی از طریق پژوهش سرای دانش آموزی شهرستان تشریح کرد و گفت: استفاده فناوری نانو در زندگی انسان ها موجب صرفه جویی در مصرف انرژی، صرفه جویی اقتصادی و زمانی، افزایش كیفیت محصولات و درنتیجه افزایش كیفیت و استانداردهای زندگی خواهد شد. گفتنی است همایش و کارگاه آموزش فناوری نانو شهرستان شبستر به همت پژوهشسرای دانش آموزی نور شبستر و با حضور کارشناسان و اساتید استانی این رشته و با شرکت بیش از ۳۲۰ نفر از دانش آموزان دختر منطقه در سالن مقبره شیخ محمود شبستری برگزار شد  که در پایان این همایش از دانش آموزانی که به سوالات مطرح شده در مراسم پاسخ مناسب و صحیح دادند، تجلیل بعمل آمد.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن