تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منافق به آنچه مؤمنان بواسطه آن خوشبخت مى شوند، ميلى ندارد، ولى خوشبخت سفارش به تق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798778726




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لزوم تسهيل حضور افراد کم‌توان در شهر/ قانون جامع حمايت از حقوق معلولان اجرا شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ آذر ۱۳۹۴ (۱۵:۵۸ب.ظ)
لزوم تسهيل حضور افراد کم‌توان در شهر/ قانون جامع حمايت از حقوق معلولان اجرا شود موج - رئيس ستاد توان‌افزايي و حمايت از فعاليت سازمان‌هاي مردم‌نهاد شهر تهران با اشاره به مشکلات فراوان معلولان گفت: با مناسب‌سازي فضاهاي شهري و رفع موانع، حضور افراد کم‌توان در شهر بايد تسهيل شود.
به گزارش خبرگزاري موج، الهه راستگو، عضو کميسيون اجتماعي و فرهنگي شوراي اسلامي شهر تهران، در مراسم تجليل از معلمين و دانش آموزان معلول شهر تهران که پيش از ظهر امروز با حضور لاله افتخاري، نماينده مجلس شوراي اسلامي، رئيس اداره آموزش‌وپرورش استثنايي شهر تهران، رئيس اداره بهزيستي شهرستان تهران، رئيس سازمان تاکسيراني و برخي ديگر مسوولان در سالن همايش‌هاي مجتمع نابينايان محبي برگزار شد ضمن گراميداشت روز جهاني معلولان حضور در معابر و فضاهاي شهري جهت انجام فعاليت‌هاي روزمره و کسب درآمد را امري غيرقابل‌انکار دانست و اظهار داشت: متأسفانه عدم توجه به وضعيت معلولان در طراحي اين فضاها آنان را امروز مستثني از اين رويه طبيعي نموده آن‌گونه که مي‌توان ادعا نمود تأمين ضروري‌ترين نياز اين اقشار که به‌نوعي با حضور در اجتماع گره‌خورده غيرممکن تلقي شده و بايد تدبيري اصولي در اين راستا اتخاذ شود.
وي با بيان اينکه مسائل موجود در حوزه سالمندان و معلولان بيش از هر چيز به دليل توجه اندک مسوولان است، افزود: اگرچه ساخت شهر بايد به‌گونه‌اي شودکه شهروندان با نيازهاي گوناگون در آن احساس آرامش کنند و حتي قوانيني نيز در اين حوزه به تصويب رسيده اما تردد معلولين در معابر شهري امروز به امري غيرممکن و يا زجرآور مبدل شده که از اين حيث لزوم تدبيري اساسي جهت اجرايي نمودن قوانين مصوب و يا اصلاح آن ضروري است.
معاون اداري و اجرايي شوراي اسلامي شهر تهران بخشي از فاصله‌هاي موجود در استانداردسازي معابر شهري و کاستي‌هاي صورت پذيرفته را به دليل نبود اعتبار موردنياز ذکر کرد و گفت: بر اين اساس لازم است با تصويب رديف بودجه اختصاصي در زمان تصويب بودجه هر سال گامي اساسي در اين حوزه برداشته‌ شده تا پاسخي اگرچه در درازمدت اما حتمي براي اين رفع اين دغدغه محسوب شود.
راستگو فراهم‌سازي برخي تسهيلات نظير حمل‌ونقل رايگان، مناسب‌سازي ايستگاه‌هاي اتوبوس و پارکينگ‌هاي عمومي و يا هم‌سطح سازي گذرگاه‌ عابران براي استفاده معلولان را ازجمله اقدامات سال‌هاي اخير شهرداري تهران جهت تسهيل حضور افراد کم‌توان در شهر عنوان کرد و افزود: با توجه به اينکه بخشي از معضلات و مشکلات اين قشر ناشي از عدم ملاحظات لازم از سوي شهروندان است لزوم تدوين برنامه‌هاي آموزشي جهت ارتقاء آگاهي از چگونگي تعاملي صحيح با آنان ضروري است.
وي در ادامه به جمعيت 10 ميليون نفري افراد کم‌توان اعم از سالمندان،معلولان و کودکان اشاره کرد و اظهار داشت: قطعا با توجه به سير سعودي هرم پيري جمعيت و افزايش سالمندان افزايش بيش‌ازپيش مشکلات در صورت عدم ارائه راهکار دور از ذهن نبوده و اينجاست که بايد تأکيد کرد همين امروز هم‌جهت آغاز فعاليت‌هاي اساسي مناسب‌سازي فضاها و معابر شهري دير است.
فضاهاي گردشگري مؤيد شرايطي وخيم‌تر از حوزه شهري براي معلولان است.
رئيس ستاد توان‌افزايي و حمايت از فعاليت سازمان‌هاي مردم‌نهاد شهر تهران تصريح کرد: متأسفانه نگاهي به وضعيت فضاهاي گردشگري مؤيد شرايطي بسيار وخيم‌تر از حوزه شهري براي معلولان است چراکه افزايش سرانه‌هاي گردشگري و ارتقاء کيفيت ظاهري علي‌رغم توجه به نيازهاي واقعي بيانگر آن است که در سياست‌هاي ساختاري و اجراي پروژه‌ها بيش از ارتقاء سطح کيفي به دنبال ارتقاء سطح کمي بوده‌ايم.
راستگو تأکيد کرد: سياست يک‌سويه اتخاذ شده امروز تنها افراد کم‌توان را محصور محيط محدود منزل ساخته و محدوديت را به معناي واقعي براي آنان رقم‌زده که البته سهم اقتصاد در اين محدوديت بيش از ساير موضوعات است.
وي با اشاره به اينکه فقر ناشي از عدم حضور در معابر شهري امروز معلولين را درگير مسائل روحي، رواني، اقتصادي و اتکا با منت ديگران جهت رفع مشکلات ناخواسته خودساخته اظهار داشت: بايد پرسيد آيا در اخذ تصميماتمان گوشه چشمي به اين قشر داشته‌ايم و اين در حالي است که به استناد ماده1 قانون جامع حمايت از حقوق معلولان دولت موظف است زمينه‌هاي لازم براي تأمين حقوق معلولان فراهم و حمايت‌هاي لازم را از آن‌ها به عمل آورد.
عضو کميسيون اجتماعي و فرهنگي شوراي اسلامي شهر تهران با يادآوري دوباره عدم اجراي قوانين مصوب در حوزه معلولين افزود: تخصيص حداقل 60 درصد از پست‌هاي سازماني تلفنچي و اپراتور تلفن دستگاه‌ها، شركت‌هاي دولتي و نهادهاي عمومي به افراد نابينا، كم‌بينا و معلولان جسمي و حركتي و نيز حداقل 60 درصد از پست‌هاي سازماني متصدي دفتري و ماشين‌نويسي به معلولين جسمي ـ حركتي از جمله اين مصوبات اجرا نشده است که اجراي آن قطعاً در کاهش معضلات و مشکلات اين قشر بي‌تأثير نخواهد بود.
راستگو در پايان به‌ عنوان يکي از گروه سه‌نفره شوراي شهر در ارائه طرح سرويس رايگان مدارس استثنايي از اجرايي شدن اين طرح در سال جاري خبر داد و گفت: با تخصيص 1016 سواري و ون، 58 مدرسه و 1026 دانش‌آموز استثنايي شهر تهران تحت پوشش قرار گرفتند که اميدوارم در کاهش مشکلات آنان مؤثر بوده باشد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن