تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819197082




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‌دهد «صادرات مرکبات مازندران»؛ لق‌لقه زبان مسئولان و همچنان روی میز


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهد
«صادرات مرکبات مازندران»؛ لق‌لقه زبان مسئولان و همچنان روی میز
صادرات مرکبات سال‌هاست که لق‌لقه زبان مسئولان در استان بوده و گزینه‌ای روی میز است.

خبرگزاری فارس: «صادرات مرکبات مازندران»؛ لق‌لقه زبان مسئولان و همچنان روی میز



به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، مرکبات یکی از محصولات استراتژیک مازندران است که عمده کشاورزان پس از فارغ شدن از برداشت برنج، برنامه‌ریزی برای فعالیت در باغ مرکبات را در برنامه کاری خویش دارند. امسال میزان تولید مرکبات نسبت به سنوات گذشته از رشد بسیار چشم‌گیری برخودار است، انتظار این بود که مرکبات تولیدی استان مازندران به‌دلیل آورده مناسب به کشورهای نیازمند این محصول صادر شود.

البته در جلساتی که پیش از به بار رسیدن این محصول در استان برگزار شد، همه مسئولان استانی تأکید داشتند که مرکبات مازندران باید صادر شود تا کشاورزان و تولیدکنندگان دچار خسارت نشوند، ولی ظاهراً در استان طرح مناسبی برای صادرات این محصول وجود ندارد که این موضوع مورد گلایه مدیرعامل اتحادیه باغ‌دران مازندران نیز است.

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران میزان تولید این محصول در استان را بیش از 2 میلیون و 300 هزار تن عنوان کرد که شامل، نارنگی، لیموترش، گریپ‌فوروت، نارنج، پرتقال و تامسون هست که بیش از 80 هزار هکتار از اراضی باغی استان به تامسون اختصاص دارد و پیش‌بینی می‌شود یک‌میلیون و 600 هزار تن تامسون نیز در استان تولید شود. محمدرضا شعبانی درباره بازار مرکبات مازندران نیز بیان کرد: بازار این محصول برای فروش بسیار مناسب است و هم بازار داخلی و هم بازار خارجی خواستار ارائه مرکبات استان مازندران است.

وی مهم‌ترین نگرانی باغ‌داران و فعالان این عرصه را سرمای سنگین زمستان اعلام کرد و یادآور شد: مجبور هستیم برداشت این محصول را از هم‌اکنون آغاز کنیم و طرح ذخیره‌سازی و ارائه در بازار روز را در دستور کار قرار دهیم. مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران با بیان اینکه در حال حاضر بازار کشش خرید این محصول را کمتر دارد، افزود: توان خرید این محصول در بازار داخلی به‌دلیل رکودی که حاکم است، وجود ندارد به همین دلیل از باغداران و تولیدکنندگان ارزان خرید می‌شود ولی مردم عادی برای تأمین نیازمندی خویش ناچار هستند که از مغازه‎داران گران خرید کنند.

این مسئول با اعلام اینکه هزینه برداشت محصول مرکبات زیاد است، اضافه کرد: برای اینکه تولیدکننده و فروشنده در این زمینه دچار خسارت نشوند، نیاز بود که بازار عرضه مستقیم این کالا در استان و در برخی از شهرهای کشور راه‌اندازی شود که تاکنون در این ارتباط اقدامی انجام نشد. شعبانی با اعلام اینکه با عرضه مستقیم مرکبات در بازار محصول با قیمت مناسب به‌دست مصرف‌کننده رسیده و تولیدکننده هم ضرر نمی‌کند، یادآور شد: در استان مازندران تاکنون مکانی برای عرضه مستقیم مرکبات دیده نشد و اگر از همین الان هم دولت و متولیان بخواهند نسبت به ایجاد این مکان اقدام کنند دیر است، به این دلیل که برخی از تولیدکنندگان مرکبات خودشان را فروختند و محصول در اختیار افراد غیر از تولیدکننده قرار دارد.

وی درباره میزان صادرات این محصول نیز بیان کرد: برای صادرات این کالا واقعاً مشکل داریم، در صادرات بیشتر شعار می‌دهیم، صادر کردن یک محصول آسان و راحت نیست، برای صادرات نیاز است که بازار هدف شناسایی، امکانات حمل و نقل فراهم و مشوق صادراتی نیز تهیه شود. مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران اضافه کرد: آیا با وجود سود بانکی بالا، عدم تهیه مشوق صادراتی، نداشتن حمل و نقل مناسب برای عرضه مرکبات که فسادپذیر نیست، امکان صادرات وجود دارد، با وجود عدم حمایت از تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجار ما توان رقابت با رقبای خارجی را ندارند.

این مسئول با اعلام اینکه هنوز در بخش تولید یارانه به بخش کشاورزی و حتی تولیدی داده نشد، گفت: هزینه تولید در کشور بالا رفت، مقرر شده بود در ازای بالا رفتن هزینه تولید به فعالان این عرصه یارانه پرداخت شود ولی تاکنون ریالی یارانه به تولیدکنندگان بخش کشاورزی پرداخت نشد. انتهای پیام/86004/ب



94/09/03 - 10:51





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن