تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه براى من است و من پاداش آن را مى‏دهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820450688




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عضو هیئت علمی دانشگاه لاهیجان: ارتباط دانشگاه و صنعت سالهاست در حد حرف باقی مانده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


عضو هیئت علمی دانشگاه لاهیجان: ارتباط دانشگاه و صنعت سالهاست در حد حرف باقی مانده است استان‌ها > گیلان - دکتر عباس قدیمی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان از نخبگان علمی استان گیلان و کشور هستند که به بهانه آخرین اختراعشان مصاحبه ای با ایشان انجام گردید.

مصطفی رفیعی خبرآنلاین: سلام لطفا خودتان را معرفی کنید؟
با سلام. عباس قدیمی هستم متولد استان گیلان، شهرستان رودسر،دکتری مهندسی برق الکترونیک و عضو هیات علمی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان که مشغول به تدریس در مقاطع کارشناسی تا دکتری می باشم. جایگاه علمی و سطح پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان را چگونه ارزیابی می کنید؟                                                                                                                                                        از لحاظ جایگاه علمی، دانشگاه لاهیجان با سابقه 27 ساله و با داشتن بیش از 200 عضو هیات علمی در زمره اولین دانشگاههای آزاد کشور بوده و فارغ التحصیلان ممتاز زیادی از این دانشگاه در حال حاضر در مسئولیت های کشوری و استانی مشغول خدمت به این مرز وبوم می باشند در زمینه پژوهشی با دارا بودن مرکز رشد و استقرار واحدهای فن آور و تولید محصولات در این واحدها و همچنین حضور پژوهشگران برتر استانی و کشوری، به ویژه در سالهای اخیر همه ساله حائز رتبه های برتر ملی و استانی گردیده است. دیدگاه شما در زمینه ارتباط دانشگاه با صنعت چیست ؟
دیدگاه بنده این است که ارتباط دانشگاه و صنعت سالهاست در حد صحبت باقی مانده و اقدام عملی خاصی جهت این ارتباط صورت نگرفته است. صنعت باید بتواند محصول قابل قبول برای دنیا ارائه دهد و برای این کار به طور طبیعی به تحقیق نیازمند می شود و باید به سراغ دانشگاه برود. اما در کشور ما، دانشگاهها کار خود رامی کنند و صنعت هم کالای خود را تولید می کند که منجر به تولید با کیفیت پایین می شود. در رابطه با آخرین اختراعتان که ثبت ملی شده است توضیح بفرمایید؟                                                                        
 عنوان اختراع:کاهنده جریان راه اندازي و کنترل کننده راه اندازي و توقف نرم و بهره برداري بهینه از موتور القایی تک فاز با کنترل زمان وظیفه چاپر AC-AC PWM می باشد.این اختراع دارای کد بین المللی نیز می باشد. همچنین از مشکلات در راه اندازي موتورهاي القایی تک فاز، بالابودن جریان راه اندازي آنها می باشد که چندین برابرجریان در بار نامی می باشد. بالابودن جریان راه اندازي باعث ایجاد تلفات انرژي،اختلال درعملکرد سایر دستگاه هاي الکتریکی و الکترونیکی، افزایش حرارت سیم پیچ و آسیب رسیدن به عایق و سوختن موتور می گردد.
بنابراین به روش کم هزینه وقابل تنظیم براي کاهش جریان راه اندازي موتورالقایی تک فاز نیاز می باشد که تمامی ملاحظات در این اختراع درنظر گرفته شده است.
صنایع تهویه ، کمپرسور ، پمپ هاي سیالات مایع و گاز ، ماشین لباسشویی صنعتی و خانگی ، کولرها و یخچال هاي صنعتی  و خانگی، اتوماسیون ،بالابر و آسانسور ، آسیاب ، سانتریفیوژ از موارد مهم استفاده کنندگان این اختراع می باشند. مراحل مطالعات اولیه تا ثبت اختراع چقدر طول کشید؟                                                      
 حدود یکسال و نیم آیا این اختراع نمونه خارجی نیز دارد یا خیر ؟
خیر. یکی از شاخصه های اصلی این اختراع نداشتن هیچ گونه نمونه مشابه خارجی می باشد. آیا این اختراع پتانسیل صنعتی شدن و قابلیت تولید انبوه را نیز دارد؟
بله این قابلیت وجود دارد و در انتظار فراهم شدن شرایط جهت تولید انبوه این اختراع هستیم جهت صادرات این محصول به خارج از کشور پس از تولید انبوه برنامه ریزی خاصی دارید یا خیر؟
در صورت حمایت های اولیه مورد نیاز جهت صنعتی شدن کامل این اختراع , به راحتی امکان صادرات محصول با توجه به موارد مورد نیاز آن که در قبل اعلان گردید وجود دارد. منافع این اختراع برای ایران اسلامی و میزان ارز آوری آن چقدر است؟
منافع و میزان ارز آوری ارتباط مستقیم به حمایت ها و پشتیبانی های اولیه طرح دارد. همکارانتان را در این طرح معرفی کنید؟
آقای مهندس کریمی در این اختراع همکار و همراه بنده هستند انتظار حضرتعالی از مسئولین ذیربط چیست؟
انتظار حمایت در جهت صنعتی شدن کامل این طرح با در نظر گرفتن اهمیت ویژه ای که این طرح در جهت اشتغال زایی و کار آفرینی در منطقه و کشور دارد،دارم. پیشنهاد شما برای مخترعین و پژوهشگران جوان چیست و چگونه می توانند با جنابعالی در ارتباط باشند؟
پیشنهاد من به پژوهشگران و مخترعین جوان این است که در سنین جوانی نهایت تلاش و پشتکار را برای به فعل رساندن ایده های خود انجام دهند و بدانند که علم به تنهایی به آنها برتري نمي بخشد و تكنيك محض هم به همین صورت و لازم است به تعاليم واخلاق ، دركنار يكديگر روي بياوريم تا بتوانيم از آنچه به دست ميآوريم و آنطور كه شايسته اسلام و ايران است، بهره ببريم.
ارتباط با اینجانب هم با توجه به حضورم در اکثر روزهای هفته در دانشگاه به راحتی امکان پذیر است و پذیرای این عزیزان هستم. و سخن پایانی؟
در ابتدا از مسئولین استانی و سپس کشوری توجه ویژه به پژوهشگران و مخترعان دانشگاهی و دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان و باور داشتن قدرت نوآوري و ابتكار را انتظار دارم و لازم است در دنيايي كه چرخه اقتصاد موفق در آن بر محور كار آفريني و ابداع مي چرخد، شرايط را برای این امر فراهم كنند.  

کلید واژه ها: استان گیلان - دانشگاه آزاد اسلامی -




جمعه 22 آبان 1394 - 22:14:35





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن