تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم میراث گرانبهائی است و ادب لباس فاخر و زینتی است و فکر آئینه ای است صاف.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803671621




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خودروسازان با 100 هزار وام 25 میلیونی خودروها را 16 درصد گران‌تر می‌فروشند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: خودروسازان با 100 هزار وام 25 میلیونی خودروها را 16 درصد گران‌تر می‌فروشند
دستور‌العمل پرداخت 100 هزار تسهيلات خودرو با ا عتبار 25 ميليارد تومان كه مهلت استفاده از آن تا پايان ارديبهشت 95 خواهد بود، ‌تصويب شد.
نویسنده : مهران ابراهيميان 


دستور‌العمل پرداخت 100 هزار تسهيلات خودرو با ا عتبار 25 ميليارد تومان كه مهلت استفاده از آن تا پايان ارديبهشت 95 خواهد بود، ‌تصويب شد.
 به گزارش «جوان» بر اساس اين مصوبه نرخ سود تسهيلات خرید خودرو 16 درصد بوده و تا پايان ارديبهشت سال 95 قابل دريافت از سوي متقاضيان است.  براساس اين تصميم، قرار شد متقاضيان وام خريد خودرو معادل حداكثر 80 درصد ارزش خودرو تا سقف 25 ميليون تومان را طي 7 سال و با نرخ 16 درصد از طريق نمايندگي‌هاي مجاز دريافت كنند و اسناد اين تسهيلات از طريق خودروسازان با همان مكانيزم توليد در اختيار آنها قرار گيرد.
پيشتر برخي منابع اعلام كرده‌ بودند 25 نوع خودرو سواري و 19 نوع وانت در فهرست وزارت صنعت، معدن و تجارت براي اين وام قرار گرفته است. همچنين مشاور رئيس‌جمهوري پيشنهاد پرداخت وام خودرو به عموم مردم را منتفي دانسته و پيشنهاد كرده بودند در گام اول اين تسهيلات تنها به خروج خودروهاي فرسوده و خريد خودروهاي عمومي اختصاص دهد.   اما دستورالعمل اعطاي تسهيلات جدید خودرو در سي و پنجمين جلسه شوراي سياستگذاري خودرو تصويب شد‌.  با اين حال تنها نقطه‌اي كه هنوز درباره‌ تسهيلات خودرو مبهم است محل تخصيص منابع مذكور و اثرات تخريبي آن در بلند‌مدت براي شركت‌هاي خودرو‌سازي است.  به اين ترتيب مي‌توان اميدوار بود كه خودرو‌سازان طي روز‌هاي آينده شاهد استقبال بخشي از مردم به خريد خودرو با روش جديد باشند و از اين رو برخي خودرو سازان در حال آماده‌سازي برنامه‌هاي تبليغاتي – بازاريابي هستند.

 دستورالعمل اعطاي وام ۲۵ ميليوني خودرو تصويب شد
وزیر صنعت، معدن و تجارت در سي و پنجمين جلسه شوراي سياستگذاري خودرو كه با حضور اعضاي شورا برگزار شد، اظهارداشت: تمام سياستگذاري‌هاي ما در بخش صنعت خودرو، بايد منطبق بر واقعيت‌ها و براساس منافع ملي باشد.
محمدرضا نعمت‌زاده، محور اصلي سياست‌هاي صنعت خودرو را در آينده و حتي در مشاركت با شركت‌هاي بين‌المللي و معتبر دنيا، تأكيد بر ساخت داخل ذكر كرد و گفت: خودروهايي كه زير ۴۰ درصد ساخت داخل دارند از سال آينده دچار مشكل خواهند شد و اگر ساخت داخل محدود داشته باشيم، نمي‌توانيم با شركت‌هاي خارجي همكاري كنيم و اين موضوعي است كه بايد شركت‌هاي خودروسازي نيز به آن توجه داشته باشند.  به گفته نعمت‌زاده، مردم بايد از تلاش‌هاي خودروسازان در زمينه ارتقاي كيفيت مطلع شوند، چراكه با اطلاع‌رساني مناسب از بهبود كيفيت توسط خودروسازان، مردم نيز حمايت خود را از توليد داخل به عمل خواهند آورد.
وي در ادامه با بيان اينكه افراط و تفريط در سياست‌هاي توليدي و صنعتي براي ما مشكل‌ساز خواهد بود، خاطرنشان كرد: ما بايد ياد بگيريم چه در بخش دولتي و چه در بخش خصوصي براساس منافع ملي و اقتدار كشور رفتار كنيم، چراكه در غير اين صورت صنعت خودرو نمي‌تواند بالنده عمل كند.
وي از قطعه‌سازان خواست كه تلاش كنند همزمان با قراردادهاي شركت‌هاي خودروسازي براي مشاركت با شركت‌هاي بين‌المللي وارد عمل شده و با شركت‌هاي معتبر دنيا كه جزو تأمين‌كنندگان قطعات هستند، قراردادهاي خود را منعقد كنند.
نعمت‌زاده در ادامه به اهميت ارائه گزارش ارزيابي ملي كيفيت صنعت خودرو اشاره كرد و گفت: ‌كيفيت همواره براي ما حائز اهميت بوده است، از اين رو مديران ما بايد براي ارتقاي كيفيت وقت ويژه‌اي درنظر بگيرند.

   دستورالعمل جدید به زودی ابلاغ می‌شود
همچنين ساسان قرباني سخنگوي شوراي سياستگذاري خودرو در خصوص ساير مباحث مطرح شده در اين جلسه گفت: دستورالعمل چارچوب و ضوابط نحوه همكاري با شركت‌هاي خودروساز خارجي در امر واردات مورد بحث قرار گرفت و در اين راستا، مقرر شد با توجه به ديدگاه‌هاي مختلف، موضوع، مورد ارزيابي كارشناسي قرار بگيرد و در جلسات آتي نهايي شود.
وي ادامه داد: اين دستورالعمل براساس موضوع بند ۶ مصوبه شوراي پول و اعتبار مطرح شده كه از ويژگي‌هاي آن مي‌توان به ميزان اعطاي وام تا حداكثر ۸۰ درصد قيمت هر خودرو و تا سقف ۲۵۰ ميليون ريال در قالب عقد خريد دين با نرخ سود تسهيلات ۱۶ درصد در سال اشاره كرد.
به گفته قرباني، اين دستورالعمل تصويب شده و به زودي از طريق سايت بانك مركزي ابلاغ و اعلام خواهد شد، اين درحالي است كه محدوده زماني در نظر گرفته شده براي اجراي دستورالعمل پايان ارديبهشت ماه سال ۱۳۹۵ عنوان شده است.
سخنگوي شوراي سياستگذاري خودرو يادآور شد: وزير صنعت هدف از اعطاي اين تسهيلات را ايجاد شرايط بهتر براي خريد خودرو اعلام كردند تا هم مصرف‌كننده و هم توليدكننده از آن بهره‌مند شوند.  گفتني است برخي خودروسازان خبر داده‌اند كه، در اين طرح فروش خودرو، بانك مركزي فقط چهار سال خريد دين را انجام مي‌دهد و اين خودروساز است كه بايد سه سال بعدي را به گردن بگيرد.



منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن