تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عقل راهنمايى مى  كند و نجات مى  دهد و نادانى گمراه مى  كند و نابود مى  گرداند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802942925




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دستور دفتر رهبري براي رفع مشکلات زيست محيطي مازندران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ آبان ۱۳۹۴ (۲۳:۲۲ب.ظ)
دستور دفتر رهبري براي رفع مشکلات زيست محيطي مازندران موج - دفتر مقام معظم رهبري براي رفع مشکل انباشت زباله ها در استان مازندران بودجه ويژه اي را اختصاص داد.
به گزارش خبرگزاري موج، در پي پخش گزارشي از صدا وسيما درباره دپوي زباله در شهرهاي غربي استان مازنداران، نمايندگان دفتر مقام معظم رهبري از محل دپوي زباله در شهرهاي غرب مازندران بازديد کردند. بنا بر اين گزارش، بهزاد انگورج، معاون امور جنگل هاي سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخيزداري کشور، ناصر مهردادي، مدير کل جديد محيط زيست مازندران و حسين شعبان سُروري، فرماندار رامسر و احمدي لاشکي، نماينده نوشهر، چالوس و کلاردشت با حضور در استوديوي پيشخوان خبر اين موضوع را بررسي کردند.
احمدي لاشکي با اشاره به حضور نمايندگاني از سوي مقام معظم رهبري در مناطقي از مازندران گفت: در دو روز گذشته نمايندگاني از دفتر مقام معظم رهبري و تعدادي از مديران بخش بودجه اي استان مازندران از نزديک محل دپوي زباله را در شهرهاي غربي استان بازديد کردند و براي رفع اين مشکل قرار شد بودجه لازم را در اختيار قرار داده شود.
نماينده نوشهر، چالوس و کلاردشت در ادامه گفت: در سال 74 هم در سفر مقام معظم رهبري به استان مازندران اعتبار ويژه اي براي احداث کارخانه کمپوست در تنکابن رامسر و عباس آباد اختصاص داده شد، اما اين پروژه بعد از دو سال متاسفانه به دليل اينکه پيمانکار اهليت لازم را نداشت به تعطيلي کشانده شد و زباله ها همچنان در جنگل دفن مي شوند.
او در ادامه گفت: مهم ترين مشکل شهرهاي شمالي کشور بحث زباله ها و دپوي آنها در دل جنگل است و رامسر و نمک آبرود تنها در 12 روز نخست سال 6 ميليون توريست داشته است، اما متاسفانه در بحث بودجه اين جمعيت شناور محاسبه نمي شود و عملا بودجه مناسبي براي آن درنظر گرفته نمي شود.
انگورج ديگر ميهمان اين برنامه با اشاره به الزام سرمايه گزاري لازم براي مقابله با مشکل زباله ها در شمال کشور گفت: دولت بايد در اين زمينه سرمايه گذاري لازم را انجام مي داد تا با کمک شهرداريها اين مشکل به معضل تبديل نمي شد.
معاون سازمان جنگل ها، مراتع و آبخيزداري در ادامه گفت: در حال حاضر معضل زباله در استان هاي شمالي بسيار جدي است؛ زيرا آمار توليد زباله در کشور عددي معادل 50 تن به صورت روزانه است که آمار تکان دهنده اي است.
او با اشاره به لزوم ساماندهي پسماندها در کشور خاطرنشان کرد: مقابله با اين حجم وسيع زباله در کشور کار دشواري است بنابراين بهترين راه مقابله با اين زباله ها بازيافت است و بهتر است که اين بازيافت در خانه ها صورت بگيرد و از همان ابتدا مورد تفکيک قرار بگيرد، به اين ترتيب بازيافت آن آسانتر و سريعتر صورت مي گيرد.
مهردادي هم با اشاره به حکم بازداشت شهرداران شهرهاي غربي مازندران گفت: از حکم بازداشت شهرداران خوشحال نيستيم، اما بر اساس و ظايف قانوني که داريم بايد پيگيري هاي قانوني خود را انجام دهيم. هرچند اميدواريم بتوانيم با تعامل اين معضل جدي را در استان مازندران ساماندهي کنيم.
مدير کل محيط زيست استان مازندران در ادامه گفت: ما براساس برنامه جامع طرح ساماندهي پسماند استان را طراحي کرديم و تلاش کرديم تا با تاسيس زباله سوز نوشهر و کارخانه کمپوست تنکابن و نيز کمپوست بهشهر تا حدي از دپوي زباله ها بکاهيم، حتي با چند سرمايه گذار خارجي براي تاسيس کارخانه زباله سوزي و کمپوست نيز وارد مذاکره شده ايم، در مجموع به سمتي پيش مي رويم که اين مشکل کاهش يابد.
او در ادامه گفت: تخليه بهداشتي يک قسمت از کار براي ساماندهي زباله است که قطعا راه حل قطعي به حساب نمي آيد، از طرف ديگر حکم حبس شهردارها قطعا نمي تواند مشکل دپوي زباله در اين منطقه را حل کند، اما باعث مي شود تا شهرداران به طور جدي پيگير مشکل پيش آمده باشند و در حل و فصل آن اقدامات لازم را سريعتر انجام دهند.
حسين شعبان سُروري فرماندار رامسر هم با اشاره به طرح فرمانداري با مبارزه با دپوي زباله گفت: ما از گذشته به فکر ساماندهي زباله ها بوده ايم و حتي دو سال پيش نيز کارخانه کمپوست و زباله سوزي را هم راه انداختيم که به علت اهليت نداشتن طرف سرمايه گذار کارخانه از فعاليت بازماند.
محمد مستوري، خبرنگار شبکه خبر، در روزهاي اخير با حضور در محل دپوي زباله ها در استان مازندران گزارش ويژه ميداني از اين مشکل که مربوط به بخشي از استان مازندران است، تهيه کرده بود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن