تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):برای انسان عیب نیست که حقش تاخیر افتد، عیب آن است که چیزی را که حقش نیست بگیرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813047213




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بزرگداشت روز فردوسي و حكيم عمر خيام در واحد علوم و تحقيقات برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:موج: بزرگداشت روز فردوسي و حكيم عمر خيام در واحد علوم و تحقيقات برگزار شد
خبرگزاري موج - بزرگداشت روز ابوالقاسم فردوسي و حكيم عمر خيام در دانشكده زبان و ادبيات واحد علوم و تحقيقات دانشگاه آزاد اسلامي به همت معاونت فرهنگي برگزار شد.
به گزارش موج، در اين مراسم زهرا حسين آبادي رئيس دفتر فرهنگ اسلامي دانشكده زبان و ادبيات با بيان اين مطلب افزود: تمام سيستم و متد يك كشور بر اساس فلسفه و فرهنگ يك كشور است حتي در بعضي كشورها مبناي فلسفي آنها در راهنمايي و رانندگي هم ديده مي شود و در بعضي كشورها مبناي فلسفي همان مبناي اخلاقي است.
وي با بيان اين مطلب كه پايه تمام علم ها و مهارت ها ادبيات است، افزود: ادبيات فرهنگ است و هر چه فرهنگ غني باشد ادبيات هم غني تر مي شود. شخصيتي ماندن خيام، فردوسي ، سعدي و حافظ در تمام دنيا معروف و زبانزد هستند و براي فهم اشعار اين بزرگان در كشوهاي مختلف سرمايه گذاري مي شود.
دكتر سيد امير محمد انوار عضو هيات علمي دانشگاه در اين مراسم گفت: نام فردوسي با استقلال ايران همراه و حكمتش بالاترين حكمت جهان است. فرهنگ ارجمند ايران باعث افتخار فرهنگ ادبي، حكمي و عرفاتي جهان است و بايد در حفظ آن كوشيد.
وي خاطر نشان كرد: برخي گمان مي كنند سعدي، فردوسي ، حافظ ، مولوي، خيام ، عطار شعري از روي طبع و نغمه اي از سر احساس سروده اند در حالي كه اينها بزرگترين علما و دانشمندان زمان خود بودند و شعر، زبان گفتارشان بوده است.
وي تصريح كرد: در واقع ابزار محكم كننده پيچ هاي فكري، اجتماع است براي آينده كه هميشه خوبي باقي مي ماند و بدي از بين مي رود راستي ها است كه وجود را حكايت مي كند و دروغ عدم را مي سازد و اين مسئله در سراسر شاهنامه فردوسي قابل درك است.
وي افزود: فردوسي در حقيقت سرزميني را مي سازد براي اينكه در برابر ستم روزگار برخيزد و محكم و استوار باشد او حقايق روزگار را مي بيند. شاهنامه فردوسي ميدان اخلاق، حقايق اجتماعي، روانشناسي، تاريخ، بزرگي و بزرگواري و از خود گذشتگي و شجاعت و دلاوري در عالم است.
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 438]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن