تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):برترین ایمان آن است که معتقد باشی هر کجا هستی خداوند با توست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813137044




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير ارشاد:جوهره تئاتر مقاومت ايستادگي و پايداري است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: وزير ارشاد:جوهره تئاتر مقاومت ايستادگي و پايداري است
محمدحسين صفار هرندي در پيامي به يازدهمين جشنواره ملي تئاتر مقاومت ـ فتح خرمشهر جوهره تئاتر مقاومت را ايستادگي و پايداري دانست كه با سرشت الهي و معنوي انسان رابطه مستقيم دارد.

به گزارش خبرگزاري مهر، روابط عمومي اداره كل هنرهاي نمايشي اعلام كرد در ابتداي پيام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به جشنواره تئاتر مقاومت آمده: جوهره تئاتر مقاومت، ايستادگي و پايداري است كه با سرشت الهي و معنوي انسان رابطه مستقيم دارد. انسان در واقع زماني حقيقت و منزلت خويش را بازمي‌يابد كه بتواند در برابر هواهاي نفساني، تهاجمات گوناگون و هر گونه پليدي و پلشتي ايستادگي كند.

در ادامه پيام مي‌خوانيم: آدمي پيوسته و مدام در معرض خطر و حوادث است. اين جبهه ‌گاه مرزهاي جغرافيايي و حدود و ثغور را به مخاطره مي‌افكند و گاه دنياي بيكران و سرزمين لايتناهي روح و جان را مورد تهاجم و سركشي‌هاي بي‌امان خود قرار مي‌دهد. تئاتر مقاومت نيز چون عرصه زندگي، صحنه تضاد ميان دو نيرو را نشان مي‌‌دهد. نمايش آوردگاه تاريخ حوادث بيشمار انساني و فجايع از يكسو و سربلندي و افتخارها از سوي ديگر است.

در بخش ديگر پيام صفار هرندي آمده است: تئاتر مقاومت افشاگري عليه باطل و نشان دادن تمايز بين جنگ تدافعي و جنگ تجاوزكارانه است. اين گونه نمايشي با تجربه‌هاي غني خود سعي دارد همنفس با تماشاگران به زبان انساني خود، جوامع بشري، تاريخ و حقايق را مورد بررسي قرار دهد و قدرت طلبي‌ها و تجاوزگري‌ها را به باد انتقاد و استهزا بگيرد.

وزير ارشاد نوشته است: از آنجا كه دفاع مقدس، جنگي عادلانه و شريف است و پاسداري از كيان، تماميت ارضي و عزت دين و ناموس و آب و خاك وظيفه‌اي شرعي و انساني به شمار مي‌رود، مضامين تئاتر مقاومت همواره بر عشق، شهادت، ايثار و صيانت از سرزمين، عزت، و شرف و آزادگي تأكيد دارند.

اين پيام ادامه مي‌دهد: هنرمندان تئاتر كشورمان همزمان با پيروزي انقلاب اسلامي و تداوم اين مبارزه با دفاع همه‌جانبه در جنگ تحميلي حامل پيام‌ها و نيازهاي آرماني دفاع مقدس بوده‌اند و خود در سنگرهاي مقاومت پا به پاي رزمندگان در جبهه‌ها و پشت جبهه‌ها مظلوميت و سربلندي اين ملت شريف را به زباني فرهنگي به نمايش گذاشتند و اين حركت فرهنگي تا نهادين شدن مقاومت تداوم خواهد يافت.

به نوشته صفار هرندي، زيرا ما ملتي هستيم كه به دليل وفاداري به آرمان‌هاي بلند الهي و ملي خود همواره در معرض تهاجمات دشمنان قرار داشته‌ايم. ولي به مدد استعانت از درگاه خداوند عزيز و مقتدر و تكيه بر موازين ارزشي و بهره‌مندي از مكتب انسان‌ساز اسلام، همواره با عزت و افتخار بر پاي خود ايستاده‌ايم و انقلاب و دفاع مقدس ما با الهام از مكتب سرخ حسيني قله‌هاي پيروزي و افتخار را فتح كرده است.

وي آورده است: جاي بسي خوشوقتي است كه به اهتمام هنرمندان و اهالي متعهد تئاتر و مسئولان دلسوز، خرمشهر قهرمان كه همواره براي ما يادآور مقاومت و جانفشاني رزمندگان اسلام و ايثارگري مردمان اين ديار و تجليگاه عشق و آزادگي بوده به عنوان آوردگاهي انتخاب شده تا هنرمندان سختكوش هنرهاي نمايشي تازه‌ترين دستاوردهاي انديشه و ذوق خود را به تماشاي شيفتگان هنر متعهد قرار دهند.

وزير ارشاد در پايان اين پيام براي دست‌اندركاران اين حركت عظيم فرهنگي آرزوي توفيق روزافزون كرده، ياد و خاطره دلاوري‌ها، ايثارها و افتخارات رزمندگان اسلام را گرامي داشته و براي هنرمندان شركت‌كننده در اين جشنواره تعالي و كمال در خلق آثار فاخر و درخشان از خداوند بزرگ آرزو كرده است.
 يکشنبه 5 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 348]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن