تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندانتان را به سه چيز ادب كنيد: عشق به پيامبرتان، عشق به خاندان او، و قرآن خو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798323632




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تمايل آفريقاي جنوبي براي خريد محصولات پتروشيمي از ايران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ شهريور ۱۳۹۴ (۱۰:۴۳ق.ظ)
تمايل آفريقاي جنوبي براي خريد محصولات پتروشيمي از ايران موج - معاون وزير نفت از تمايل آفريقاي جنوبي براي مشارکت با ايران در صنايع پالايشي، خريد محصولات پتروشيمي و آل.ان.جي، انتقال فناوري جي.تي.آل و از سرگيري خريد نفت خام از ايران خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، منصور معظمي، معاون امور برنامه‌ريزي و نظارت بر منابع هيدروکربوري وزارت نفت، پس از ديدار و گفت و گو با تمبيسيله ماژولا، معاون وزير انرژي آفريقاي جنوبي با بيان اين‌که تهران و پرتوريا در زمينه‌هاي مختلف همکاري‌هاي طولاني مدتي داشته‌اند و آفريقاي جنوبي براي ايران اولويت بالايي دارد، گفت: اين کشور آفريقايي ظرفيت‌هاي قابل توجهي دارد، اما؛ متأسفانه در سال‌هاي گذشته شرايط براي استفاده از اين ظرفيت‌ها فراهم نبوده است.
وي افزود: ايران و آفريقاي جنوبي پيش‌تر در صنعت پتروشيمي سابقه همکاري موفقي داشته‌اند، از اين‌رو اميدوارم در آينده دوباره شاهد همکاري‌هاي دو طرف در بخش‌هاي مختلف صنعت نفت، گاز و پتروشيمي باشيم.
همسو با سياست‌گذاري‌هاي اقتصادي برنامه سوم توسعه و با توجه به اعلام آمادگي شرکت ساسول آفريقاي جنوبي در مشارکت و سرمايه‌گذاري پروژه الفين نهم، شرکت پليمر آريا ساسول با مشارکت مساوي ۵۰ درصدي شرکت آفريقايي و شرکت ملي صنايع پتروشيمي در منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس تأسيس شد.
مجتمع پتروشيمي آرياساسول، بزرگ‌ترين واحد الفين گازي، در زميني به مساحت بيش از ۷۸ هکتار در منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس با هدف توليد سالانه يک‌ميليون تن اتيلن، ۳۰۰ هزار تن پلي‌اتيلن سبک و ۳۰۰ هزار تن پلي اتيلين متوسط و سنگين احداث شد و براي ساخت اين طرح يک ميليارد و ۳۵۰ ميليون يورو توسط ايران و آفريقاي جنوبي به‌طور مشترک سرمايه‌گذاري صورت گرفت.
معاون وزير نفت در امور برنامه‌ريزي و نظارت بر منابع هيدروکربوري تصريح کرد: آفريقاي جنوبي يکي از خريداران اصلي نفت خام ايران بوده است و دو طرف تاکنون روابط مطلوبي در اين زمينه داشته‌اند که در طول سال‌هاي اخير به دليل فشارهاي تحريم سطح اين همکاري‌ها کاهش يافت.
معظمي گفت: در اين مذاکرات دوجانبه تأکيد ما بر ازسرگيري خريد نفت خام از ايران و رساندن آن به سطوح پيش از تحريم‌ها بود که ضمن اعلام آمادگي طرف مقابل قرار شد که گفت و گوها در سطح کارشناسي و از طريق امور بين‌الملل شرکت ملي نفت ايران پيگيري شود.
وي همچنين در طول مذاکره با مقام‌هاي آفريقاي جنوبي از توانايي و ظرفيت بالاي ايران براي حمل‌ونقل محموله‌هاي نفت خام خريداري شده توسط مشتريان به مقاصد مختلف، توسط شرکت ملي نفت‌کش ايران خبر داد.
پيش از اعمال تحريم‌ها عليه تهران، ايران بزرگ‌ترين تأمين‌کننده نفت خام آفريقاي جنوبي بود و اين کشور آفريقايي روزانه حدود ۳۸۰ هزار بشکه نفت از ايران وارد مي‌کرد.
به گفته معاون برنامه‌ريزي و نظارت بر منابع هيدروکربوري وزير نفت، آفريقاي جنوبي همچنين نسبت به همکاري با ايران در زمينه ساخت پالايشگاه‌هاي جديد و توسعه ظرفيت پالايشي اظهار علاقه‌مندي کرد و قرار شد آن‌ها براي همکاري در اين زمينه با مديران شرکت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي گفت و گو کنند.
معظمي عنوان کرد: همچنين قرار شد آفريقاي جنوبي درباره خريد محصولات پتروشيمي از ايران و همکاري دو طرف در زمينه ساخت واحدهاي تبديل گاز به فرآورده‌هاي نفتي (جي.تي.آل) در ايران با شرکت ملي صنايع پتروشيمي مذاکرات تخصصي داشته باشند.
معظمي در جريان مذاکره با معاون وزير انرژي آفريقاي جنوبي با اشاره به اين‌که جي.تي.آل يکي از جمله حوزه‌هاي مورد علاقه صنعت نفت ايران به شمار مي‌رود، گفت: با توجه به شناختي که درباره توانايي‌هاي شرکت‌هاي آفريقاي جنوبي در اين حوزه دارم، دو طرف مي‌توانند در اين زمينه به صورت مشترک با يکديگر همکاري کنند.
وي با بيان اين‌که آفريقاي جنوبي براي ايران در قاره آفريقا کشوري مهم و تأثيرگذار به شمار مي‌آيد، گفت: ما تلاش مي‌کنيم موانع همکاري ميان دو طرف از ميان برداشته شود.

تشويق شرکت‌هاي آفريقاي جنوبي به حضور دوباره در ايران
تمبيسيله ماژولا، معاون وزير انرژي آفريقاي جنوبي، در طول مذاکره با مقام‌هاي وزارت نفت ايران نيز با اشاره به روابط ديرينه تهران و پرتوريا، نسبت به دستيابي به نتايج عملي براي همکاري در زمينه‌هاي مختلف پس از مذاکرات با بخش‌هاي مختلف صنعت نفت، گاز و پتروشيمي ايران اظهار اميدواري کرد.
وي گفت: ما مي‌توانيم با تعريف شرايط تازه ايران پس از توافق جامع هسته‌اي وين براي شرکت‌هاي انرژي آفريقاي جنوبي، آن‌ها را به حضور در ايران و همکاري با شرکت‌هاي ايراني تشويق کنيم.
ماژولا با تأکيد بر نظر مثبت دولت آفريقاي جنوبي براي فصل جديد همکاري‌ها ميان شرکت‌هاي انرژي اين کشور با شرکت‌هاي ايراني گفت: انتقال دانش فني و فناوري جي تي آل و سرمايه‌گذاري مشترک با شرکت‌هاي ايراني يکي از حوزه‌هاي مورد علاقه شرکت‌هاي آفريقاي جنوبي به شمار مي‌آيد.
معاون وزير انرژي آفريقاي جنوبي همچنين با اشاره به برنامه اين کشور براي متنوع ساختن منابع تأمين انرژي خود، گفت: ما همچنين خواهان واردات آلان جي از ايران هستيم.
در ادامه مذاکرات تسيليسو ماکوابلا، معاون مدير کل بخش مقررات نفت و فرآورده‌هاي نفتي وزارت انرژي آفريقاي جنوبي، نيز با اشاره به برنامه ملي توسعه آفريقاي جنوبي براي افزايش ظرفيت پالايشي نفت خام اين کشور از رقم کنوني روزانه ۳۰۰ هزار بشکه به ۷۰۰ هزار بشکه در سال‌هاي آينده گفت: ايران و آفريقاي جنوبي مي‌توانند در آينده در زمينه توسعه ظرفيت پالايشي و ساخت پالايشگاه‌هاي جديد با يکديگر همکاري کنند.
بيژن زنگنه، وزير نفت، ارديبهشت امسال در ديدار و گفت و گو با تينا جومت - پترسون، وزير انرژي آفريقاي جنوبي درباره سطح روابط دو کشور پس از لغو تحريم‌ها با توجه به اين‌که آفريقاي جنوبي پيش از سال ۲۰۱۲ جزو مشتريان سنتي نفت ايران بوده است، گفته بود: روابط نفتي ايران با آفريقاي جنوبي گسترش مي‌يابد.
در همين حال وزير انرژي آفريقاي جنوبي از خريد نفت ايران در آينده نزديک خبر داده و گفته بود: آفريقاي جنوبي در پي امضاي يک تفاهم‌نامه گسترده با تهران در زمينه انرژي است.
وي هدف از سفر به تهران را گسترش همکاري تهران و پرتوريا در زمينه انرژي عنوان کرده و گفته بود: آفريقاي جنوبي به دنبال يک چارچوب همکاري مشترک با ايران در زمينه نفت خام، آل.ان.جي، آل.پي.جي، گاز و پتروشيمي است تا بخش خصوصي اين کشور بتواند در بخش‌هاي مختلف صنعت نفت ايران سرمايه‌گذاري کند.
آفريقاي جنوبي تلاش مي‌کند همانند؛ بسياري از کشورهاي غربي پس از توافق جامع هسته‌اي وين و پيش از لغو تحريم‌هاي ايران، زمينه‌هاي همکاري را با اين کشور بررسي کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن