تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به خاطر خداى سبحان از چيزى بگذرد، خداوند بهتر از آن را به او عوض خواهد داد. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806339941




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون اجتماعی ناجای البرز: رسانه ها نباید به امنیت ملی بی توجه باشند


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


معاون اجتماعی ناجای البرز: رسانه ها نباید به امنیت ملی بی توجه باشند استان‌ها > البرز - معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان البرز با تاکید بر اهمیت و حساسیت فعالیت های رسانه ای گفت: اهالی رسانه باید در انتشار خبرها و گزارش های خود به مقوله مهم امنیت ملی اهتمام جدی داشته باشند.

علیرضا ریحانی/ خبرآنلاین البرز: سرهنگ سیدمحمدرضا خسروی در نشستی در دفتر سرپرستی خبرگزاری خبرآنلاین البرز افزود: شاید برخی فعالان رسانه ای چندان با حساسیت و بخصوص نقش تایرگذار خود در بعد امنیتی آشنا نباشند، به عنوان مثال بعضی ها با انتشار خبرهای موثق و غیرموثق، دانسته و ندانسته استان البرز را ناامن جلوه می دهند که این امر نه تنها با اخلاق و تعهد رسانه ای مغایرت دارد، بلکه به هیچ وجه به نفع این استان هم نیست.
وی ادامه داد: واقعیت مسلم این است که ناهنجاری از جمله درگیری و سرقت و از این دست حوادث در همه جای دنیا رخ می دهد، اما انتشار خبری از یک سرقت در البرز آنهم با عنوان تبادل آتش میان سارقان و نیروی انتظامی، چه سنخیتی با وظیفه اطلاع رسانی دارد، در حالی که چنین عنوانی این تلقی را در ذهن ایجاد می کند، گویا اینجا محل آتش باری دو نیروی عظیم متخاصم است.
وی با تاکید براینکه تبدیل مسایل امنیتی به اجتماعی یکی از اهداف و رویکردهای اصلی نیروی انتظامی است، گفت: هنر و ظرافت حرفه خبر و خبررسانی در این است که اهالی رسانه از جمله در استان البرز، با ایجاد آرامش در فضای رسانه ای، نیروی انتظامی را برای دست یابی به این هدف که می تواند زمینه ساز کاهش بسیاری از ناهنجاریهای اجتماعی شود، یاری کنند.
معاون اجتماعی نیروی انتظامی البرز که حضور در محل کار رسانه ها اعم از خبرگزاری ها، نمایندگی روزنامه ها و حتی نشریه های استانی را در برنامه روزانه خود قرار داده است، افزود: ما براین باوریم که برقراری امنیت بدون مشارکت مردم امکان پذیر نیست و یکی از راه های مهم جلب مشارکت و همکاری مردم اهالی رسانه هستند.
سرهنگ خسروی گفت: بررسی های ما نشان می دهد که اگر عموم مردم به اندازه کافی با قانون و همچنین حقوق شهروندی آشنایی داشته باشند، بخش قابل توجهی از مسایل و مشکلات اجتماعی برطرف می شود، بنابراین تقویت روابط نیروی انتظامی با تک تک رسانه های البرز را در دستور کار قرار داده ایم و معتقدیم رسانه ها اعم از شنیداری، دیداری و مکتوب بهترین عامل و روش برای آموزش مردم در زمینه قوانین و حقوق شهروندی به شمار می روند.
وی تاکید کرد: اگر اکنون شاهدیم که خانواده ها برای خواست معقول و در مواردی حتی غیرمعقول اعضا و فرزندان خود بیشترین خرج را می کنند، ولی برای امنیت حتی حاضر نیستند ریالی هزینه کنند، این از بی اطلاعی و نبود آموزش سرچشمه می گیرد که چاره آن نیز در گرو همکاری نزدیک و هرچه بیشتر سازمانها و دستگاههای اجرایی ذیربط بخصوص نهادهای آموزشی و رسانه هاست.
وی تصریح کرد: مردم باید به این یقین قطعی برسند که پلیس دوست و حافظ امنیت آنهاست و همکاری بیش از پیش با این نیرو می تواند منافع و مصالح عمومی را تامین کند، به همین منظور نیروی انتظامی علاوه بر شماره تلفن 197 دفتر نظارت همگانی برای دریافت نظرات، پیشنهادها و انتقادهای مردم، طرح استاندارد سازی رفتار پلیس را در ناجا در دست اجرا دارد.
سرهنگ خسروی با یادآوری اینکه باید این تفکر که فلانی حتی پایش به کلانتری نرسیده و حرفهایی شبیه آن در میان مردم و افکار عمومی اصلاح شود، تصریح کرد: شاید چنین تفکری بیشتر به گذشته های دور بازمی گردد، چه اینکه یکی از تلاشهای نیروی انتظامی در سال های اخیر صرف بهبود اوضاع در کلانتریها و حتی شکل ظاهری آنها شده است.
وی افزود: استقرار مشاور اجتماعی در کلانتریها، رعایت حقوق شهروندی در مورد عموم مردم، متهمان و حتی مجرمان از جمله نصب کولر در محل بازداشتگاهها، تاکید بر برخورد احترام آمیز، ملاطفت بیشتر در چارچوب قانون با جوانان، رنگ آمیزی و ایجاد فضای سبز در کلانتریها و ... از جمله کارهای نیروی انتظامی در سال های اخیر بوده است.
وی، با اشاره به اینکه در اجرای طرح مکنا و استاندارد سازی رفتار پلیس، در مواردی مامورانی که خارج از حطیه قانونی با مردم و متهمان رفتار کرده اند، به انحا مختلف توبیخ شده اند، گفت: نتایج نظرسنجی شرکتی به نام "امین مردم" که یک نهاد مستقل و غیروابسته به نیروی انتظامی است، نشان می دهد که رضایت مردم از پلیس در سالهای اخیر افزایش یافته و این روند رو به رشد همچنان ادامه دارد.
معاون اجتماعی نیروی انتظامی البرز در پایان با یادآوری اینکه به حضور دوره ای خود در دفتر رسانه های مختلف البرز ادامه خواهد داد، خاطرنشان کرد: به هرحال گرچه پلیس خود را مسوول امنیت مردم می داند، اما تامین جامع و مانع این امنیت بدون همکاری دیگر نهادها و سازمانها میسر نیست و انتظار داریم همگان بخصوص خود شهروندان و رسانه ها به عنوان حلقه ارتباط مردم و پلیس، ما در انجام این خدمت مهم و خطیر کمک کنند.



کلید واژه ها: استان البرز -




دوشنبه 26 مرداد 1394 - 13:01:53





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن