تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):حريص از دو خصلت محروم شده و در نتيجه دو خصلت را با خود دارد: از قناعت محروم است و در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820795499




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزایش ارتباط بیماری‌های اعصاب و روان و اسپاسم عضلانی


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: افزایش ارتباط بیماری‌های اعصاب و روان و اسپاسم عضلانی
پژوهش‌ها نشان می‌دهند که موارد ارتباط بیماری‌های اعصاب و روان و بروز اسپاسم عضلانی در سالهای اخیر افزایش یافته است.


مهدی آزما متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان افزود: بسیاری از مردم دچار عارضه‌هایی نظیر رگ به رگ شدن و گرفتگی عضلات بدن می‌شوند و متأسفانه نمی‌دانند که به چه نحوی باید با این عوارض برخورد کنند. 
 
وی گفت: برای رگ به رگ شدن مفاصل برخلاف بسیاری از تصورات هم می‌توان مفصل را گرم‌ کرد و هم روی آن یخ گذاشت.


آزما با بیان اینکه حرارت و گرما عضلات را شل کرده و جریان خون را افزایش می‌دهد، تصریح کرد: استفاده از کمپرس آب گرم تا زمانی که آزار دهنده نباشد، می‌تواند برای مفصل آسیب دیده به کار رود و البته برای این اقدام بهتر است با پزشک نیز مشورت شود. 
 
وی یادآور شد: گذاشتن یخ بر روی عضو رگ به رگ شده نیز درد و تورم را با بی حس کردن منطقه کاهش داده و در واقع به برطرف کردن عارضه رگ به رگ شدن کمک می‌کند.  


آزما با اشاره به اینکه درخصوص اسپاسم یا گرفتگی عضلات بدن نیز باید مراقب برخی از علائم و عوارض نیز بود، تأکید کرد: پژوهش‌ها نشان می‌دهند که موارد ارتباط بیماری‌های اعصاب و روان و بروز اسپاسم عضلانی در سالهای اخیر افزایش یافته و مشکلات عضلانی و مفصلی زیادی را به وجود آورده است. 
 
وی یادآور شد: اسپاسم‌های عضلانی به خصوص در شرایطی که به طور متناوب و در شرایط خاص تکرار شود، می‌‌تواند نشانه‌ای از بیماری‌های اعصاب و روان باشد. 


آزما گفت: هرچند که اسپاسم عضلانی در اغلب مواقع ناشی از علت یا علل خطرناکی نیست، اما در صورتیکه تکرار شود و به صورت مکرر برای خود به وجود آید می‌تواند نشان دهنده مشکلات و خطرات مهم و جدی باشد. 


وی خاطر نشان کرد: اسپاسم عضلانی در صورت تکرار و تداوم بروز می‌تواند با فشار بر روی نخاع در ستون فقرات و حتی آسیب‌های مغزی و عصبی نظیر ام اس در ارتباط باشد. 




انتهای پیام/ 
 
 
 
 
 





اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

مصرف کم آب عامل مهم اسپاسم‌های عضلانی است
عدم تعادل آب و الکترولیت‌ها نقش عمده‌ای در گرفتگی عضلات دارد
بیماران ام اس در صف‌های طولانی انتظار
خراشی که سلامتی بدن را تضمین می‌کند!





۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۴:۴۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن