تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):روزه و حج آرام‏بخش دل‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

صندوق تضمین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803359580




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تخصيص 35 ميليارد تومان اعتبار دولت براي ارائه خدمات رايگان دامپزشکي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ مرداد ۱۳۹۴ (۱۵:۵۷ب.ظ)
تخصيص 35 ميليارد تومان اعتبار دولت براي ارائه خدمات رايگان دامپزشکي موج - رئيس سازمان دامپزشکي کشور گفت: امسال 35 ميليارد تومان اعتبار براي خريد بخشي از واکسن و ارائه خدمات رايگان دامپزشکي به روستاييان و عشاير اختصاص يافته است.
به گزارش خبرگزاري موج، مهدي خلج در نشستي که به منظور تجليل از خبرنگاران در محل اين سازمان برگزار شد، تصريح کرد: ارائه اين خدمات موجب مي‌شود مردم در نقاط مرزي و روستاها بمانند و ضريب امنيت ملي تقويت شود.
خلج يکي از بندهاي سياست‌هاي کلان سلامت را «پيشگيري مقدم بر درمان» دانست و اظهار داشت: سازمان دامپزشکي در مورد پيشگيري از بيماري‌هاي واگيردار و غيرواگيردار نقش اساسي ايفا مي‌کند و اقدام‌هاي اين سازمان در راستاي بهداشت عمومي و سلامت مردم است.
وي با بيان اين که بخش عمده‌اي از سلامت مردم مربوط به ايمني غذا است، گفت: در عرصه مواد غذايي با منشأ پروتييني، عملکرد و نقش سازمان دامپزشکي بي‌بديل است و اين وظيفه ما است که خدمات را به موقع براي ايمني غذا ارائه دهيم.
خلج در عين حال به ساماندهي و تجهيز کشتارگاه‌هاي دام و طيور کشور اشاره و اعلام کرد: کشتارگاه‌ها به منظور ايمني مواد پروتئيني بايد به پيش‌سردکن مجهز شوند.
وي کشتارگاه‌هاي صنعتي دام فعال در کشور را 74 مورد عنوان و خاطر نشان کرد: طي دو سال اخير 95 کشتارگاه سنتي از ادامه فعاليت منع شده‌اند.
خلج گفت: 70 درصد دام‌هاي کشور در کشتارگاه‌هاي صنعتي و 25 تا 30 درصد در کشتارگاه‌هاي سنتي، کشتار مي‌شوند.
وي در مورد تب کريمه کنگو تصريح کرد: تب کريمه کنگو با آن که هيچ خسارتي به دام وارد نمي‌کند و علايم مشهودي در دام ندارد، اما؛ براي پاسداري از بهداشت عمومي، کارهاي مربوط به جلوگيري از انتقال آن به افراد را سازمان دامپزشکي انجام مي‌دهد.
وي در ادامه به تلاش سازمان دامپزشکي در راستاي پايش فرآورده‌هاي خام دامي اشاره کرد و گفت: از تاريخ 15 فروردين امسال اعلام کرده‌ايم که هيچ توليدکننده‌اي حق عرضه ماهي قزل آلا را بدون گواهي عاري از مصرف مالاشيت گرين- که ماده رنگي غيرمجاز است، ندارد.
خلج اضافه کرد: سازمان دامپزشکي با برنامه‌ريزي مناسب و جايگزين کردن ماده ضدعفوني کننده و اطلاع‌رساني به توليدکنندگان و تجهيز آزمايشگاه‌هاي استاني شرايط را براي جلوگيري از عرضه و مصرف اين ماده غيرمجاز فراهم کرده است.
وي افزود: در 11 استان کشور به طور تصادفي 362 نمونه‌برداري از استخرهاي پرورش ماهي قزل‌آلا انجام داديم که به غير از دو مورد مصرف اين ماده غيرمجاز که به حکم دستگاه قضايي توليد آن‌ها معدوم شد، بقيه نمونه‌ها سالم بودند.
خلج اعلام کرد: با مشارکت پرورش‌دهندگان قزل‌آلا و سرمايه‌گذاران و اقدام‌هايي که انجام داده‌ايم به مرحله‌اي رسيده‌ايم که اعلام مي‌کنيم، مردم مي‌توانند بدون نگراني و با اطمينان، ماهي قزل‌آلا مصرف کنند.
وي در پاسخ به پرسشي در مورد صادرات گوشت مرغ و تخم‌مرغ به روسيه، اذعان داشت: انجام صادرات اين محصولات داراي جزئيات زيادي است و ايران براساس پروتکل‌هاي بهداشتي و تفاهم‌نامه با روسيه بايد الزامات بهداشتي اين کشور را رعايت کند و محصولات بايد منطبق با شاخص‌هاي بهداشتي روسيه توليد و صادر شود.
خلج افزود: مسوولان روسيه از تعدادي مراکز توليد طيور در ايران بازآيد کردند و متوجه شدند ايران شريک مورد اعتماد آن‌ها است.
وي ادامه داد: در مورد ساختار پرورش طيور و آبزيان در کشور نيز با روسيه به توافق رسيده‌ايم ضمن آن که در فاز نخست و دوم مرحله فراوري محصولات نيز روس‌ها به نتيجه رسيده‌اند و فاز سوم مانند کشتارگاه‌ها و کارخانه‌ها و صنايع لبني در حال بررسي است.
خلج اظهار داشت: اکنون زماني است که تجار ايران و روسيه در زمينه صادرات لبنيات، گوشت و طيور بايد وارد مذاکره شوند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن