تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):شعبان ماه من است. هر كه ماه مرا روزه بدارد، روز قيامت شفيع او خواهم بود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819909788




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

يک ميليون و 200 هزار نفر جمعيت در حاشيه شهر / خدمات شهرداري مشهد جهت رفاه حال مردم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ مرداد ۱۳۹۴ (۱۵:۵۴ب.ظ)
يک ميليون و 200 هزار نفر جمعيت در حاشيه شهر / خدمات شهرداري مشهد جهت رفاه حال مردم موج- شهردار مشهد در نشست خبري به مناسبت هفته خبرنگار اظهارکرد: اقدامات خوب و تلاش هاي ارزنده خبرنگاران در بحث اخبار شهر مشهد به نوعي کار اطلاع رساني رابراي خدمات هر چه بهتر به مخاطبين و مردم خوب مشهد را آسان تر کرده است بايد قدردان زحمات اين عزيزان بود.
به گزارش خبرگزاري موج از مشهد، سيد صولت مرتضوي، شهردار مشهد در نشست خبري روز خبرنگار در جمع فعالان رسانه خراسان رضوي اظهار کرد: از اين که اين فرصت فراهم شد تا ارتباطي دوستانه داشته باشيم خدا را شاکرم و اجازه مي‌خواهم از زحمات طاقت‌فرسا اصحاب رسانه تقدير و تشکر کنم.
وي افزود: اقدامات خوب و تلاش‌هاي ارزنده خبرنگاران زمينه آگاهي بيش‌ از پيش مردم را فراهم کرده و اميدوارم با نقدهاي سازنده و با اطلاع‌رساني، پل ارتباطي مناسبي بين مديران شهرداري و شهروندان باشيد.
شهردار مشهد در ادامه پاسخگوي سوالات خبرنگاران بود که در پاسخ اولين سوال خبرنگار مبني بر نظر شهردار در اطلاع‌رساني پروژه‌هاي شهري به شهروندان بيان کرد: از نظر حجم عملي و کار کيفي در زمينه‌اي مختلف اقداماتي درطول دوران مديريت جديد شهري صورت گرفته که انصافاً قابل قبول است.
مرتضوي ادامه داد: در هر حوزه طي دو سال فعاليت مديريت جديد شهرداري به اندازه شش سال کار کرديم براي نمونه سرانه فضاي سبز شهر مشهد در ابتداي فعاليت دوره جديد يازده مترمربه بوده اما تا پايان سال جاري اين رقم 13متر مربع براي هر نفر مي‌رسد يعني ساليانه يک متر مربع به فضاي سبز مشهد افزوده شده است.
شهردار مشهد گفت: در بحث قطارشهري تقريباً در بيش از يک دهه مجموعه عمليات فعال‌سازي و زيرسازي 15 کيلومتر خطوط قطارشهري انجام شد اما در همين دو سال که پروژه‌هاي قطار شهري به گل نشسته بوده تا پايان سال 95 بخش اعظمي از خط 2 نيز به بهر‌ه‌برداري مي‌رسد.
وي به موضوع پروژه‌هاي آبياري فضاي سبز اشاره کرد و گفت: يکي از پروژه‌هاي فضاي سبز پروژه جداسازي آب شرب از آب خام است که با اعتباري بالغ بر 17ميليارد تومان انجام شده است.
مرتضوي تصريح کرد: در اين پروژه منبع هزار مترمکعبي براي ارتفاعات جنوبي احداث شده است.
شهردار مشهد بيان کرد: در حال حاضر پروژه‌هاي زيادي از جمله توسعه معابر، احداث بولوار و فضا‌هاي فرهنگي اجرا شده اما در امر بيشتر به زيربنا توجه شده است.
وي با بيان اين که حاشيه شهر مشهد يک ميليون و 200 هزار نفر جمعيت دارد، تصريح کرد: توزيع خدمت در تمام شهر بايد عادلانه باشد و در اين بين نبايد از حاشيه شهر مشهد غفلت کرد.
وي ضمن اشاره به اين که مشهد پايتخت معنوي ايران و فرهنگي جهان اسلام است و بايد به اين موضوع توجه ويژه کرد، افزود: رسانه بايد در اين زمينه نيک نظري داشته باشد بنابرملاحظاتي تلاش‌هاي خادمان شهر به خروجي نمي‌رسد البته بخشي نيز ايراد به شخص من است و بنده معتقدم در امر تبليغات بايد تبليغ شهر باشد نه شخص.
مرتضوي در خصوص اقدامات صورت گرفته در حوزه حمل و نقل بيان داشت: مردم نمي‌دانند با چه هزينه در خط 2 قطار شهري در حال فعاليت هستيم و ما از اوايل مهر سال گذشته نوسازي ناوگان تاکسيراني را آغاز کرديم و با مشکلاتي مواجه بوديم و تا به امروز 2000 تاکسي نوسازي شده در حالي طي سال‌هاي گذشته ميانگين تنها 300 تاکسي در سال بوده است.

ما به دنبال آن نيستيم از نمد شهرداري کلاهي براي شهردار ببافيم
شهردار مشهد با بيان اين که مشهد نسبت به سرانه کل کشور بهترين سرانه را دارد، افزود: بايد به زيرساخت‌ها، محيط‌زيست و آلودگي و حمل‌ونقل ارزان و آسان توجه کنيم ضمن اين که ما به دنبال آن نيستيم از نمد شهرداري کلاهي براي شهردار ببافيم و اعتقاد داريم اين شهر براي شهرداري است و اميدواريم اين خدمات با قلم‌هاي شما خبرنگاران به مردم اطلاع‌رساني شود.
وي در خصوص 18 ميليارد تومان که از حساب شهرداري مشهد براي نهاد کتابخانه‌هاي استان اخذ شد، گفت: متأسفانه اين اقدام به‌صراحت خلاف قانون است و من اين را به تعبيري راهزني اقتصادي مي دانم؛ ضمن اين که وزارت ارشاد و نهاد کتابخانه‌ها بايد مذاکره‌اي با شهردار مشهد مي‌کردند درحالي‌که حتي يک‌بار هم تماس نگرفتند و از طرفي اين قانون در اسفند سال 93 تصويب شده عطف ماسبق نمي‌شود که متاسفانه بدون حساب‌ و کتاب نيز چهار برابر رقم قانوني از محل بودجه قطار شهري مشهد برداشت کردند.
وي افزود: مگر نبايد با گفت‌وگو موضوع را حل کرد و مي‌گفتند ما طلب داريم در حالي‌که مطالبات آن‌ها در فرمانداري پرداخت شده و در حال پي گيري است و اميدواريم افرادي که در فرهنگ هستند با کارهاي ضدفرهنگي آن را نابود نکنند.
به گفته مرتضوي نبايد از ريال به ريال درآمد شهرداري که از جيب مردم است در اين اوج رکود از شهرداري بگيرند.
در خصوص آخرين وضعيت احداث زائرسراهاي ارزان قيمت نيز گفت: اين موضوع در دو بخش يکي هيأت مديره استان ها و ديگري شهرداري مشهد در حال پيگيري است و شهرداري مشهد زمين و پروانه رايگان در اختيار همه استان‌ها قرار داده است.
شهردار مشهد افزود: کارهايي بزرگي در اين خصوص انجام شده و تعداد قبال توجهي زائرسراي ارزان قيمت نيز در سال جاري افتتاح مي‌شود و 3 زائرسراي ارزان قيمت نيز به زودي با حضور آيت الله مکارم شيرازي کلنگ‌زني مي‌شود.

به هيچ وجه اجازه ساخت و ساز حتي به ادارات و ارگان‌ها را نمي‌دهيم
وي در خصوص ارتفاعات جنوبي شهر مشهد نيز بيان داشت: خوشبختانه اجازه ساخت و ساز جديد را در ارتفاعات نداديم و با همکاري دستگاه‌هاي قضايي و معاونت پيشگيري از جرم و همچنين دادستان مشهد مقدار قابل توجهي از ارتفاعات جنوب که به علل مختلف توسط اشخاص تصرف شده بود از تصرف آن ها خارج شد و حتي يک پروانه نيز در حضور مديريت شهري جديد صادر نشده است.
مرتضوي درخصوص ساخت و سازهاي غيرمجاز گفت: البته از گذشته پروانه به عده‌اي داده شده بود و پروژه خود را به پايان رسانده‌اند که نمي‌توان کاري کرد اما عده‌اي نيز در حال احداث پروژه خود بودند که براي آن ها اجازه ساخت طبقه مازاد را نداديم.
شهردار مشهد در ادامه افزود: جلوي احداث هتل 7 ستاره آبادگران به دليل اين که خلاف ضابطه بوده گرفته شد و چون ما نمي‌خواستيم خسارتي به سرمايه‌گذار وارد نشود حاضر به پرداخت خسارت به وي شديم. سرمايه‌گذار در حالي که مجموعه پولي که به شهرداري مشهد داده بود 16 ميليارد تومان بود از شهرداري خواستار 702 ميليارد تومان شد و درواقع سرمايه‌گذار به دنبال حق خود نيست.
به گفته وي، آن دسته از پروانه‌هايي که صادر شده و عمليات اجرايي آن شروع نشده به هيچ وجه اجازه ساخت و ساز حتي به ادارات و ارگان‌ها را نمي‌دهيم.
وي با بيان اين که جلسه‌اي با حضور وزير کشور و معاونان مربوطه، شوراي امينت کشور، معاون وزارت راه و شهرسازي، استانداري خراسان رضوي و شهرداري مشهد در خصوص ساختار اجرايي حاشيه شهر در تهران برگزار شد، گفت: در نهايت به اين نتيجه رسيدند که ساختاري زير نظر شهردار مشهد تشکيل و در دولت نيز تصويب شود و حتي اگر اين ساختار دولت نيز تصويب نشد ما وظيفه خود مي‌دانيم که حاشيه شهر مشهد را ساماندهي کنيم.

ما براي حاشيه شهر مشهد معطل مصوبات نيستيم
شهردار مشهد با بيان اين که در حاشيه شهر مشهد طي اين دو سال کارهاي بزرگي انجام شده است، تصريح کرد: ما نيز معطل مصوبات نيستيم؛ زيرا قرار بر اين بود که دولت 160 ميليارد تومان براي ساماندهي کال کشف رود 10 ميليارد تومان براي کمربند سبز اختصاص دهد که متاسفانه تا به امروز اختصاص نيافته است.
مرتضوي در خصوص مشهد 2017 بيان داشت: مشهد در سال 2017 پايتخت فرهنگي جهان اسلام است که متولي اصلي آن وزيران فرهنگ جهان اسلام هستند؛ ضمن اين که ما نيز مکاتبات با وزارت فرهنگ و ارشاد و وزارت امور خارجه و همچنين استاندار وقت و فعلي خراسان رضوي داشته‌ايم که خوشبختانه ستاد ملي مشهد 2017 به همراه کميته‌هاي آن تشکيل شده است.
وي ابراز اميدواري کرد: اميدواريم هرچه زودتر تصميم بگيرند که وزرات امور خارجه و و وزارت ارشاد چه اقداماتي انجام دهند اما شهرداري مشهد نيز دست روي دست نگذاشته و به دنبال آن است اين مهم با شکوه هرچه تمام‌تر در مشهد انجام شود.
شهردار مشهد در خصوص روزنامه شهرآرا گفت: هيچ قلمي نمي‌تواند بدون جهت باشد و اساسا قلم جهت‌ده و جهت دار است و گويي ناف رسانه‌ها را با سياست بريده‌اند و نشريه‌اي که از امورات سياسي پرهيز کند، نداريم.
مرتضوي افزود: البته من هم داراي سليقه سياسي هستم؛ زيرا من کارنامه دارم و من را مي‌شناسيد لذا توصيه اکيد کرده‌ام که روزنامه شهرآرا روزنامه مردم مشهد بماند و من نيز در دوران مديريت سعي کردم به مسايل شهري بپردازم.
وي بيان کرد: روزنامه شهرآرا اگر مي‌خواهد روزنامه مردم مشهد بماند بايد به نيازهاي مختلف مردم پاسخگو باشد و اگر باندبازي در روزنامه شکل گيرد با آن برخورد مي‌کنيم اما اگر در معناي واقعي سياست در روزنامه کار شود يعني اگر در چارچوب تقويت نظام جمهوري اسلامي ايران و اصول اصلي نظام به مباحث سياسي پرداخته نشود اين نقص يک روزنامه است.
شهردار مشهد اظهارداشت: در ارتباط با ثبات شغلي نيز ما تاکيد کرديم که همواره دوستان ما در روزنامه توجه داشته باشند اما ظرف و مظروف بايد با هم سازگاري داشته باشد؛ زيرا يکي مشکلات شديد نشريات ما تعدد بسيار منابع انساني است و بر همين اساس نيازمند تعديل نيروهاي خود هستند.
مرتضوي در خصوص ساختمان روزنامه شهرآرا نيز گفت: متاسفانه ما مشکل داريم و با اين که فضاهاي مختلفي داريم حدود 4 ميليارد تومان تنها شهرداري مشهد بابت اجازه در سال پرداخت مي‌کند؛ ضمن اين که روزنامه شهرآرا بايد به خودکفايي برسد و نبايد دست روزنامه در جيب شهرداري باشد که البته کارهاي خوبي انجام شده است.
وي درخصوص سرمايه‌گذاري در شهر مشهد بيان کرد: سرمايه‌گذاري به جز منطقه ثامن در اواخر سال 91 و اوايل سال 92 بيشترين سهم بوده و اما اين توافقنامه از شفافيت کامل برخوردار نبوده و ما در مديريت جديد به دنبال شفافيت بيشتر بوده‌ايم.
شهردار مشهد با بيان اين که متاسفانه يک اشتباه استراتژيک بزرگ را انجام داديم و همه امورات را به مذاکرات پيوند داديم، افزود: اين موضوع در بحث سرمايه‌گذاري نيز تاثير خود را گذاشته است اما اميدواريم با فرجام رسيدن برجام رونق بيشتري را در شهر مشهد داشته باشيم.
مرتضوي خاطرنشان کرد: يکي از موارد مهم در شهر مشهد آلودگي صوتي ناشي از نزديکي فرودگاه به شهر مشهد است که متاسفانه خبرنگاران به اين موضوع کمتر پرداخته‌اند.

اگر فضاي سبزي تخريب شده در مکاني ديگر با وسعت بيشتر احداث مي‌شود
وي در خصوص تخريب باغات نيز گفت: اين که هيچ کجا از فضاي سبز شهر به پروژه مسکوني و تجاري تبديل نشود اين آرماني است به اين دليل که امروز جمعيت شهر مشهد به 3 ميليون نفر رسيده البته با همه اين موارد فضاي سبز شهر مشهد نيز در حال گسترش است يعني اگر فضاي سبزي تخريب مي‌شود در مکاني ديگر با وسعت بيشتر احداث مي‌شود.
شهردار مشهد ادامه داد: تغيير کاربري آستان قدس رضوي در چارچوب قوانين انجام شده و در ميدان فردوسي مشهد نيز کارشناسان به اين نتيجه رسيدند که بايد شفت براي ورود تي.بي.ام خط 3 قطار شهري مشهد در اين محل ايجاد شود و بر همين اساس مجبور به قطع درختان شديم اما قطعا به جاي آن ها در شهر درخت‌هاي ديگر کاشته خواهد شد.
مرتضوي با بيان اين که بخش قابل توجه پروژه‌هاي طرح ميدان شهدا به بهره‌برداري رسيده است، بيان داشت: پيش‌بيني مي‌شود بر اساس زمان‌بندي در سال 2017 بتوانيم طرح ميدان شهدا را تکميل کنيم؛ ضمن اين که نمادي در ارتباط با شهدا در اين ميدان طراحي خواهد شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن