تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براى كسب بلند مرتبگى از وطن خود دور شو و سفر كن كه در مسافرت پنج فايده است: برطرف ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818737626




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راه‌اندازي آزمايشگاه‌ همکار استاندارد براي نخستين بار در گيلان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ مرداد ۱۳۹۴ (۱۹:۲ب.ظ)
رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد رشت خبر داد: راه‌اندازي آزمايشگاه‌ همکار استاندارد براي نخستين بار در گيلان موج - رشت - رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد رشت از راه‌ اندازي آزمايشگاه‌ همکار استاندارد براي نخستين بار در گيلان در دانشگاه آزاد اسلامي واحد رشت خبر داد و گفت: تاکنون اين پروژه 99 درصد پيشرفت فيزيکي داشته و تا شهريور امسال افتتاح مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج از رشت، عليرضا امير تيموري عصر امروز در نشست صميمي با خبرنگاران رسانه‌هاي گروهي استان با تبريک فرا رسيدن هفدهم مرداد و روز خبرنگار، ياد و خاطره شهيد محمود صارمي را گرامي داشت.
وي با اشاره به عملکرد دانشگاه آزاد اسلامي در زمان مديريت ميرزاده افزود: اکنون دانشگاه آزاد اسلامي در سطح کشور به‌ويژه گيلان با افزايش دانشجويان تحصيلات تکميلي در مقاطع ارشد و دکترا مواجه است.
رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد رشت گفت: اکنون واحدهاي دانشگاه آزاد اسلامي در سطح کشور از نظر وضعيت زيان‌دهي خارج شده است.
وي ادامه داد: واحد رشت نيز تا سال 92 جزو واحدهاي زيان‌ده بوده و از سال گذشته نه‌تنها زيان‌دهي نداشته بلکه در جهت سوددهي و انجام امور زيربنايي گام برداشته است.
اميرتيموري از راه‌اندازي آزمايشگاه‌همکار استاندارد براي نخستين بار در گيلان در دانشگاه آزاد اسلامي واحد رشت خبر داد و گفت: تاکنون اين پروژه 99 درصد پيشرفت فيزيکي داشته و تا شهريور امسال افتتاح مي‌شود.
به گفته وي، اين آزمايشگاه با استقرار تجهيزات پيشرفته در راستاي انجام فعاليت‌هاي حرفه‌اي نهاد دانشجويي در گيلان راه‌اندازي مي‌شود.
رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد رشت افتتاح آزمايشگاه تخصصي چاي براي نخستين بار در دانشگاه آزاد اسلامي را از ديگر برنامه‌ها در سال جاري عنوان کرد.
وي تصريح کرد: به منظور رشد و توسعه علمي گيلان، نخستين مرکز رشد در زمينه استفاده از فناوري‌هاي نوين با بهره‌گيري از منابع طبيعي با همکاري دانشگاه آزاد و پارک علم و فناوري در استان راه‌اندازي مي‌شود.
اين مسوول با بيان اينکه پيش‌بيني مي‌شود پروژه مذکور در هفته دولت امسال مورد بهره‌برداري قرار گيرد، يادآور شد: مرکز رشد در ساختمان ستاد هماهنگي دانشگاه آزاد گيلان واقع در کيلومتر هفت جاده رشت‌ ـ لاکان مستقر مي‌شود.
رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد رشت با بيان اينکه اين دانشگاه در حال تجاري‌سازي دانش و داشته‌هاي خود است افزود: در اين راستا با توجه به دغدغه‌هاي مقام معظم رهبري دانشگاه آزاد اسلامي براي خروج از تکيه بر درآمدهاي شهريه به سمت تجاري سازي محصولات خود در پيش است.
وي توليد علم بالا در دانشگاه آزاد اسلامي را يک ظرفيت براي کشور دانست و گفت: در اين راستا بودجه‌هاي پژوهشي دانشگاه آزاد اسلامي با اولويت تحقيقاتي و نياز استان براي سياست‌هاي کلان استان و کشور صرف مي‌شود.
اميرتيموري با بيان اينکه اکنون بايد مردم عملکرد دانشگاه آزاد اسلامي را در زندگي خود حفظ کنند، ادامه داد: براي تحقق اين امر بايد رابطه صنعت و دانشگاه را تنگاتنگ کنيم.
وي به تدفين دو شهيد گمنام در واحد لاهيجان اشاره و براي تدفين شهداي گمنام در واحد رشت اعلام آمادگي کرد.
اين مسوول اضافه کرد: در اين راستا با مديرکل بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس گيلان نشست برگزار و تصميمات مختلفي اتخاذ شده است.
به گفته وي، در نشست مذکور تصميماتي مانند ايجاد يادمان شهدا و تدفين شهداي گمنام در دانشگاه آزاد اسلامي واحد رشت با رعايت اصول معماري اسلامي، ايراني و ملي بر اساس ضوابط و مأموريت‌هاي دانشگاه بررسي شد.
اميرتيموري مشارکت بنياد حفظ آثار درباره مستندسازي نقش دانشگاه آزاد اسلامي در دفاع مقدس، مشارکت در برگزاري بهينه درس آشنايي با دفاع مقدس در دوره‌هاي ضمن‌خدمت کارکنان دانشگاه آزاد اسلامي، اختصاص بخشي از کتابخانه مرکزي دانشگاه به آثار دفاع مقدس و... را از ديگر تصميمات نشست مذکور برشمرد.
به گفته وي، نتيجه مطالعه درباره مکان‌يابي براي احداث يادمان شهدا در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامي واحد رشت تا سه هفته ديگر مشخص مي‌شود.
رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد رشت ايثار و شهادت را يکي از اسوه‌هاي پايداري نظام دانست و گفت: اين امر ما را بر آن داشت تا در تمام برنامه‌ها همواره به ياد شهدا و حافظ دستاورد آنها باشيم.
وي با اشاره به گذشت دو ماه از اجراي طرح تجميع در دانشگاه آزاد اسلامي گيلان، اين طرح را بسيار مفيد ارزيابي کرد.
اميرتيموري افزود: با اجراي طرح تجميع دانشگاه که بر اساس مشورت و خرد جمعي و تشريک مساعي سازماني با درايت هوشمندانه ميرزاده در سراسر کشور اجرا شد، با تکيه بر نيروها و ظرفيت‌هاي موجود در واحدهاي دانشگاهي و براي انجام امور مختلف دانشگاه آزاد اسلامي برنامه‌ريزي شد.
وي ادامه داد: اجراي طرح تجميع 2 با توجه به بررسي انجام شده توسط جمعي از متخصصان ضمن پرهيز از موازي‌کاري‌ها، سالانه حدود 90 ميليارد تومان صرفه‌جويي مالي به همراه دارد که در شرايط فعلي براي دانشگاه بسيار مفيد است.
رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد رشت بهترين مسير چابک‌سازي، استفاده بهينه از نيروها، مديريت هزينه‌ها و کاهش بروکراسي اداري در دانشگاه آزاد اسلامي و اجراي طرح تجميع 2 بود را در تحقق اهداف عالي دانشگاه آزاد اسلامي موثر دانست.
وي به برگزاري جشنواره محيط زيست در گيلان اشاره کرد و گفت: اين جشنواره سال آينده در گيلان برگزار مي‌شود.
اميرتيموري با بيان اينکه اکنون دانشگاه آزاد اسلامي 30 درصد بار علمي کشور را به دوش مي‌کشد، از دانشگاهيان خواست تا مقالات خود را با قيمت‌هاي بالا براي انتشار به مجلات بي‌کيفيت کشورهاي همسايه ندهند.
وي با اشاره به اينکه اين مجلات بي‌کيفيت خارجي با اخذ هزينه‌هاي بالا بين 200 تا 500 دلار براي انتشار مقالات دانشجويان ايراني از آنها پول دريافت مي‌کنند، گفت: اين پول‌ها صرف گروه‌هاي تروريستي داعش مي‌شود.
اين مسوول با اشاره به جمع‌بندي هسته‌اي، آن را يکي از دغدغه‌هاي دانشگاهيان خواند و خاطرنشان کرد: در گذشته آموزش عالي کشور دچار آسيب شد و اميدواريم از نتايج اين توافق همه بهره ببريم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن