تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هرچیز بهاری دارد و بهار قرآن ماه رمضان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798370570




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گفت و گوي رسمي نفتي با آمريکايي ها در جزيره کيش / شرکت هاي آمريکايي به ايران مي آيند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ مرداد ۱۳۹۴ (۱۱:۵۴ق.ظ)
گفت و گوي رسمي نفتي با آمريکايي ها در جزيره کيش / شرکت هاي آمريکايي به ايران مي آيند موج - هنوز زمان زيادي از اعلام خبر توافق هسته اي ايران و کشورهاي 1+5 نگذشته است که مشخص شد شرکت هاي آمريکايي نيز براي اين که از گردونه رقابت با همسلفان اروپايي خود خارج نشوند ضمن حضور در ايران مذاکراتي را در مورد سرمايه گذاري در پروژه هاي نفتي و پتروشيمي با مقامات مسوول انجام داده اند.
يک مقام مطلع در حوزه نفتي کشور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري موج از حضور آمريکايي ها در کشورمان و انجام مذاکرات در حوزه پروژه هاي نفتي و پتروشيمي خبر داد و گفت: بعد از توافق هسته اي نمايندگان تعدادي از شرکت هاي آمريکايي با حضور در کشورمان ضمن اظهار تمايل نسبت به سرمايه گذاري در کشورمان در مورد تعداد خاصي از پروژه هاي صنعتي مختلف از جمله حوزه نفت و پتروشيمي مذاکراتي را انجام داده اند.
وي اشاره اي به پروژه هاي مورد مذاکره نکرد اما در همين مورد يادآور شد: عموم پروژه هايي که به خصوص آمريکايي ها نسبت به سرمايه گذاري در آن ها اظهار تمايل کرده اند، پروژه هايي هستند که نياز به فناوري پيشرفته اي دارند و تعداد محدودي از شرکت هاي بين المللي امکان انجام آن ها را پيدا کرده اند.
اين مقام مسوول با بيان اين که مذاکرات انجام شده، فعلا به نتيجه نرسيده است، تصريح کرد: مهمترين پيش شرط براي حضور شرکت هاي مزبور رفع کامل مشکلات ايجاد شده در نقل و انتقال پول در حوزه بين الملل است که ظاهرا رفع کامل آن ها چند ماه به طول مي انجامد.
بنابه اطلاع خبرنگار خبرگزاري موج، يکي از ميادين گازي جنوب کشور اصلي ترين پروژه مورد مذاکره بوده که چند سالي با وجود حضور چند شرکت آسيايي با تاخير چندساله روبرو بوده به طوريکه عليرغم اعلام هاي رسمي مختلف اما هنوز به بهره برداري نرسيده است.

تاييد حضور شرکت هاي آمريکايي در ايران
همچنين علي جيرفتي معاون اقتصادي و سرمايه گذاري سازمان منطقه آزاد کيش ضمن تاييد حضور نمايندگان چندين شرکت آمريکايي و اروپايي در کشورمان گفت: در مدت کوتاه پس از توافقات هسته اي ايران و گروه ۱+۵، هيات هاي تجاري و سرمايه گذار آمريکايي و اروپايي براي انجام مذاکرات نهايي در جزيره کيش حضور يافتند.
وي از مذاکره شرکت هاي مزبور با چند وزارتخانه خبر داد و اظهار کرد: شرکت هاي خارجي ظرف چند ماه آينده در عقد قرارداد ها پررنگ تر حاضر مي شوند و اکنون در حال مذاکره با وزارتخانه هاي مختلف هستند.
جيرفتي ادامه داد:‌ مهم ترين حوزه هايي که شرکت هاي خارجي براي حضور در آنها ابزار تمايل کرده اند حوزه هاي نفت، انرژي و معادن است.
معاون اقتصادي و سرمايه گذاري سازمان منطقه آزاد کيش با بيان اينکه‌ فاز اول ورود شرکت هاي خارجي، سرمايه گذاري به روش هاي مختلف در پروژه هاي زيرساختي است که توافق هايي هم در اين زمينه انجام شده است، تصريح کرد: متولي پروژه هاي نفتي و گازي وزارت نفت است و سرمايه گذاري بر روي اين پروژه ها هم از کانال اين وزارت خانه انجام مي شود اما قطعا سازمان منطقه آزاد کيش در اين بخش ها هم نقش پشتيبان و تسهيل کننده دارد.

اکنون قدرت انتخاب بهترين گزينه ها را داريم
جيرفتي در پاسخ به اين سوال که آيا پس از انجام توافقات، محدوديتي براي ورود شرکت هاي چيني در مناطق آزاد ايجاد مي شود، گفت: خوشبختانه ما امروز در موقعيتي هستيم که قدرت انتخاب بهترين گزينه ها را داريم و هر کشوري که قابليت و توان بيشتري در سرمايه گذاري داشته باشد با آن شرکت وارد مذاکره مي شويم حال مي خواهد شرکت چيني باشد و يا شرکت اروپايي.
جيرفتي با تاکيد بر اينکه قدرت انتخاب در دست ماست،‌ افزود: پيش از اين چيني ها در حوزه هاي مختلفي حضور داشتند و بيشتر در حوزه هاي نفت و گاز فعال بودند. از اين پس هم محدوديت براي حضور چيني ها نداريم اما قطعا در ورود شرکت ها و کالاهاي بي کيفيت محدوديت ها و خط قرمزهايي وجود خواهد داشت.
چندي پيش نيز معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي درباره احتمال مشارکت و سرمايه گذاري شرکت‌هاي آمريکايي در صنعت برق ايران پس از لغو تحريم‌ها، اظهار کرد: اگر هر شرکتي از جمله شرکت‌هاي آمريکايي پيشنهاد همکاري و مشارکت در صنعت برق ايران را ارائه کنند، آماده ارزيابي و بررسي اين پيشنهادها هستيم.
فلاحتيان با تاکيد بر اينکه از هر پيشنهادي که منافع ملي کشور و صنعت برق را تامين کند، استقبال مي‌کنيم، تاکيد کرد: امکان همکاري‌ها با شرکت‌هاي آمريکايي در صنايع برق و انرژي در صورتي که شرايط منطقي را براي همکاري ارائه کنند، وجود دارد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن