تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کس ماه رمضان یک آیه از کتاب خدا را قرائت کند مثل اینست که درماههاى دیگر تمام قر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799208815




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آموزش روستاییان، دانشجویان و آسیب دیدگان اجتماعی دراولویت قرار داد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان: آموزش روستاییان، دانشجویان و آسیب دیدگان اجتماعی دراولویت قرار داد زاهدان- ایرنا- مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان گفت: آموزش روستاییان و عشایر، دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه و آسیب دیدگان اجتماعی در اولویت امسال این نهاد قرار دارد.


به گزارش ایرنا محمد جهانتیغی روز شنبه در نشست خبری با تبریک هفته ملی مهارت افزود: امسال سند راهبردی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در 23 برنامه عملیاتی، هشت راهبرد و 27 سیاست تصویب شد که هر استان نیز موظف به تهیه مشابه این سند شد که سیستان و بلوچستان برنامه راهبردی خود را آماده کرده و در بین 23 برنامه کشوری سه برنامه طرح توانمندسازی روستاییان، عشایر و مناطق محروم، دانش آموختگان دانشگاه و آسیب دیدگان اجتماعی برای این استان کماکان در اولویت برنامه ها قرار دارد.
وی ادامه داد: دراین راستا اقداماتی سال گذشته آغاز شد اما با توجه به اهمیت این سه بخش اولویت این اداره گسترش آموزش ها در سالجاری در این بخش ها است.
وی تصریح کرد: بخش روستایی به دلیل اینکه 51 درصد جمعیت استان را شامل می شود برای این نهاد از اهمیت قابل توجه ای برخوردار است به طوری که در طرح توانمند سازی این قشر از جامعه هیچ عذری قابل قبول نیست و در هر نقطه روستایی استان که زمینه برای آموزش فراهم باشد ما ملزم به حضور و ارائه آموزش هستیم.
وی افزود: در زمینه فارغ التحصیلان دانشگاه نیز هم اینک این اداره کل با دانشگاههای سیستان و بلوچستان و پارک علم و فناوری برای مهارت آموزی دانشجویان تفاهم نامه امضا کرده و به زودی با دانشگاه های آزاد، ولایت ایرانشهر، دریانوردی چابهار و زابل نیز تفاهم نامه امضا خواهد کرد.
وی اظهارداشت: آموزش آسیب دیدگان اجتماعی نیز برای این سازمان در اولویت قرار دارد زیرا آموزش افراد در نقاط حاشیه شهر ضمن ایجاد کار آفرینی از بازگشت افراد آسیب دیده به آسیب های پیش رو جلوگیری می کند.
مدیرکل فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان از جذب 170مربی حق التدریس فنی و حرفه ای استان خبرداد و افزود: این افراد در آزمون استخدامی که اوایل مرداد برگزار شد موفق شدند به آزمون تخصصی راه یابند و هم اینک در حال گذراندن مراحل تخصصی و جذب نهایی هستند.
جهانتیغی با بیان اینکه در این استخدام ترکیب قومیتی و مذاهب به خوبی رعایت شده است ادامه داد: این مربیان بعد از طی مراحل استخدام در نیمه دوم سالجاری بکارگیری خواهند شد.
وی تصریح کرد: این استان به دلیل به اتمام رساندن مراحل گزینش افراد شرکت کننده در آزمون استخدامی به عنوان پایلوت نخستین استانی است که مراحل مصاحبه از افراد قبول شده را آغاز کرده است.
وی با اشاره به 6 مرداد روز کار آفرینی و ترویج آموزش فنی و حرفه ای گفت: به مناسبت این ایام برنامه های مختلفی از جمله برگزاری مراسم محوری در هفت مرداد، تجلیل از فعالان این عرصه، دیدار مسوولان این اداره با مقامات ارشد استان و پیشکسوتان و ایثارگران و برگزاری رقابت های مختلف ورزشی اجرا می شود.
وی همچنین از راه اندازی پنج مرکز مرزی فنی و حرفه ای در شهرستان های هیرمند، سراوان (جالق )، مهرستان، پیشین و دلگان و سه مرکز شبانه روزی فنی و حرفه ای در شهرستان های خاش، راسک و نیکشهر در استان خبر داد و افزود: این مراکز در هفته دولت به بهره برداری می رسند.
مدیرکل فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان گفت: در سال گذشته در بخش دولتی هزار و 410 دوره برگزار شد که رشته های صنایع دستی، فنی آوری اطلاعات و اتو مکانیک بیشترین دوره ها را تشکیل دادند.
وی ادامه داد: سال گذشته در 33 رشته آموزشی بیش از 19 هزار و 600 نفر آموزش فنی حرفه ای دیدند و بیش از سه میلیون و 483 هزار و 729 نفر ساعت آموزش ارائه شد.
جهانتیغی افزود: همچنین در بخش غیر دولتی در بیش از 200 آموزشگاه بخش خصوصی استان بیش از 13 هزار نفر با طی دوره های آموزشی بیش از دو میلیون و 800 هزار نفر ساعت آموزش ارائه شد.
وی افزود: در مجموع سال گذشته بیش از شش میلیون نفر آموزش در روستاها، پادگان ها، زندان ها، حاشیه شهرها، دانشگاهها و مراکز ارائه شد.
مدیر کل فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان گفت: یکی از مهمترین اقدامات این نهاد در راستای کیفیت بخشی ارائه آموزش در قالب پکیج است که با توجه به اثر بخش و مطلوب بودن این گونه آموزش ها این روند امسال نیز کماکان ادامه می یابد.
جهانتیغی بیان کرد: یکی دیگر ازاقدامات این اداره در جلوگیری از جعل مدارک فنی و حرفه ای افزایش ضریب صدور گواهینامه صادره است که بر این اساس با بهره گیری از فناوری جدید این مهم محقق شده است.
وی ادامه داد: گواهینامه های الکترونیک علاوه بر کاهش ضریب خطا به صفر امکان کسب 20 حرفه را در یک کارت برای متقاضیان فراهم کرده است.
7316 / 6081



03/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن