تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترین کارها در نزد خدا نماز به وقت است ، آنگاه نیکی به پدر و مادر ، آنگاه جنگ در را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819182217




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جزئیاتی از برنامه سفر وزیر امور خارجه ایتالیا به تهران


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: جزئیاتی از برنامه سفر وزیر امور خارجه ایتالیا به تهران
وزارت امور خارجه ایتالیا جمعه اعلام کرد پائولو جنتیلونی Paolo Gentiloni وزیر امور خارجه ایتالیا روزهای چهارم و پنجم اوت ( 13 و 14 مرداد) درپی همتایان آلمانی و فرانسوی خود در بحبوحه توافق مربوط به برنامه هسته ای ایران به تهران عزیمت خواهد کرد.
آفتاب : مطبوعات ایتالیایی نیز اعلام کردند وزیر امور خارجه ایتالیا را در این دیدار هیئتی از مقامات شرکت های انی و فینمکانیکا Finmeccanica و وزیر صندوق سپره گذاری ایتالیا همراهی می کنند.

جنتیلونی هفدهم ژوئیه (26 تیرماه) در صفحه توییتر خود نوشته بود قصد دارد روزهای چهارم و پنجم اوت به همراه فدریکا گوییدی Federica Guidi وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا به تهران برود اما این خبر تاکنون « به دلایل امنیتی» تایید نشده بود.

علاوه بر این ،‌این خبر هنوز در دستور کار رسمی این وزیر قرار نگرفته است .
شورای امنیت سازمان ملل متحد دوشنبه توافق هسته ای را که شش روز پیش به امضای ایران و قدرت های بزرگ رسیده بود ،‌تاییدکرد که به این ترتیب راه برای لغو تحریم های بین المللی علیه جمهوری اسلامی باز شد.

این چشم انداز اشتهای اقتصادی غربی ها را برای بازار ایران باز کرده است.
اوایل این هفته زیگمار گابریل معاون صدراعظم و وزیر اقتصاد آلمان نخستین رهبر بلند پایه غربی بود که پس از توافق هسته ای با هدف آشکار تقویت روابط اقتصادی بین ایران و آلمان پا به تهران گذاشت.

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز 28 ژوئیه( ششم مرداد) و یک روز بعد از آن لوران فابیوس از تهران دیدار خواهند کرد.

کوریره دلاسرا در شماره جمعه خود نوشت جنتیلونی را در سفر به تهران هیئتی همراهی خواهد کرد که به ویژه شامل شماری از مقامات شرکت های انی ( نفت و گاز) و فینمکانیکا (‌هوافضا و دفاعی) و همچنین صندوق سپرده گذاری ایتالیا خواهد بود.

بنابراعلام اداره آمار اروپا ،‌مبادلات اقتصادی ایتالیا و ایران در سه ماهه نخست سال 2015 به 407 میلیون و 761 هزار یورو بالغ شد که از این مبلغ 276 میلیون و 837 هزار صادرات و 130 میلیون و 924 هزار یورو واردات ایتالیا از ایران است .

در مقایسه باید گفت این رقم برای فرانسه 129 میلیون و 849 هزار یورو و برای آلمان 696هزار و 885 هزار یورو است.



تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن