تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 25 دی 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس جز با اجراى حدود و احكام خدا خوشبخت نمى‏شود و جز با ضايع كردن آن بدبخت نمى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

اجاره سند در شیراز

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

بهترین وکیل تهران

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بورس کارتریج پرینتر در تهران

تشریفات روناک

نوار اخطار زرد رنگ

ثبت شرکت فوری

خودارزیابی چیست

فروشگاه مخازن پلی اتیلن

کلینیک زخم تهران

کاشت ابرو طبیعی

پارتیشن شیشه ای اداری

خرید غذای گربه

رزرو هتل خارجی

تولید کننده تخت زیبایی

مشاوره تخصصی تولید محتوا

سی پی کالاف

دوره باریستا فنی حرفه ای

چاکرا

استند تسلیت

تور بالی نوروز 1404

سوالات لو رفته آیین نامه اصلی

کلینیک دندانپزشکی سعادت آباد

پی ال سی زیمنس

دکتر علی پرند فوق تخصص جراحی پلاستیک

تجهیزات و دستگاه های کلینیک زیبایی

تعمیر سرووموتور

تحصیل پزشکی در چین

مجله سلامت و پزشکی

تریلی چادری

خرید یوسی

ساندویچ پانل

ویزای ایتالیا

مهاجرت به استرالیا

میز کنفرانس

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1853319538




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کوهستانی بازیگران راتنهاترین موجودات روی زمین دانست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: کوهستانی بازیگران راتنهاترین موجودات روی زمین دانست خبرگزاری پانا: امیررضا کوهستانی،کارگردان شیرازی در نشست رسانه‌ای نمایش˝شنیدن˝ابراز داشت:بازیگران تنهاترین موجودات روی زمین هستند.
۱۳۹۴ چهارشنبه ۳۱ تير ساعت 10:56

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرگزاری پانا، امیررضا کوهستانی که ازنویسنده و کارگردانی شیرازی است،اعتقاددارد: تماشاگر به واسطه زندگی در جهان امروز آن‌قدر کدهای صدایی و تصویری برایش راحت‌تر رمزگشایی می‌شود که آرتیست‌ها ترجیح می‌دهند به جای استفاده از کلام موقعیت‌های نمایشی را با ویدئو بسازند. نشست خبری گروه اجرایی نمایش "شنیدن" به کارگردانی امیررضا کوهستانی با حضور عوامل این نمایش در سالن مشاهیر تئاتر شهر برگزار شد. امیررضا کوهستانی کارگردان "شنیدن" در ابتدای این نشست خبری بعد از ارائه معرفی کوتاه از هر یک از عوامل این نمایش، گفت: امیدوارم کیفیت اجرای ویدئوها در این نمایش دست کم گروه‌های نوجو و نوخواه را تشویق کند که فراتر از داشته‌های روزمره تئاتر و طراحی‌های تئاتر بروند. فکر می‌کنم تکنولوژی‌های روز امکانات جدیدی را به تئاتر تزریق کرده‌اند که هم باعث می‌شود دامنه مباحثی که در تئاتر مطرح می‌شود وسیع‌تر شود و هم نسل جدیدی که وارد دانشگاه‌ها می‌شوند به تماشای تئاتر علاقه‌مند شوند. این هنرمندعرصه تئاتر که ازاهالی شیراز است،با یادآوری پررنگ شدن اهمیت تکنولوژی‌های روز و دیجیتال در تئاتر، افزود: امیدوارم اجرای نمایش‌های این‌چنینی مدون‌تر شود و افراد متخصص وارد این سیستم شوند. البته این امر نیازمند سرمایه‌گذاری و به روز کردن تکنولوژی است. این کارگردان در توضیح متن نمایشنامه "شنیدن" نیز خاطرنشان کرد: قبل از اینکه نمایشنامه حامد نجابت را بخوانم - چون پیشتر نیز مهین صدری از تجربه زندگی شش ماهه خود در خوابگاه تعریف کرده بود - ماجرای خوابگاه دختران در گوشه ذهنم وجود داشت تا اینکه حامد نجابت یک روز یک متنی را به من داد و آن نمایشنامه‌ای بود با عنوان "ما پانزده نفر". داستان آن در حقیقت داستان دختران یک دبیرستان بود که نمرات خوبی را در امتحان شیمی کسب کرده بودند. مدیر مدرسه مشکوک می‌شود که ممکن است این دانش آموزان در امتحان مرتکب تقلب شده باشند. این دانش آموزان هر یک در جواب یک مدیر فرضی به این اتهامی که به آن‌ها زده شده پاسخ می‌دهند و به این ترتیب اتحادی بین آن‌ها در راستای حفظ این راز به وجود می‌آید که در آخر هم مشخص نمی‌شود که آیا واقعاً چنین تقلبی صورت گرفته یا نه. کارگردان نمایش "ایوانف" علاوه بر جالب بودن ساختار نمایشنامه، تأثیر فیلم "مشق شب" عباس کیارستمی را یکی دیگر از دلایل انتخاب این سوژه برشمرد و تأکید کرد: عباس کیارستمی مهم‌ترین آرتیستی است که روی من و آثارم تأثیر گذاشته است. کوهستانی در رابطه با روند شکل‌گیری این نمایش نیز توضیح داد: در آغاز تمرین‌ها را با حدود ۱۰ صفحه نمایشنامه آغاز کردیم که به مرور کار کامل شد. تمرکز نمایش روی خوابگاه دختران است و بخش حال آن که الهام کردا در آن بازی می‌کند آینده این دختران خوابگاه را به تصویر می‌کشد. آنکیدو دارش طراح اصوات نمایش "شنیدن" در ادامه نشست با یادآوری اینکه این نمایش دومین کاری است که با امیررضا کوهستانی انجام می‌دهد، گفت: کار کردن با او همیشه برایم لذت‌بخش است، چون می‌توانم ایده‌هایم را ارائه و آن‌ها را عملی کنم. او در رابطه با طراحی صدای این نمایش یادآور شد: تمام اتفاقاتی که در صدای بازیگران و همچنین در صحنه نمایش می‌شنوید طراحی و از قبل پیش‌بینی شده است. علی شیرخدایی مدیر تکنیک و ویدئو در ادامه در سخنانی کوتاه کفت: من ویدئو‌آرتیست هستم و تا به حال کمتر کار تئاتر انجام داده‌ام، اما "شنیدن" اولین اثری بود که علاقه‌مند بودم آن را انجام دهم. البته بعد از صحبت با امیررضا کوهستانی ابتدا به این نتیجه رسیدم که توانایی انجام این کار را ندارم، چون کار از لحاظ تکنیکی خیلی پیشرفته بود اما نهایتاً با همکاری و هم‌فکری که با هم داشتیم، توانستیم به نتیجه دلخواه برسیم. کوهستانی در ادامه در رابطه با این موضوع که ویدئو باید در یک اثر نمایشی به کار برده شود یا نه، بیان کرد: از آنجا که تئاتر عقبه ادبیاتی دارد این فرهنگ باعث شده که چنین تصوری به وجود آید که همه چیز باید از طریق کلام به مخاطب منتقل شود. در واقع ویدئو هم می‌تواند یک استفاده دکوراتیو در بک راند نمایش داشته باشد که استفاده دوبعدی و تک ساحتی است و البته ایرادی هم ندارد، اما استفاده فراتر از این تکنولوژی که اختصاصاً در هنر تئاتر می‌توان از آن بهره برد این است که ورود ویدئو به تئاتر باعث تقابل جهان واقعی و جهان مجازی شده است. تماشاگر به واسطه زندگی در جهان امروز آن‌قدر کدهای صدایی و تصویری برایش راحت‌تر رمزگشایی می‌شود که آرتیست‌ها ترجیح می‌دهند به جای استفاده از کلام موقعیت‌های نمایشی را با ویدئو بسازند. مهین صدری بازیگر نمایش "شنیدن" در خصوص تجربه بازی در این نمایش خاطرنشان کرد: باید بگویم بازی در این نمایش سخت‌ترین بازی بوده که در این سال‌ها تجربه کرده‌ام، چون من در این کار در میان تماشاگران نشسته‌ام و تنها صدایم شنیده می‌شود، بنابراین اینکه در کار چطور انرژی ممکن را در صدایم انتقال دهم، از اهمیت زیادی برخوردار است. کوهستانی در تکمیل این سخنان یادآور شد: به عقیده من بازیگران تنهاترین موجودات روی زمین هستند، چون بازیگر در لحظه‌ای که روی صحنه مشغول بازی است در محاصره تماشاگران و در مقابل ۱۲۰ جفت چشم کاملاً غریبه، تنها خودش می‌تواند در لحظه درباره برخی موقعیت‌های غیرمنتظره تصمیم بگیرد که این کار بسیار مشکلی است. آیناز آذرنوش یکی دیگر از بازیگران "شنیدن" که پیش از این تجربه بازی در آثار کیانوش عیاری و شهرام مکری را داشته است، درباره تجربه حضورش در این اثر گفت: حضور در این نمایش برایم بسیار لذت‌بخش بود، چون تجربه کردن صدا و ویدئو در این کار بسیار لذت‌بخش است که در عین سختی، کار را برای ما جذاب می‌کرد. کارگردان نمایش "در میان ابرها" همچنین در سخنان دیگری درباره اجرای نمایش‌هایش در کشورهای متعدد اظهار کرد: اجرای نمایش در دیگر کشورها دلیل بر موفق بودن یک کارگردان نیست. جلال تهرانی و علیرضا نادری نمایشنامه‌نویسانی هستند که بیشترین بار دراماتیک آن‌ها در زبان فارسی نهفته است و نمایشنامه‌هایشان به سختی قابل ترجمه است بنابراین اینکه آثارشان به زبان غیرفارسی ترجمه نشده دلیل بر بد بودن کارشان نیست. او با یادآوری این مطلب تأکید کرد: هنرمندانی همچون تهرانی و نادری آرتیست‌های ملی یک کشور هستند و آن کشور است که باید به آن‌ها بها دهد و به واسطه اینکه آن‌ها زبان گفتاری کشور را ارتقا می‌دهند از آن‌ها حمایت کند، در حالی که این اتفاق متأسفانه نمی‌افتد. کوهستانی با بیان اینکه نابرابری‌های موجود در تئاتر باعث می‌شود که اجراهای خارجی به عنوان موفقیت در ذهن‌ها بماند، متذکر شد: زمانی که افراد دید مناسب و کافی نسبت به فضای هنری کشورهای دیگر نداشته باشند این‌گونه برداشت می‌کنند که اجرای نمایش در فستیوال خارجی و یا کشوری دیگر حاکی از موفقیت آن کارگردان بوده است. این کارگردان شیرازی تأکید کرد: اینکه سیاست‌مداران ما هنوز برایشان تئاتر هنر تزئینی است و آماری به آن نگاه می‌کنند از کج‌سلیقگی آن‌ها است. زیرا متوجه نیستند که تماشاگر تئاتر فعال‌ترین و فکورترین بخش جامعه است. هدایت گر نمایش "رقص روی لیوان‌ها" در پاسخ به سؤالی درباره عدم اجرای این نمایش در تماشاخانه باران و دیگر تماشاخانه‌های خصوصی، توضیح داد: ما با تماشاخانه باران به لحاظ معماری و آکوستیک سالن مشکل داشتیم و پیش از اعلام برنامه‌های این تماشاخانه توافق‌هایمان را با تئاتر شهر انجام داده بودیم ضمن اینکه من از ۱۲ سال پیش نمایشی در تئاتر شهر روی صحنه نبرده بودم. اگر می‌خواستم نمایش " شنیدن" را در سالن دیگری اجرا کنم باید بلیت آن ۳۰ هزار تومان می‌شد که همین امر باعث می‌شد بخشی از مخاطبان از دست بروند در حالی که اکنون با اجرا در تئاتر شهر این شرایط به وجود نیامده و اتفاقات بهتری در حال روی دادن است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن