واضح آرشیو وب فارسی:فارس: استاد حوزه علمیه قم:
اخلاص واقعی امام خمینی(ره) رمز ماندگاری انقلاب است
استاد حوزه علمیه قم گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی در دنیا بدون نام امام خمینی(ره) شناخته شده نیست و همه این ماندگاری نشات گرفته از اخلاص امام خمینی(ره) است.
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجتالاسلام والمسلمین ناصر رفیعی ظهر امروز در جمع زائران و نمازگزاران حرم مطهر حضرت معصومه(س) در تفسیر آیات سوره نور با اشاره به اینکه خداوند در این سوره خصوصیات افراد مشرک، کافر و منافق را تشریح کرده است گفت: اعمال کسانی که کفر میورزند همانند سراب است و این در حالی است که اعمال مومنان همانند دریا است. وی با اشاره به اینکه در آیات سوره نور عمل منافق و ریاکار به سراب و تاریکی عمق دریا تشبیه شده است گفت: در اسلام حسن فعلی و حسن فاعلی مورد تاکید است یعنی اینکه هم باید اصل کار خوب باشد و هم نیت خالص باشد. عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه در اعمال عبادی اگر قصد خدایی نباشد عمل انسان پذیرفته نیست اظهار کرد: در آیات سوره توبه آمده است اعمال صالح سه گروه قبول نمیشود؛ گروه نخست کافران هستند که اعمال آنها پذیرفته نمیشود، گروه دوم آنهایی هستند که نماز را با کسالت خوانده و گروه سوم نیز آنهایی هستند که از روی چشم و همچشمی انفاق میکنند. وی با اشاره به سخن پیامبر گرامی اسلام در خصوص راه نجات انسان گفت: ایشان فرمودند که با خداوند خدعه نکنید و ایشان مسلمانان را از این امر برحذر داشتند. رفیعی با بیان اینکه اگر کارها با اخلاص پیش رفت و انگیزه ما الهی شد موفقیت حاصل شود بیان کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی در دنیا بدون نام امام خمینی(ره) شناخته شده نیست و همه این ماندگاری نشات گرفته از اخلاص امام خمینی(ره) است. وی ادامه داد: وقتی که شهید مطهری «نقدی بر مارکسیست» را نوشت احدی از مجلات و نشریات آن زمان حاضر نبود این مطالب را منتشر کند ولی امروز آمار کتب شهید مطهری از میلیونها گذشته و دانشگاهها و حوزهها مملو از کتابهای این شهید است و همه این موفقیتها نتیجه اخلاص در عمل است. عضو هیئت علمیه جامعه المصطفی العالمیه بیان کرد: هر کسی که میخواهد به لقای الهی برسد باید عمل خود را صالح کند و یکی از ویژگیهای مومن ماندگاری عمل است. در برخی از آیات قرآن کریم عمل مومن به درخت و عمل کافر به خاکستر تبدیل شده است. وی با بیان اینکه دنیا برای کافر بهشت است چرا که برای او در آخرت عذابهای سختی در نظر گرفته شده است افزود: دنیا برای مومن بهشت است چرا که در آخرت او به بهشت برین رفته و از پاداشهای الهی بهرهمند میشود. انتهای پیام/2258/صا30
94/04/23 - 14:22
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]