تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):وقتى كه برادر دينى‏ات از تو جدا شد، سخنى پشت سر او نگو، مگر اين كه دوست دارى او د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804293690




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گردن کلفتی شیر در بازار لبنیات / شیر این‌بار سلطان گرانی


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: گزارش؛
گردن کلفتی شیر در بازار لبنیات / شیر این‌بار سلطان گرانی
از زمان اعلام خرید قطعی شیر با قیمت مصوب 1440 تومان، اخباری به گوش می‌رسد مبنی بر اینکه احتمال افزایش 10 درصدی دوباره قیمت لبنیات می‌رود.


به گزارش خبرنگار حوزه کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، خبرهای داغ همیشه تیتر یک خبرگزاری‌ها است و هر چه از آن می‌گذرد از تب و تاب می‌افتد ولی خبر قیمت لبنیات و خاصه قیمت شیر از آن خبرهای داغی است که هر چند روز یک بار مراجع و محافل مختلف به آن دامن می‌زنند تا داغ و داغ‌تر شود.
 
مدت‌ها از خبر خرید تضمینی شیر خام با قیمت 1440 تومان از دامداران می‌گذشت و خبری از اجرایی شدن آن نبود، آن بخش از شیر خام که عاقبت به خیر می‌شد و به قیمت تضمینی می‌رسید تبدیل به شیر خشک می‌شد و به کانتینرهای صادرات می‌رفت و یا در انبارها آنقدری می‌ماند تا از تاریخ انقضایش بگذرد.


این داستان پرغصه شیر انقدر ادامه داشت و در سوپرمارکت‌ها به قیمت تقریباً متعادلی به فروش می‌رسید تا اینکه بالاخره برخی از مسئولین به فکر افتاده و به دنبال راه چاره‌ای برای بالا بردن عزت شیر بودند!


همین چند هفته پیش بود که جلسه‌ای در یک وزارتخانه برگزار شد و همه دستگاه‌های مرتبط را ملزم به خرید شیر با قیمت اعلام شده کرد و همین جلسه کافی بود تا شیر دوباره تیتر یک خبرها شود و مهربانانه اعلام شد که 10 درصد به بهای شیری که از سال گذشته تا به امروز 6 درصد افزایش داشته، افزوده شود و جالب‌تر اینجاست که هنوز این موضوع مصوب نشده برخی کارخانجات آن را اجرایی کرده‌اند.


در همین خصوص با، رضا باکری دبیر انجمن صنفی صنایع فرآورده‌ای لبنی ایران گفتگویی داشتیم، وی در مورد افزایش قیمت شیر گفت: اصلاً مصوبه‌ای وجود ندارد و نباید رسانه‌ها به این شایعات دامن بزنند، در ماه مبارک رمضان مردم به اندازه کافی با مشکلات و مسائل مالی رو به رو هستند و همچنین به مصرف لبنیات و دریافت کلسیم نیازمندند و این شایعات تنها باعث می‌شود که جو حاکم متشنج شود.


باکری تصریح کرد: لازمه افزایش قیمت لبنیات منوط به  قدرت خرید مردم است و این افزایش تنها زمانی رخ می‌دهد که بهای تمام شده کالا در کارخانه‌ها به مرز زیان‌دهی برسد و با توجه به این که بهای لبنیات نسبت به سال گذشته 6 درصد افزایش داشته و با توجه به پایین بودن قدرت خرید مردم در حال حاضر نباید به این موضوع ورود پیدا کرد.


همچنین انجمن دبیر انجمن صنفی صنایع فرآورده‌ای لبنی ایران با صدور بیانیه‌ای نسبت به وضعیت صنعت لبنیات در کشور و دخالت دولت در نظام قیمت‌گذاری که غفلت از وظایف اصلی برنامه‌ریزی و نظارت عالیه دولت بر بازار را در پی داشته است، واکنش نشان داد. 


در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: این تفکر به جای ایجاد ساز و کار برنامه‌ریزی و نظارت عالیه دولت بر عملکرد منطقی قوانین عرضه و تقاضای بازار و شکل‌گیری نرخ‌های تعادلی صحیح بازار رقابت آزاد بنگاه‌های تولیدی و تجاری، خود به نیابت از طرف بنگاه‌های تولیدی و تجاری مشمول قانون تجارت و با بها ندادن به اهرم‌های قدرتمند نظام رقابت آزاد بازار اقدام به قیمت‌گذاری دستوری کالاها نموده و با نادیده گرفتن اختیار و آگاهی مصرف کنندگان در اعمال سلایق و توان مالی خرید خود، در کمیت و کیفیت کالا، تنوع و فرمولاسیون کالا، تنوع بسته بندی کالا و سر انجام تنوع قیمت کالا، مداخله و تصمیم‌گیری کرده، و از حق قانونی و نظارتی خود در تعیین شاخص‌های سلامت و بهداشت و استانداردهای قابلیت مصرف کالا و به ویژه تعیین شاخص‌های نظام توزیع عادلانه درآمد حاصل از  کسب و کارها بین اقشار مختلف مردم و دولت، فراتر روند.


بنابراین گزارش؛ لحن دلسوزانه کسانی که در این وادی سخن می‌رانند بر دل هر خواننده‌ای می‌نشیند ولی در مقابل آن هستند کسانی که به فکر منافع مالی هستند و شاید اینان مثل معروف " چراغی که به خانه رواست، به مسجد حرام است" را نشنیده‌اند که سنگ صادرات محصولاتی را به سینه می‌زنند که مردم کشورمان از کمبود و یا ناتوانی در خرید آن رنج می‌برند.


و البته بر کسی پوشیده نیست که اخبار این حرف و حدیث‌ها از زمانی داغ شد که مسئولین تصمیم به اجرای قانون خرید تضمینی شیر با قیمت 1440 تومان کردند که البته امیدواریم اجرای این قانون موجب حذف لبنیات از سبد کالای اقشار کم درآمد جامعه نشود.



گزارش:حمیده آقاجانی


انتهای پیام/



اخبار مرتبط

یک بام و دو هوای گرانی لبنیات / حذف تدریجی کالاهای اساسی از سفره مردم
چانه‌زنی صنایع بر شیر خام می‌چربد/ دامداران را در یابید
شیر، سنتی یا صنعتی/ چرا گرایش به مصرف شیر سنتی بیشتر است؟
بلاتکلیفی دامداران برای اعلام قیمت تضمینی شیر
مالیات بر ارزش افزوده شیر و پنیر خلاف مقررات است
پیشنهاد نهاده‌ جای یارانه به دامداران روی میز دولت است
کاهش سرانه مصرف "شیر" در ایران/ ضرورت حمایت از افزایش " تولید و ثبات قیمت"




۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن