تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):جز به یکى از سه نفر حاجت مبر: به دیندار، یا صاحب مروت، یا کسى که...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804715190




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برخورد بامتخلفان/طرح یكپارچه سازی حساب های مدارس،مهرماه اجرا می شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: مشاور معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش: برخورد بامتخلفان/طرح یكپارچه سازی حساب های مدارس،مهرماه اجرا می شود خبرگزاری پانا: مشاور اجرایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش در نخستین نشست اطلاع رسانی طرح یكپارچه سازی حساب مدارس و واحدهای اجرایی سراسر كشور گفت: با اجرای طرح یكپارچه سازی حساب مدارس كشور هیچ مدرسه ای حق داشتن حساب های متفرقه و غیر مرتبط را نداشته و در صورت مشاهده به عنوان تخلف اداری منظور و برابر با ضوابط قانونی برخورد خواهد شد.
۱۳۹۴ چهارشنبه ۳ تير ساعت 19:57

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، منصور مجاوری در نخستین نشست تخصصی كارشناسان آموزش و پرورش و بانك عامل با اشاره به كلام مولا علی (ع)  درخصوص برنامه‌ریزی اظهار داشت: برنامه‌ریزی درست اقتصادی مال اندك را افزایش و در نقطه‌ی مقابل، برنامه‌ریزی نادرست مال فراوان را نابود خواهد كرد.

وی با اشاره به تاكید مقام معظم رهبری در راستای سیاست های ابلاغی ایشان مبنی بر تحول در نظام آموزش و پرورش، بازمهندسی ساختار اداری و مالی در كلیه‌ی سطوح با رویكرد چابك‌سازی، پویا سازی همراه با ظرفیت‌سازی، فرهنگ‌سازی و بسترسازی برای تقویت مشاركت‌های مردمی و غیردولتی،  منطبق برقانون اساسی وسیاست‌های كلی نظام اداری و آموزشی و پرورشی به ویژه ایجاد زمینه‌ی مشاركت معلمان، خانواده‌ها، دانشگاه‌ها، مراكز علمی وپژوهشی و سایر نهادها و دستگاه‌های اجرایی در امر تعلیم و تربیت را از جمله این سیاست‌ها برشمرد و افزود: بهبود مدیریت منابع و مصارف به منظور ارتقای كیفیت و بهره‌وری نظام آموزشی و پرورشی نیز از جمله عوامل مهم در راستای تحول در ساختار مالی، اداری و  نظام مدیریتی كشور به شمار می‌رود.

مشاور امور اجرایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش در تعریفی مختصر از یكپارچه سازی حساب واحدهای اجرایی و مدارس اظهار داشت: یكپارچه سازی حساب مدارس، تجمیع و یكسان سازی نوع حساب های مدارس و واحدهای اجرایی از نظر بانك طرف همكاری، نوع حساب، نحوه محاسبه،  چگونگی ورودی و خروجی منابع مالی و نظارت یكسان براساس ضوابط اجرایی، یكسان را به همراه دارد.

این مقام مسئول تصریح كرد: در این طرح برای تعداد 105 هزار مدرسه به صورت یك جا از طریق بانك عامل حساب سپرده كوتاه مدت به نام انجمن اولیای مدارس افتتاح خواهد شد.

وی در خصوص زمان فعال شدن حساب گفت: این حساب پس از مراجعه مسئولان مدرسه به بانك و امضاء مدارك رسما فعال خواهد شد.

مجاوری آگاهی از چگونگی ارائه اطلاعات شفاف و دقیق مالی مدارس و واحدهای اجرایی به منظور پاسخگویی مدیران به اولیای دانش‌آموزان، مسولان، وجامعه در خصوص میزان دریافتی و هزینه‌ی پرداخت‌های ضروری، هزینه‌های دانش آموزان در مدارس و واحدهای اجرایی همچنین سوق دادن امور جاری و مالی مدارس به سمت حسابداری  تعهدی را از ضروریات یكپارچه سازی حساب مدارس اعلام كرد.
  شمسایی: یکپارچه سازی طرحی مهم برای مدارس است
عزیز شمسایی، معاون مدیر كل دفتر برنامه وبودجه آموزش  پرورش در ادامه‌ تصریح كرد: آموزش و پرورش ایران با توجه به باور و نگرش دینی در راستای اهمیت روزافزون به تعلیم و تربیت اسلامی با گذشت قریب به 35 سال از پیروزی انقلاب شكوهمند ایران اسلامی، با تأكید معمار كبیر انقلاب اسلامی و حمایت‌های بی‌دریغ مقام معظم رهبری درصدد مرتفع نمودن برخی مشكلات حل نشده در این نهاد وسیع و گسترده است.

 شمسایی از كمبود منابع در آموزش و پرورش به عنوان یك چالش در عین حال فرصتی مناسب برای فرایندسازی یاد و خاطرنشان كرد: عدم تخصیص منابع ما را به سمت مدیریت مطلوب داشته های خود هدایت می كند.

وی یكپارچه سازی حساب‌های مدارس كشور را گامی مهم در راستای مدیریت مطلوب مالی دانست و گفت: با واریز شدن منابع مالی غیر دولتی و كمك های مردمی در حساب‌های اعتبارات دولتی، سودی از رسوب این منابع نصیب صاحبان ارقام نخواهد شد.

شمسایی فرهنگ‌سازی و توجه عموم به مشاركت در حوزه‌ی تعلیم و تربیت را از اهم اهداف طرح برشمرد و افزود: یكپارچه سازی حساب‌ها، كنترل و نظارت دقیق بر منابع موجود از سوی ستاد، استان، منطقه و مدرسه توسط انجمن اولیاء و مربیان را به همراه دارد.

وی تأكید كرد: این نظارت و كنترل به معنای دخالت در امور مدارس نیست چرا كه مسئولیت  حساب  در اختیار مدیر و شورای مالی و  انجمن اولیاء و مربیان مدارس مربوط  خواهد بود.

معاون مدیر كل دفتر برنامه و بودجه آموزش و پرورش، شفاف‌سازی امور مالی مدارس از طریق این سیستم، سلامت عملكرد مدارس، اعتماد اولیا به سیستم وكاهش اظهارنظرهای مختلف بر جمع‌بندی حساب‌ها را از دیگر اهداف پیش‌رو  برشمرد .
آرین، معاون فنی اداره كل امور مالی و ذیحسابی آموزش و پرورش درخصوص این ساماندهی و مدیریت بهینه اظهار داشت:تخصیص و مصرف منابع مالی واحدهای آموزشی، ایجاد ارزش افزوده منابع مالی واحدهای آموزشی، استفاده بهینه منابع مالی واحدهای آموزشی و منابع مالی به مدارس با عناوین مختلف نظیر سرویس مدارس، پوشاك دانش‌آموزی و كلاس های فوق برنامه و جبرانی و ... بر ضرورت اجرای طرح می‌افزاید.

آرین نظارت و كنترل در سیستم‌های مالی مدارس و جلوگیری از اشتباه و سوءاستفاده‌های احتمالی، تقویت مشاركت‌های مردمی به مدارس،  كمك به مدیریت مالی مدارس و استفاده بهنیه از ظرفیت‌های موجود همچنین دقت، صحت و سرعت عمل در راستای بهره‌مندی از رویه‌های نوین در سطح مدارس را برخی از نكات قابل توجه‌ی اجرای طرح عنوان كرد.

علی مهاجرانی، كارشناس فن‌آوری اطلاعات دفتر برنامه و بودجه آموزش و پرورش نیز  حساب‌های مدارس را دارای قابلیت طبقه‌بندی وزارتخانه، استان، منطقه و مدرسه دانست و خاطرنشان كرد: با اجرای این طرح  برای نخستین بار در آموزش و پرورش كد شناسه‌ی واریز ایجاد خواهد شد.

وی افزود: فاز نخست طرح برمبنای پیمانه 99 و فاز بعدی الگوریتم، پیمانه 99 مضاعف یا كنترل رقم خواهد بود.

مهاجرانی با اشاره به شناسه واریزی رقم گفت: كد دو رقمی شناسه واریز برمبنای كدهای سامانه حسابداری مدارس بوده و با راه‌اندازی این طرح از این پس هرگونه واریزی به حساب مدارس در كنترل حساب‌های بانكی قابل رهگیری و شفاف خواهد بود.

منصور مجاوری مشاور اجرایی معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از ارایه توضیحات كامل در نشست تخصصی معاونان اداری و پشتیبانی استان ها سخن گفت و یادآور شد: پس از ابلاغ بخشنامه و دستورالعمل اجرایی، هیچ مدرسه ای حق داشتن حساب های متفرقه و غیرمرتبط را نداشته و در صورت مشاهده به عنوان یك تخلف اداری منظور و برابر با ضوابط قانونی برخورد خواهد شد.

وی از برنامه ریزی برای تحویل دستگاه پوز با لوگو و برند آموزش و پرورش و كد مدرسه به آموزشگاه های كشور خبر داد و افزود: اولیای دانش آموزان پس از نصب و راه اندازی دستگاه پوز تنها از این طریق می توانند نسبت به واریز مبالغ مورد نظر اقدام نمایند.هماهنگی های لازم برای انجام پرداخت ها از طریق دستگاه های كارت خوان سطح شهر و سیستم اینترنتی نیز صورت خواهد گرفت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 129]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن