تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سخن چون دواست، اندکش سودمند و زیادش کشنده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798964801




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نامه موسسه حمايت از آسيب‌ديدگان اجتماعي به رئيس‌جمهور


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ تير ۱۳۹۴ (۱۵:۲۶ب.ظ)
نامه موسسه حمايت از آسيب‌ديدگان اجتماعي به رئيس‌جمهور موج - موسسه حمايت از آسيب‌ديدگان اجتماعي «سراي احسان» در نامه‌اي خطاب به رئيس‌جمهور درخواست کرده است تا نسبت به حقوق بيماران رواني توجه بيشتري شود.
به گزارش خبرگزاري موج، موسسه حمايت از آسيب‌ديدگان اجتماعي «سراي احسان» در نامه خود با ذکر اين نکته که «متأسفانه در منشور حقوق شهروندي توجه‌اي به حقوق بيماران رواني مزمن نشده»، آورده است: شرايط روز به روز براي اين قشر از افراد جامعه و خانواده‌هاي آن‌ها سخت‌تر مي‌شود. لذا درخواست داريم تا در برنامه ششم توسعه، نيم‌نگاهي به حقوق فراموش شده اين بيماران مبذول فرمايند.
متن کامل اين نامه که در اختيار خبرگزاري موج قرار گرفته است را در ادامه مي‌خوانيد:
بسمه تعالي
جناب آقاي دکترحسن روحاني
رياست محترم جمهوري اسلامي ايران
با اهداي سلام و آرزوي توفيق روز افزون براي جنابعالي و همکاران ارجمندتان در دولت تدبير و اميد به عرض مي‌رساند موسسه حمايت از آسيب ديدگان اجتماعي با هدف تکيه بر کرامت انساني و هويت بخشي آحاد جامعه به منظور توانمندسازي آنان و توسعه و فرهنگ مشارکت و ايجاد احساس تعلق اجتماعي در سال 1377 به همت جمعي از خيرين و فعالان حوزه اجتماعي تشکيل شد. اين موسسه تا کنون بيش از 14000 نفر را تحت پوشش قرار داده و در حال حاضر عهده‌دار نگهداري و درمان 478 نفر بيمار اعصاب و روان در سراي احسان است که به صورت شبانه روزي و رايگان نگهداري مي‌نمايد. به جهت فعاليت 17 ساله موسسه در نگهداري و توانبخشي بيماران رواني مزمن، چند نکته در مورد اين بيماران در سطح کشور و جامعه، خدمتتان تقديم مي‌گردد:
بيش از دو سال از دوره رياست‌جمهوري حضرت عالي مي‌گذرد بي‌شک پيشرفت‌هايي چشمگيري در سياست خارجي و توفيقاتي در حوزه اقتصاد ايجاد شده است و در اجراي فصل سوم قانون اساسي که مشتمل بر حقوق ملت است در خصوص حقوق شهروندي دستورالعمل هايي صادر فرموده ايد. اکنون مديران دستگاه‌هاي اجرايي برنامه هاي خود را براي تدوين قانون برنامه ششم توسعه ارائه تا توسط دولت محترم تقديم مجلس شود.
متأسفانه در منشور حقوق شهروندي توجه‌اي به حقوق بيماران رواني مزمن نگرديده و شرايط روز به روز براي اين قشر از افراد جامعه و خانواده‌هاي آن‌ها سخت‌تر مي‌شود. درخواست داريم تا در برنامه ششم توسعه، نيم نگاهي به حقوق فراموش شده اين بيماران مبذول فرمايند. لطفا از وزيران بهدشت و درمان و همچنين رفاه و تأمين اجتماعي خود سوال کنيد چند درصد از افراد جامعه به بيماري رواني دچارند و آن عده‌اي که در شرايط سخت اين بيماري بسر مي‌برند از چه خدماتي بهره‌مند مي‌شوند! فراموش نکنيم که آنها هم شهروند هستند و هم محروم و نيازمند و غير از خدا کسي را ندارند.
سن ابتلا به اين بيماري بين 15 تا 35 سالگي است، خانواده‌ها اولين کساني هستند که با علائم اين بيماري روبرو مي‌شوند که ضرورت دارد به موقع به مراکز درماني مراجعه نمايند و جلوي پيشرفت اين بيماري را بگيرند، ولي؛ نمي‌توانند چون قانون سلامت روان هنوز در کشور به تصويب نرسيده و جايي ندارد و مراکز درماني يا پذيرا نيستند و يا فقط براي بستري، حداکثر 56 روز در سال تحت پوشش بيمه اي قرار مي دهند.
لطفا دستور فرماييد تا مسوولان محترم، ابتدا اين بيماران را به‌عنوان شهروند در نظر بگيرند تا آنها هم بتوانند از حقوق شهروندي بهره‌مند شوند.
در قانون سوم توسعه نيم نگاهي در بند پنجم ماده 192 به اين قشر فراموش شده گرديده ولي کم کم، کمرنگ و فراموش شد. از دولت تدبير و اميد انتظار مي رود تا در برنامه ششم به‌طور جدي توجه به حقوق اين قشر فراموش شده از اجتماع که متأسفانه اکثر آنها در اثر آسيب‌هاي اجتماعي دچار اين بيماري شده‌اند، توجه گردد.
ضمن تقدير و تشکر از دولت تدبير و اميد، از جناب عالي و نمايندگان ارجمندتان دعوت مي‌گردد تا از سراي احسان (مرکز نگهداري بيماران رواني مزمن) بازديد نموده و با حضور خود ضمن ارشاد و تشويق همکاران سخت کوش ما، بر اهميت توجه به بيماران رواني مزمن که داراي حقوق شهروندي هستند، بيافزايد. فرصت را مغتنم شمرده، توفيقات روز افزون جناب عالي و همکاران ارجمندتان را از خداوند بزرگ مسئلت داريم.
مديرعامل
عليرضا طاهري













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 159]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن