تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 31 خرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر خداوند بوسیله تو یک نفر را هدایت کند برای تو بهتر است از دنیا و هر آنچه د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801489976




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت به دنبال توسعه متوازن در خراسان شمالی/روایت مشکلات از زبان مسئولان استان


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: باشگاه خبرنگاران در آستانه نوزدهمین سفر کاروان تدبیر و امید گزارش می‎دهد
دولت به دنبال "توسعه متوازن" در خراسان شمالی/روایت مشکلات از زبان مسئولان استان
کاروان تدبیر و امید با شعار توسعه متوازن در کشور برای نوزدهمین سفر خود استان خراسان شمالی را برگزیده تا در روزهای پایانی دومین سال فعالیتش پای صحبت مردم این استان بنشیند.
به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، در آستانه دومین سالروز آغاز به کار دولت یازدهم، خراسان شمالی مقصد نوزدهمین سفر استانی اعضای دولت شده تا این هفته مردم خونگرم شمال شرق کشور از نزدیک با رئیس جمهور  و مسئولان اجرایی کشورشان دیدار کنند. 



دولت به دنبال



استان خراسان شمالی به مرکزیت شهرستان بجنور از شهرستان‎های شیروان، اسفراین، مانه و سملقان، راز وجرگلان، جاجرم، فاروج و گرمه تشکیل شده است. این استان از نظر موقعیت جغرافیایی؛ از شمال با کشور ترکمنستان، از شرق و جنوب با استان خراسان رضوی، از جنوب غربی با استان سمنان و از غرب با استان گلستان هم‌مرز است. لذا از موقعیت استراتژیک خوبی برخوردار است.


خراسان شمالی در ظرفیت و توانمندیها حرف‎های بسیاری برای گفتن دارد. این استان در بحث نیروی انسانی جزو استانهای برتر کشور است. محصولات زراعی استان اعم از دانه‌های روغنی، حبوبات، صیفی‎جات و سبزیجات، علوفه، غلات، گیاهان دارویی و گیاهان صنعتی است و محصولات باغی آن بیشتر شامل میوه‎ها، محصولات گلخانه‎ای، نهال و قلمه است. محصولات دامی خراسان شمالی شامل تخم مرغ، پرورش ملكه زنبور عسل، حیوانات اهلی و خانگی، جوجه یك روزه، شیر، عسل، گوشت گاو و گوسفند و طیور است. صنایع دستی خراسان شمالی نیز به عنوان بخشی از جاذبه گردشگری، هر ساله مسافران زیادی را به سمت خود می‎کشد. گلیم‌بافی، زیلوبافی، سفره كردی، پلاس، پاپوشهای سنتی، چارق دوزی، ساخت و سازهای سنتی، رنگرزی سنتی و دوخت لباسهای محلی و نمدمالی از جمله صنایع دستی تولید شده در این استان هستند.



دولت به دنبال



به گزارش باشگاه خبرنگاران، تیم‌هایی از ریاست جمهوری از هفته‎های گذشته برای برنامه‌ریزی مقدمات این سفر در استان خراسان شمالی حضور یافته‌اند. در همین راستا سیدعلی اکبر پرویزی استاندار این استان از تمامی مدیران دستگاه‎های اجرایی استان خواسته تا برای به سرانجام رساندن امور و مطرح کردن طرح‎ها و پروژه‌های اولویت‎دار با وزاری مربوطه رایزنی کنند. پرویزی با تاکید بر توجه مدیران به محدودیت‌های منابع مالی دولت از آنان خواسته تا در سفر رئیس جمهوری به استان پیگیر پروژه‎های مهمی همچون راه آهن، فرودگاه، بيمارستانها، مراكز آموزشي و ورزشگاه‌ها باشند.


محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور نیز در جلسه توسعه و سرمایه گذاران استان خراسان شمالی که در محل نهاد ریاست جمهوری با حضور مدیران استان، نمایندگان مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مدیران بانک‌ها و مسئولین بنگاه‎های اقتصادی و توسعه‎ای کشور برگزار شد، اهداف سفرهای استانی کاروان دولت تدبیر و امید را آشنایی بنگاه‏‎ها و سرمایه گذاران با فرصت‎های سرمایه گذاری استان‎ها عنوان کرد. وی گفت: تشویق و ترغیب مسئولان استان‎ها و سرمایه گذاران داخلی و جذب سرمایه گذاری خارجی و ملی برای توسعه استان‎ها با استفاده از ظرفیت‏‎ها و استعدادهای بومی از ضرورت‏‌های سفرهای استانی است.


وی ایجاد ارتباط مؤثر و تنگاتنگ در جهت همراه و همسو کردن فعالیت نهادهای عمومی غیردولتی و دولتی برای توسعه متوازن کشور از دیگر اهداف دیگر بیان می‎کند. شریعتمداری معتقد است خراسان شمالی زیرساخت‎ها و پتانسیل‎های فراوانی برای سرمایه گذاری دارد که بهره گیری از آنها می‎تواند موجب شتاب در مسیر توسعه استان شود.



دولت به دنبال



سید علی اکبر پرویزی استاندار خراسان شمالی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، تصریح می‎کند که سفر کاروان تدبیر و امید به خراسان شمالی می‌تواند زمینه ساز توسعه و افزایش وحدت و انسجام در استان را فراهم سازد.


وی با بیان اینکه سفرهای استانی  رئیس جمهور در حوزه طرح‌های مهم، اولویت دار و عمرانی متمرکز شده  است، تصریح کرد: قرار است منابع مالی سال 94 و 95 به گونه‎ای تنظیم شود که  پروژه‌هایی که پیشرفت فیزیکی دارند در این دولت به پایان برسد.


استاندار خراسان شمالی به برنامه‌های سفر استانی هیئت دولت نیز اشاره کرد و اظهار داشت: بازدید مردمی، جلسات مرتبط با حوزه اشتغال و سرمایه گذاری، شروع عملیات اجرای راه اهن و گازرسانی روستاهای باقی‌مانده از جمله برنامه‌هایی است که با حضور رییس‌جمهور در این سفر مد نظر قرار خواهد گرفت.



دولت به دنبال



همچنین قاسم جعفری نماینده مردم بجنورد، جاجرم، مانه و سملقان در پاسخ به باشگاه خبرنگاران با اشاره به مشکلات استان خراسان شمالی و اولویت‌های رسیدگی به این مشکلات از سوی هیئت دولت، گفت: انتظار داریم در سفر هیئت دولت به این استان گام‌هایی در راستای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی و همچنین در راستای تحقق عملی اصول قانون اساسی به ویژه اصل 3 قانون اساسی که رفع تبعیض ناروا و اصل 48 قانون اساسی که توازن منطقه‌ای را مطرح می‌کند، برداشته شود. 
 
جعفری با اشاره به بحث راه‌های استان خراسان شمالی، تصریح کرد: راه‌های اصلی و روستایی استان خراسان شمالی بسیار نامناسب است، در مورد راه‌های روستایی 24 درصد از میانگین کشور پایین هستیم که انتظار داریم در این سفر این مهم عملیاتی شود. 
 
این نماینده مردم استان خراسان جنوبی با اشاره به مسائل آموزش و پرورش این استان، اظهار داشت: تقریبا حدود 60 درصد از مدارس‌مان به اعتراف وزیر آموزش و پرورش یا کاملا تخریبی و یا غیرمقاوم‌سازی شده‌اند. 
 
وی افزود: در آموزش عالی هرم هیئت علمی پایین بوده و زیرساخت‌های آموزش عالی بسیار ضعیف است، به نوعی باید بگوییم که هرکس که توانسته حق ما را خورده است. 
 
جعفری تاکید کرد: اگر قرار است در سفر هیئت دولت به استان خراسان شمالی مسئولین کشور تنها به خواسته‌های ما گوش داده و گریه کنند، خوب ما خودمان هم روضه خواندن بلدیم و هم گریه کردن، لذا برای حل جدی مشکلات موجود به استان بیایند. 
 
این نماینده مجلس نهم همچنین به بحث آب شرب استان خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: متاسفانه در مورد آب شرب، آب کشاورزی و آب دام مشکل جدی داریم، شهرستان «راز و جرگلان» 72 روستا دارد که 30 روستای آن در حال حاضر با تانکر آبرسانی می‌شوند. 
 
وی افزود: از مصوبات سفرهای قبلی هیئت دولت به استان خراسان شمالی تقریبا حدود صفر درصد هم انجام نشده، انتظار داریم تصمیم جدی در مورد آن گرفته شود. 
 
جعفری با اشاره به مسئله بهداشت و درمان استان خراسان شمالی، خاطرنشان کرد: در مورد بیمارستان و مراکز درمانی استان خراسان شمالی مشکلات جدی وجود دارد، بیمارستان 320 تختخوابی بجنورد و بیمارستان بنت‌الهدی که در واقع زایشگاه است، هنوز کلنگ‌زنی نشده است، در شهرستان راز و جرگلان بیمارستانی نداریم و این نکته مورد تاسف است که بیمارستان سوانح و سوختگی هم نداریم. 
 
جعفری گفت: 64 پروژه ناتمام تربیت‌بدنی داریم که از مصوبات دولت‌های قبل است، استان خراسان شمالی در روستاها میانگین سرانه ورزشی پایینی دارد و این امر به دلیل عدم وجود امکانات لازم در این مورد است. 
 
این نماینده خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ما استانی هستیم که تقریبا برای ایثارگران‌مان چه برای درمان و چه فضای تفریحی، ورزشی و فرهنگی این بزرگواران هیچ چیزی نداریم، لذا تقاضا داریم که مجتمع فرهنگی بنیاد شهید که تقریبا تکمیل شده کامل شود. 


براساس این گزارش کابینه یازدهم در طول نزدیک به دو سال فعالیت خود در قالب هجده سفر استانی به استان‎های خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کردستان، خرم‎آباد، شهر کرد، اردبیل، مشهد، زنجان، گرگان، خراسان جنوبی، بوشهر، اصفهان، قم، گیلان، شیراز، آذربایان شرقی و غرب استان تهران رفته است و اینبار مردم خراسان شمالی هستند که منتظر حضور دولتمردان در جمع خود هستند.


انتهای پیام/


گزارش از معصومه رضاییان



اخبار مرتبط

دولت یازدهم برای تقویت روند توسعه استان خراسان شمالی مصمم است
تشریح اولویت‎های رئیس جمهور در سفر به خراسان شمالی
روحانی در هجدهمین سفر استانی به خراسان شمالی می‌رود
توسعه اقتصاد خلاق، گامی بزرگ در راستای اقتصاد مقاومتی است




۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 127]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن