تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى‏خواهد خداوند او را از زبانيه (فرشتگان عذاب) نوزده‏گانه برهاند، بسم الل...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803364480




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جنجال آفرينی به جای همدردی با مادر شهيد +عكس و فیلم


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


عكس العمل كاربران وهابي؛
جنجال آفرينی به جای همدردی با مادر شهيد +عكس و فیلم
حضور مادر شهید انفجار تروریستی مسجد امام حسین(ع) بر سر قبر فرزندش باعث شد تا صدها وهابی در شبکه‌های اجتماعی به جای ابراز همدردی؛ وی را به باد انتقاد گرفتند.



به گزارش سرويس ديني جام نيوز، حضور نویسنده و روزنامه نگار عربستانی که در انفجار انتحاری به مسجد امام حسین(ع) در شهرالدمام عربستان، پسرش «محمد العیسی» و دو خواهرزاده‌اش «محمد الاربش» و «عبدالجلیل الاربش» به شهادت رسيدند، جنجالی میان وهابیان سعودی به پا کرده است.

کاربران شبکه‌های اجتماعی روز گذشته تصویری از خانم «كوثر الاربش» منتشر کردند که با حضور بر سر مزار فرزندش به شدت از فقدان و شهادت وی گریه می‌کند.

گريه مادر شهید بر سر مزار فرزندش
وب‌سایت اخبار ۲۴ که این عکس را منتشر کرده نوشته است: این تصویر نهایت ناراحتی الاربش را از فقدان و شهادت فرزندش نشان می‌دهد، درحالی که خاک قبر فرزندش را به آغوش گرفته است بخاطر شهادت فرزندش و دیگر قربانیان حادثه انفجار تروریستی مسجد دمام گریه می‌کند.

۹ روز پیش «خالد عاید محمد الوهبی الشمری» تروریست ۲۰ ساله عربستانی با پوشیدن لباس زنانه قصد داشت کمربند انفجاری خود را داخل مسجد امام حسین(ع) در شهر دمام منفجر کند که هوشیاری نیروهای مردمی محافظ مسجد مانع از محقق شدن هدف این فرد شد اما انفجار کمربند انفجاری چهار نفر از محافظان این مسجد به نام‌های «عبدالجلیل جمعه طاهر الاربش»، «محمد جمعه طاهر الاربش»، «هادی سلمان عیسی الهاشم» و «محمد حسن علی العیسی» به شهادت رسیدند.  

"کوثر الاربش" مادر شهيد "محمد حسن علی العیسی"
جنجال آفريني وهابيون
اما حضور مادر شهید انفجار تروریستی مسجد امام حسین(ع) بر سر قبر فرزندش به اینجا ختم نشد و صدها وهابی در شبکه‌های اجتماعی به جای ابراز همدردی؛ وی را به باد انتقاد گرفتند.
یکی از این مخالفان به نام «ابوو فارِس» ضمن لعنت کردن کسانی که به زیارت قبور می‌روند اعلام کرد مردها هم نباید به زیارت قبور بروند چه برسد به زنها!!

این وهابی به حدیث ضعیف السندی از پیامبر اسلام(ص) استناد کرده که پیامبر(ص) کسانی که به زیارت قبور می‌روند را لعنت کرده است!

دهها تن دیگر از وهابیون به تبعیت از پیام ابوو فارس تا توانستند این اقدام خانم الاربش را محکوم کردند و الفاظ رکیک و ناروایی را به وی و شیعیان گفتند.

این درحالی است که چهار مذهب اصلی اهل سنت نه تنها به اين روايت عمل نکرده و طبق آن فتوا نداده‏، بلكه از آن اعراض کرده‏ اند و اين  نشان دهنده ضعيف بودن روايت از جهت سند و دلالت است.

همچنین «صحيح بخاری» و «صحيح مسلم» که به گفته اهل سنت صحيح ‏ترين کتاب‌ها، بعد از قرآن است، اين روايت را نقل نکرده‌اند.


پدر و مادر یکی دیگر از شهدای مسجد امام حسين(ع) الدمام بر سر مزار فرزندشان
در صحيح بخاری و صحيح مسلم رواياتی وجود دارد دالّ بر اين‌که در زمان رسول خدا(ص) زن‌ها به زيارت اهل قبور می‏‌رفته‌اند؛ از جمله، روايتي است که از عايشه که از پیامبر(ص) پرسيد: چگونه اهل بقيع را زيارت کنم؟ حضرت فرمود: بگو: «السلام علي أهل الديار من المؤمنين و المسلمين و يرحم اللَّه المستقدمين منّا و المستأخرين و انّا ان شاء اللَّه بکم لاحقون.»‌ در اين روايت، نه تنها حضرت، عائشه را از زيارت منع نکرد، بلکه چگونگی زيارت اهل قبور را به او ياد داد.   حال اگر زيارت قبور حرام بود، در جواب عایشه می‌فرمود: زيارت اهل قبور برای شما حرام است.
  لازم به ذكر است گستاخی ابوو فارس به مادر شهید عربستانی و شیعیان با واکنش‌های زیادی همراه بوده است.   نامه مادر شهيد به مادرِ عامل تروريستي کوثر الاربش پس از انفجار تروریستی در مسجد امام حسین(ع) که عامل انتحاری نمازگزاران شیعی را هدف قرار داد با انتشار پیامی نوشت: فرزندم محمد، آزادانه و به اختیار خود رفتن را برگزید و انتخاب کرد که سپر بلای نمازگزاران باشد. او با این کارش، هرچند به مادران دیگر فرصت داد که باز هم فرزندانشان را در آغوش بکشند، اما با این انتخاب، آغوش مرا خالی گذاشت.
  وی خطاب به مادر عامل انتحاری گفت: به مادرِ قاتلِ فرزندم تسلیت می‌گویم و از خدا می خواهم به خاطر رنجی که می بَرد، به او اجر جزیل عنایت کند. به او می‌گویم که پسرت، بهترین و پاک ترین جوانان را (برای کشتن) برگزید، مطمئنا اگر مدتها جست وجو می‌کرد تا پاک ترین آدم ها را انتخاب کند، نمی‌توانست با این دقت، اهداف خود را برگزیند.

الاربش پسرش را شاگرد ممتاز مدرسه، خدمتگزار مردم در مراسم دینی و مذهبی، ساده زیست و دنیاگریز معرفی و تاکید کرد: پسرم دشمن نفرت پراکنی و تندروی و جهل و تروریسم بود.   لازم به ذكر است "محمد حسن علی العیسی" با فداكاري مانع از رسيدن اين تروريست به شبستان مسجد و جمع نمازگزاران شد.  

لحظه ايستادگي شهيد "محمد حسن علی العیسی" مقابل تروريست انتحاري با لباس مبدل زنانه     فيلم كوتاه از "شهيد العيسي" ناجي نمازگزاران مسجد امام حسين(ع) شهر الدمام عربستان ـ دانلود    


لینک

لینک


۱۸/۰۳/۱۳۹۴ - ۰۹:۱۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 199]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن