تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى لله  عليه  و  آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805535954




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عامل انساني مسبب 95 درصد از آتش‌سوزي‌هاي لرستان است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ خرداد ۱۳۹۴ (۱۷:۲۱ب.ظ)
مديرکل مديريت بحران لرستان: عامل انساني مسبب 95 درصد از آتش‌سوزي‌هاي لرستان است موج - خرم آباد- مديرکل مديريت بحران لرستان گفت: عامل 95 درصد از آتش‌سوزي‌هاي استان لرستان، دخالت‌هاي انساني است.
به گزارش خبرگزاري موج از خرم‌آباد، رضا آريايي ظهر امروز در جلسه ستاد حوادث که در سالن جلسات استانداري لرستان برگزار شد، افزود: با شروع فصل تابستان آتش‌سوزي‌ها در جنگل‌ها و مراتع استان تشديد مي‌شود.
وي بيان کرد: گياهان هرزه بعد از فصل بارندگي دچار آتش‌سوزي مي‌شوند، و اين آتش‌سوزي به جنگل‌ها و مراتع نيز کشيده مي‌شود و اين سبب خسارت‌هاي زيادي شده است.
مديرکل مديريت بحران لرستان عوامل انساني را عامل 95 درصد از آتش‌سوزي‌هاي لرستان دانست و مديرکل مديريت بحران لرستان تصريح کرد: کساني که در حاشيه جنگل‌ها زندگي مي‌کنند با سوزاندن کاه و کلش مزارع در برخي از موارد به‌طور غيرعمد سبب سرايت آتش‌سوزي به جنگل‌ها مي‌شوند.
وي بيان کرد: در بعضي مواقع نيز گردشگران عامل آتش‌سوزي هستند کمااينکه در تعطيلات آخر هفته وقوع آتش‌سوزي افزايش مي‌يابد.
آريايي با اشاره به اينکه هرساله آتش‌سوزي‌هايي در استان رخ مي‌دهد ولي با تلاش نيروهاي امدادي اين آتش‌سوزي‌ها به موقع مهار مي‌شوند.
وي تصريح کرد: در آتش‌سوزي که در منطقه ويسيان رخ داد نيروها به‌موقع عمل کردند و ساير دستگاه‌ها از جمله منابع طبيعي، محيط‌زيست، جهاد کشاورزي، ارتش، مقاومت بسيج، شهرداري خرم‌آباد، هلال‌احمر و افراد بومي که به‌خوبي توانستند آتش را مهار کنند.
مديرکل مديريت بحران لرستان خاطرنشان کرد: آتش‌سوزي منطقه ويسيان در بدترين نقطه جغرافيايي و صعب‌العبور رخ داد به شکلي که آتش‌سوزي از قله به سمت پايين اتفاق افتاد.
آريايي افزود: در حال حاضر شاهد بروز تنش کم‌آبي، کم‌باراني، زوال بلوط و پروژه‌هاي عمراني در لرستان هستيم که اگر عامل آتش‌سوزي هم به آن‌ها اضافه شود، نهايتاً بعد از 10 سال جنگل و مراتعي در لرستان باقي نمي‌ماند.
وي بابيان اينکه جنگل‌ها و مراتع، ثروت‌هاي ملي و متعلق به عموم مردم است، عنوان کرد: انتظار مي‌رود هنگام وقوع حاثه، مديريت بحران مربوطه پاسخگو باشد،‌ همچنين در امر جنگل و مراتع، مديرکل منابع طبيعي و در بحث مناطق حفاظت‌شده نيز مديرکل حفاظت محيط‌زيست بايد پاسخگو باشند.
مديرکل مديريت بحران لرستان خاطرنشان کرد: اگر در بحث حفظ و حراست از منابع طبيعي برنامه‌ريزي توسط متوليان امر انجام نگيرد، در چند سال آينده با چالش جدي روبه‌رو مي‌شويم.
وي تصريح کرد: آتش‌سوزي جزء حوادث غيرمترقبه محسوب نمي‌شود، بنابراين نمي‌توانيم براي مهار آتش‌سوزي از هليکوپتر استفاده کنيم؛ از طرفي هليکوپتر در کشور ما مجهز به سيستم اطفاء حريق نيست و با توجه به توپوگرافي لرستان که داراي 75 درصد ناهمواري است، نمي‌توان از طريق هوايي به مهار آتش‌سوزي پرداخت.
آريايي با اشاره به اينکه اطفاء حريق هزينه‌بر است، گفت: تجهيزات اطفاء حريق خيلي زود مستهلک مي‌شوند بنابراين نياز است هرساله اعتباراتي براي خريد تجهيزات موردنياز به سازمان محيط‌زيست و منابع طبيعي تخصيص يابد.
وي عنوان کرد: لازم است از محل منابع استاني، اعتباري در اختيار فرمانداري‌ها به‌عنوان رئيس شوراي مديريت بحران شهرستان قرار گيرد تا در مواقع بحران بتوانند پاسخگو باشند.
آريايي بيان کرد: مشکلي که در اين زمينه وجود دارد اين است که هيچ‌وقت مقصري در زمينه آتش‌سوزي معرفي نمي‌شود ضمن اينکه 95 درصد آتش‌سوزي‌ها انساني هستند در حالي‌که عاملان نابودکننده ثروت‌هاي ملي بايد شناسايي ومجازات شوند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن