تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس درصدد عيب جويى برادر مؤمنش برآيد، تا با آن روزى او را سرزنش كند، مشمول اين ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805245459




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سه تشکلی که نخستین بازی ائتلاف اصولگرایان را آغاز کردند! |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: سه تشکلی که نخستین بازی ائتلاف اصولگرایان را آغاز کردند!
اصولگرایان در این روزها بیشتر از آنکه بر نقاط اشتراک گفتمانی خود توافق داشته باشند، می کوشند اشتراکات خود در مخالفت با دولت را پیدا کرده و برجسته کنند و شاید مهم ترین موضوعی که برخی از گروه های اصولگرایی در مخالفت با دولت بر آن اجماع دارند، مذاکرات هسته ای است.
کد خبر: ۵۰۵۲۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۴ - 02 June 2015


اصولگرایان در این روزها بیشتر از آنکه بر نقاط اشتراک گفتمانی خود توافق داشته باشند، می کوشند اشتراکات خود در مخالفت با دولت را پیدا کرده و برجسته کنند و شاید مهم ترین موضوعی که برخی از گروه های اصولگرایی در مخالفت با دولت بر آن اجماع دارند، مذاکرات هسته ای است. 


به گزارش تابناک، روز گذشته سه تشکل اصولگرا در بیانیه مشترکی نظر خود را درباره مذاکرات هسته ای اعلام کردند. این سه تشکل اصولگرا عبارت بودند از جبهه پایداری، جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی و جمعیت موتلفه اسلامی. بیانیه ای که این سه تشکل در مورد مذاکرات هسته ای منتشر کردند و در آن از تیم مذاکرات به صورت مشروط حمایت کردند به نظر می رسد که چارچوب ائتلاف این سه گروه اصولگرا برای انتخابات مجلس قرار گیرد. 


جبهه پایداری و جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، تقریبا وجه تمایزی در اندیشه و مرام با هم نداشته و  ندارند جز اینکه در نام افرادی که در این دو تشکل حضور دارند با هم تفاوت دارد. این دو تشکل در انتخابات مجلس گذشته هم تمام اختلاف شان در مورد نام ها و کاندیداها بود و بیش از آنکه رقابت شان فکری باشد، رقابت برای وزن کشی بود.این دو تشکل در مورد دولت احمدی نژاد هم رویکرد نسبتا مشابهی داشتند. جمعیت ایثارگران که خانه خود احمدی نژاد بود و جبهه پایداری هم که تا پایان حامی مشروط وی بدون مشایی بود. 


در این میان، جمعیت موتلفه اسلامی در غیبت مرحوم عسگر اولادی ظاهرا چاره ای ندارد جز اینکه با این دو گروه به ائتلاف برسد. تشکلی که یکی از نمادهای راست سنتی است و در سالهای پیش توسط جوان ترهایی هم چون ایثارگرانی ها و پایداری ها به کنجی وانهاده شد، می داند که برای زیست در فضای سیاسی کشور، چاره ای جز شرکت در ائتلاف هایی اینچنینی ندارد. 


اکنون با انتشار این بیانیه شاید بتوان گفت که طلیعه نخستین ائتلاف اصولگرایی برای انتخابات مجلس،مشخص شده است. ائتلافی که البته راه دراز و کار سختی برای انتخابات دارد. جریان احمدی نژاد جریانی است که این ائتلاف نمی تواند آن را نادیده بگیرد. اغلب تحلیل گران فضای سیاسی کشور جریان احمدی نژاد را به تنهایی رقیب همه ائتلاف های اصولگرایی می دانند . 


در انتخابات مجلس گذشته، جمعیت ایثارگران حمایت شهردار تهران به عنوان یکی از شخصیت های مطرح اصولگرایی را در کنار خود داشت و اینک باید منتظر ماند و دید که آیا مجددا شهردار تهران هم می خواهد مجددا خود را به این جریان نزدیک کند یا رویه دیگری در پیش می گیرد. 


مساله ای که بعید به نظر می رسد و این ائتلاف اولیه احتمالا نخواهد توانست شهردار تهران را به خود نزدیک کند.به ویژه آنکه شهردار تهران با بخش پایداری این ائتلاف مشکل بنیادین دارد و احتمالا بخش موتلفه آن را هم بازیگر مهمی نمی داند که با آنها وارد ائتلاف شود. 


علاوه بر این علی لاریجانی و شخصیت های نزدیک به وی در مجلس هم، خود را وزنه ای می دانند که به سختی می توان آنان را به این ائتلاف نزدیک دانست. آن هم در حالی که بخشی از این سه گروه لاریجانی و ولایتی را شخصیت هایی می دانند که به دولت نزدیک شده اند. 


به نظر می رسد آغاز زود هنگام ائتلاف های اصولگرایی، به تدریج این معنا را به ذهم متبادر می کند که آنان گویی می خواهند خود میدان دار باشند و نقش جامعتین را کم رنگ کنند. آن هم در زمانه ای که دیگر آیت الله مورد احترام  آنان، یعنی آیت الله مهدوی کنی هم دیگر در قید حیات نیست. 


اصولگرایان روزهای پرتب و تابی را پیش رو خواهند داشت.جمعیت ایثارگران، پایداری ها و موتلفه، بازی ائتلاف را شروع کرده اند. 














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن