تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس با يقين بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند، كوه‏ها به همراه او تسبيح م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799535780




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماینده ویژه اوباما: داعش در حال از دست دادن سرزمین‌های تحت کنترل خود است/ با ایران همکاری نداریم


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: نماینده ویژه اوباما: داعش در حال از دست دادن سرزمین‌های تحت کنترل خود است/ با ایران همکاری نداریم
جان الن در یک مصاحبه گفت تروریستهای داعش در حال از دست دادن زمین، تعداد قابل توجه نیرو و تجهیزات هستند.
به گزارش نامه نیوز نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در ائتلاف بین‌المللی برای مقابله با داعش درباره تلاش‌های این ائتلاف جهت مقابله با تروریستها اظهارنظر کرد.


جان الن در یک مصاحبه در پاسخ به سوالی درباره سقوط الرمادی و اینکه آیا اقدامات ائتلاف به رهبری آمریکا برای مقابله با داعش در حال شکست است،‌ گفت: «ما همچنان در حال ایجاد موانع برای داعش هستیم. آنها در حال از دست دادن زمین هستند و تعداد قابل توجهی از نیرو و مقادیر زیادی از تجهیزات را از دست دادند».


ژنرال آمریکایی به شبکه فرانس 24 گفت: «البته اخیرا داعش موفقیتهایی بدست آورده و این موضوع قابل انکار نیست. چالش ما آن است که بفهمیم چه اتفاقاتی افتاده و اینکه چه نوع حمایتی از سوی ائتلاف برای ممانعت از حادث شدن دوباره چنین اتفاقاتی باید انجام دهیم».


مجری شبکه فرانسوی درباره استراتژی اوباما در قبال نابودی داعش پرسید و سوال کرد که «آیا می‌توان گروهی شبیه به سازمان داعش را کاملا شکست داد؟ آیا این ممکن است؟»


نماینده اوباما جواب داد: «اگر ما درباره رسیدن به چنین نتیجه‌ای تنها از منظر نظامی صحبت کنیم، باید بسیار مراقب باشیم. شکست داعش به برخی موضوعات ریشه‌ای که در نهایت سبب ایجاد و گسترش سازمانی شبیه به داعش شده، نیاز دارد. بنابراین به موازای شکست داعش(از منظر نظامی)، باید به ریشه‌های افراطیگری خشونت‌آمیز هم پرداخته شود که باید با مسائل سیاسی هم بپردازیم».


خبرنگار در ادامه از «جنگ غیرمستقیم ائتلاف به رهبری آمریکا در کنار ایران با داعش» و اینکه ایا این ائتلاف در حال همکاری با تهران است، پرسید. جان الن ضمن رد این موضوع گفت: «نه اینطور نیست».


مجری فرانسوی پرسید: «برخی از شبه‌نظامیانی که شما از آنها حمایت می‌کنید، قویا و شدیدا توسط ایران حمایت می‌شوند». مقام آمریکایی در جواب گفت: «ما در حال حمایت از این شبه‌نظامیان نیستیم. بخشی از شبه نظامیان شیعه وجود دارند که از مدتها قبل با ایران پیوند داشته‌اند اما آنها بخش بزرگی نیستند».


الن افزود: «تعدد و فراوانی شبه نظامیان شیعه در صحنه مبارزه به خاطر فراخواندن(جهاد) سال گذشته آیت الله علی سیستانی از همه عراقیهای وفادار به پرچم عراق برای مقابله با داعش بوده است. البته عناصری از شبه نظامیان شیعه در آزادسازی تکریت به رهبری ارتش عراق حضور داشتند. ائتلاف از دولت عراق خواسته بود که شبه نظامیان بخشی از نیروهای امنیتی عراق باشند».


مقام آمریکایی در ادامه ادعا کرد: «ممکن است برخی شبه نظامیان شیعه در صحنه میدانی باشند اما ما از انها حمایت نخواهیم کرد و در این فرایند ما از ایران حمایت نخواهیم کرد بلکه ما به دنبال کمک به حیدر العبادی و نیروهای امنیتی عراق برای آزادسازی الرمادی و الانبار هستیم».


خبرنگار درباره اعزام پیاده نظامی آمریکایی به منطقه برای مقابله با داعش سوال کرد که الن که خود فرمانده ارشد آمریکا در جنگهای افغانستان و عراق هم بوده گفت: «من از نزدیک در عراق و افغانستان در جریان تحولات بودم و تجربه طولانی دارم. شما با اعزام پیاده نظام به اهداف خاصی می‌رسید اما اغلب پیامد آن رادیکالیزه و افراطی شدن ساکنان مناطق است و حضور چنین نیروهایی بیشتر از آنکه راه‌حل باشد، دردسر و مشکل ایجاد کند».


خبرنگار درباره سفر آتی هماهنگ کننده اوباما در قبال ائتلاف داعش به پاریس برای نشست اعضای این ائتلاف و دیدار او با لوران فابیوس و محورهای این اجلاس سوال کرد.


الن با دفاع از کارنامه 9 ماه عملیات ائتلاف به رهبری آمریکا در قبال داعش گفت: «ائتلاف در حال انجام کار به شدت خارق العاده‌ای در زمینه ثبات منطقه و بهبود فعالیت پلیس سنی عراق برای حفاظت از ساکنان سنی این کشور  است و در دیگر مناطق هم ائتلاف در حال کمک به عراقی‌ها است».


در ادامه این مصاحبه از احتمال گسترش اعضای ائتلاف سوال شد که الن جواب داد: «ما در حال گفتگو با بسیاری از کشورها هستیم. اگر کشورهایی خواهان پیوستن به ائتلاف هستند ما از آنها دعوت می‌کنیم. بسیاری از کشورها عدم پیوستن به ائتلاف را انتخاب کردند البته ما با آنها گفتگو و همکاری و هماهنگی داریم. آنها شاید هرگز به ائتلاف نپیوندند اما این به معنای آن نیست که با آنها صحبت نکنیم».




منبع: فارس


۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن