تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كار خير و صدقه، فقر را مى‏بَرند، بر عمر مى‏افزايند و هفتاد مرگ بد را از صاحب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820614777




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرافکنی مسئولان، چاره بی‌کیفتی دانشگاه‌ها نیست |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: فرافکنی مسئولان، چاره بی‌کیفتی دانشگاه‌ها نیست
کد خبر: ۵۰۴۴۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰ - 30 May 2015


عضو کمیسیون عمران مجلس ادعای سرپرست دانشگاه رازی کرمانشاه مبنی بر اینکه واحدهای این دانشگاه با توصیه نمایندگان مجلس ساخته شده‌اند و کیفیت پایینی دارند را رد کرد و توضیح داد: آقایان باید پاسخگو باشند، نه اینکه صورت مسئله را پاک کنند و یا علت بی‌کیفتی دانشگاه را به گردن نمایندگان بیاندازند و فرافکنی کنند.

محمد ابراهیم محبی در گفت و گو با خانه ملت، درباره اظهارنظر چندی پیش سرپرست دانشگاه رازی کرمانشاه مبنی بر اینکه راه‌اندازی واحدهای اقماری این دانشگاه در اسلام آبادغرب، جوانرود و سنقر و کلیایی به اصرار نمایندگان مجلس این شهرستان‌ها بوده و فاقد استانداردهای لازم آموزشی و پژوهشی هستند، توضیح داد: واقعیت این است که نمایندگان در راستای اهدافی همچون برنامه پنجم توسعه، باید به دنبال افزایش فضاهای آموزشی در  مناطق محروم و به ویژه شهرستان های مرزی باشند.

نماینده مردم سنقر در مجلس نهم شورای اسلامی ادامه داد: دسترسی جوانان واجد شرایط به مراکز آموزش عالی و بهربرداری مالی از حضور دانشجویان خارجی که بیشتر از کردستان عراق وارد کشور می‌شوند، دو عامل اصلی برای نمایندگان مجلس مناطق اسلام آبادغرب، جوانرود و سنقر و کلیایی جهت راه‌اندازی واحدهای اقماری این دانشگاه بوده است.

عضو کمیسیون عمران با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس هم به دنبال استانداردها هستند و واحدهای آموزشی بی‌کیفیت مورد تایید هیچ کس نیست، گفت: چرا افرادی که با موجودیت این دانشگاه‌ها مخالف می‌کنند این نگاه کیفی را به واحدهای دانشگاه آزاد ندارند؟ همان واحدهایی که بی‌حساب و کتاب رشد می‌کنند! در حالی که خودشان در دانشگاه‌های آزاد  تدریس می‌کنند.

مسئولان به دنبال رفع و رجوع مشکلات و توسعه علمی کشور بروند

وی تصریح کرد: اگر واحدهای دانشگاه رازی از استانداردهای لازم برخوردار نیستند خود آقایان سرپرست و مسئول باید پاسخگو باشند نه اینکه کلیت ساخت واحدهای آموزشی را زیرسوال ببرند و فرافکنی کنند.

محبی ادامه داد: امیدوارم مسئولان به دنبال رفع و رجوع مشکلات و توسعه علمی کشور بروند نه آنکه کمبودها را به گردن نماینده‌ها بی‌اندازند چراکه نماینده‌ها باید به دنبال توسعه فضاهای آموزشی باشند و اگر چنین نکنند خطا رفته‌اند.

نماینده مردم سنقر در مجلس نهم با تاکید بر اینکه نباید بحث‌های علمی و فرهنگی را با مباحث سیاسی خلط کرد، گفت: برای توسعه کشور الزام وجود دارد و البته باید پرسید چرا وجوه مثبت این کار یعنی پذیرش دانشجویان خارجی از دید آقایان مخفی مانده است؟! 46درصد جمعیت مردم شهرستان سنقر به کشاورزی مشغول هستند بنابراین وجود یک واحد دانشگاهی که رشته‌های کشاورزی محور را آموزش دهد الزامی است.

آسیب‌های ناشی از افزایش شهرنشینی به دلیل عدم توجه به مناطق محروم

عضو کمیسیون عمران با بیان اینکه این دانشگاه منبع درآمدی برای رسیدگی به وضعیت ساکنان شهرستان‌های نامبرده محسوب می‌شود، گفت: جمعیت شهری ایران به 72 درصد رسیده که این شهرنشینی نیاز به خدمات اولیه مانند آب، برق، اشتغال و همچنین یک سری زیرساخت‌های اساسی دارد، از طرفی حاشیه‌نشینی در مناطق مختلف از مشهد مقدس تا کرمانشاه، از بندرعباس تا گرگان و شمال کشور و... تاکنون آسیب‌های بسیاری به دنبال داشته است و معتقدم این آسیب‌ها ناشی از وجود نگاه‌های بسته‌ای است که به فکر مناطق محروم نبوده‌اند.

رشد منفی جمعیت در سنقر و کلیایی

وی با تاکید براینکه نباید در راه توسعه با نگاه بسته قدم برداشت، افزود: شهرستان‌های مانند سنقر و کلیایی با رشد منفی جمعیت رو به رو شده اند. متاسفانه باید بگویم از سال 75 که مدیر اجرای بودم تا انتهای سال 90 که وارد مجلس شدم نزدیک به 24 درصد جمعیت پایه این شهرستان‌ها کوچ کرده‌اند.

به اعتقاد محبی نگاه‌ها باید به سمت توسعه مناطق محروم باشد و توسعه پایدار با توازن حاصل می‌شود و اگر توسعه نامتوازن و نامتعادل باشد هزاران اتفاق ناگوار غیرکارشناسی به دنبال خواهد داشت که آسیب جدی آن به فرزندان این آب و خاک می‌رسد.

چاره بی‌کیفیتی دانشگاه، پاک کردن صورت مسئله نیست

عضو کمیسیون عمران در پایان گفت: این دانشگاه‌ها دارای ردیف اعتباری هستند، نمایندگان هم از آن حمایت می‌کنند و اگر کیفیت پایینی دارند آقایان باید پاسخ دهند، نه اینکه صورت مسئله را پاک کنند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت چندی پیش سرپرست دانشگاه رازی کرمانشاه پندی پیش طی گفت و گویی با یکی  از رسانه‌ها گفته بود؛ راه‌اندازی واحدهای اقماری این دانشگاه در شهرستان‌های اسلام آبادغرب، جوانرود و سنقر و کلیایی به اصرار نمایندگان مجلس این شهرستان‌ها بوده و این واحدها فاقد استانداردهای لازم آموزشی و پژوهشی هستند.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن