تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر شما باد رجوع به كتاب خدا (قرآن) ... كسى كه به آن عمل كند از همه پيشى مى گيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817308938




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صنعت شناورهاي تندرو به‌طور کامل بومي شده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ خرداد ۱۳۹۴ (۱۴:۲۲ب.ظ)
ستاري در چهارمين همايش ملي شناورهاي تندرو: صنعت شناورهاي تندرو به‌طور کامل بومي شده است موج - معاون علمي و فناوري رئيس‌جمهوري در مراسم چهارمين همايش ملي شناورهاي تندرو، با تاکيد بر ضرورت حاکميت تفکر دانش‌بنيان بر همه عرصه‌هاي اقتصادي کشور، گفت: صنعت شناورهاي تندرو به‌طور کامل بومي شده است.
به گزارش خبرگزاري موج، سورنا ستاري، معاون علمي و فناوري رئيس‌جمهور، حمايت از توليد و بومي‌سازي صنايع بر مبناي همکاري با بخش خصوصي را در راستاي وظايف معاونت علمي و فناوري دانست و ضمن تأکيد بر اين‌که همه بخش‌هاي کشور بايد به بهره‌گيري از بخش خصوصي در عرصه‌هاي گوناگون به‌خصوص صنعت دفاعي بپردازند، افزود: توليد هواپيماها و کشتي‌هاي دفاعي پيشرفته، اصولا در بخش دولتي محقق نمي‌شود، چون نوآوري در اين بخش دشوار است و با اعتماد به بخش خصوصي، مي‌توانيم تحقق اين امور را به اين بخش محول کنيم، آن‌هم بدون آن‌که نگران نشر اطلاعات باشيم.
ستاري با بيان اين‌که سازوکارهاي سرريز دانش و فناوري‌هاي صنعت دفاعي به بخش تجاري در قالب بخش خصوصي به‌طور کامل حمايت مي‌شود، افزود: به‌طور معمول، بخش خصوصي موفق‌تر عمل مي‌کند، چراکه بخش خصوصي ضمن تلاش براي سود مالي، براي رقابت‌پذيري با بهره‌گيري از نخبگان ايده‌هاي خلاقانه‌تري را به کار مي‌بندد.
ستاري ادامه داد: چيزي که اقتصاد دانش‌بنيان بر آن تأکيد دارد، خلاقيت و نوآوري است و نوآوري مختص جوان‌هاي کم‌تر از 30 سال است، چراکه جرأت و جسارت خطرپذيري و پياده کردن ايده‌هاي نوآورانه دارند و بهترين شرکت‌هاي دانش‌بنيان موفق در سطح دنيا توسط جوانان ايجاد شده‌اند.
ستاري با اشاره به حمايت دولت از انتقال دانش و فناوري صنعت دفاعي به بخش خصوصي و تجاري‌سازي آن‌ها گفت: شرکت‌هايي که در حوزه تجاري، دستاوردهايي با قابليت‌هاي بالا و قابل استفاده در بخش نظامي داشته‌اند، مورد حمايت قرار خواهند گرفت.
ستاري در اين همايش، با بيان اين‌که صنعت شناورهاي تندرو، به صنعتي بومي در کشور تبديل شده است، اقتصاد کارخانه‌داري را نتيجه تکيه اقتصاد کشور بر منابع زيرزميني دانست و افزود: صنعت‌داري و کارخانه‌داري متفاوت از يکديگر است و طي ساليان گذشته، به دليل اتکا به دارايي‌هاي ارزنده زير پاهاي خود، براي داشتن صنعت تلاشي نکرديم و همواره فکر مي‌کرديم مي‌توانيم نيازهاي خود را خريداري کنيم. اين تفکر حتي در صنعت دفاعي نيز حاکم بوده است.
وي افزود: پيش از انقلاب اسلامي در صنعت دفاع هوايي، جزو تنها دارنده تجهيزات پيشرفته نظامي در منطقه و دنيا بوديم و به اين موضوع مي‌باليديم، اما؛ وقتي يک هفته قطعات مورد نياز تأمين نمي‌شد، اين حوزه توانايي ايستادگي نداشت.
ستاري بار ديگر با تأکيد بر ضرورت دست‌يابي به دانش فني براي تحقق صنعت گفت: بزرگ‌ترين مشکل دنيا با و اصلي‌ترين دليل سنگ‌اندازي‌ها در حوزه انرژي هسته‌اي کشورمان، دست‌يابي به دانش و فناوري آن صنعت است، چراکه دانش و فناوري قابل قيمت‌گذاري نيست.
ستاري تعريف صنعت را در توانمندي در طراحي، ساخت، بهينه‌سازي و توليد دانست و بيان کرد: کشورمان بيش از 105 سال است در حوزه نفت فعال است، اما؛ هنوز در لايسنس‌هاي اين صنعت دچار مشکل هستيم. به‌طور مثال لايسنسي در صنعت نفت بيش از 30 بار خريداري مي‌شود؛ به همين منوال در ديگر عرصه‌ها هرچه نياز داشته‌ايم خريداري کرده‌ايم. طبيعي است چنين فضايي به دانشگاه نيازي ندارد و براي نخبه و نوآوري جايگاهي نخواهد داشت و ما در تلاش براي اصلاح اين وضعيت هستيم.
رئيس بنياد ملي نخبگان، نبودن اکوسيستم مناسب کارآفريني در کشور را اصلي‌ترين دليل عدم توانايي کشور در حفظ و ماندگاري بخشي از نخبگان دانست و افزود: ايجاد اکوسيستم کارآفريني، ضمن حفظ نخبه در کشور، موجب مي‌شود بيش از 18 ساعت با انگيزه و تلاش مضاعف در شرکت دانش‌بنيان خود فعاليت کند.
وي ادامه داد: تاکنون موفق به ايجاد اکوسيستم کارآفريني نشديم، اما؛ خوشبختانه شکل‌گيري اين اکوسيستم در بسياري از بخش‌ها در حال تحقق است.
رئيس هيات امناي صندوق حمايت از پژوهشگران کشور، با اشاره به اين‌که دليل مهاجرت بسياري از نخبگان به خارج از کشور، پول نبوده، گفت: بسياري از اين افراد به دنبال ارضاي نياز کاري بوده‌اند.
وي، راه نجات‌بخش حفظ و ماندگاري نخبگان را زمينه ارضاي کاري آن‌ها از راه ايجاد زيست‌بوم کارآفريني در کشور دانست و افزود: اگر بخواهيم با اقتصاد نفتي فکر کنيم، تکليف کارخانه‌ها، پژوهشگاه‌ها و دانشگاه‌ها مشخص است و به همين ترتيب نخبگان و نيروي انساني توانمند در کشور براي خود جايگاهي نمي‌بينند.
ستاري بار ديگر بر ضرورت حاکميت تفکر دانش‌بنيان بر همه عرصه‌هاي اقتصادي کشور تأکيد کرد و ادامه داد: اين‌که دانشگاه‌هاي کشورمان بخش قابل توجهي از درآمد خود را از فروش فناوري کسب کنند، نسبت به دانشجويان خود تعهد داشته باشند و به‌محض اين‌که فارغ‌التحصيل شد ارتباط با او را قطع کنند، پژوهشگاه‌هاي کشور لايسنس‌هاي مورد نياز صنعت را ارائه کنند، در صورتي که اين نگرش که اقتصاد دانش‌بنيان است حاکم شود، بالطبع صنعت واقعي شکل مي‌گيرد و اتفاقات جدي رخ خواهد داد.
ستاري هم‌چنين بد هزينه کردن در حوزه پژوهش را بزرگ‌ترين مشکل پژوهش ياد کرد و گفت: هزينه پول دولت در کار تجاري بزرگ‌ترين اشتباه سال‌هاي اخير بوده است و بايد توجه داشت پول دولتي بايد در مرز دانش هزينه شود و حمايت از کار تجاري در قالب تسهيلات محقق خواهد شد.
وي با تأکيد بر با ضرورت تلاش و هم‌دلي براي دست‌يابي به دانش فني گفت: همان‌طور که در ساخت موتور ديزل همکاري موفقي داشتيم، با تفکيک بخشي به کار تجاري و مرز دانش، آمادگي داريم در ديگر بخش‌ها همکاري کنيم.
ستاري با اشاره به توانمندي در ساخت و توليد توربين‌هاي گازي کم‌تر از 25 مگاوات بيان کرد: خوشبختانه در دانش ساخت و طراحي، توانمند هستيم و با برندسازي و بدون کپي‌کاري مي‌توانيم در ساخت و توليد محصولات اين‌چنيني در کشور توانمندي بيشتري کسب کنيم.
به منظور توسعه دانش و فناوري بومي شناورهاي تندرو، ايجاد بسترهاي مورد نياز براي فعاليت زيرساخت‌ها و بومي‌سازي اين صنعت، هم‌افزايي و تعامل بين محققان، پژوهشگران، صنعتگران و استادان دانشگاه‌ها، چهارمين همايش شناورهاي تندرو با حضور سورنا ستاري، معاون علمي و فناوري رئيس‌جمهوري، امير دريادار علي فدوي فرمانده نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، امير دريادار امير رستگاري، مديرعامل سازمان صنايع دريايي، علي وطني معاون توسعه فناوري و محمدسعيد سيف، دبير ستاد توسعه صنايع دانش‌بنيان دريايي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري به همراه جمعي از متخصصان اين حوزه، صبح امروز در سازمان صنايع دريايي وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح برگزار شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن