تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز قلعه و دژ محکمی است که نمازگزار را از حملات شیطان نگاه می دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820996926




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رکورد زنی در زندان + عکس


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین:

اینجا آخر خط نیست رکورد زنی در زندان + عکس پشیمان است از راهی که ناخواسته پا در آن نهاده، راهی که دوستان ناباب برایش پی ریزی کرده بودند تا او را در صحنه روزگار ضربه فنی کنند ولی ناامید نیست و این روزها پشت دیوار ندامت رکوردزنی می کند.
 

گرچه او یک بار در زندگی خود غفلت کرد اما در غفلت نمانده و حالا نه تنها عناوین ملی و بین المللی قهرمانی کشتی را با خود دارد، بلکه رکوردهای مختلف ورزشی کشور را نیز به خود اختصاص داده است تا ثابت کند پشت میله های زندان و در پس عذاب وجدان و ندامت هم می توان به زندگی هدفمند ادامه داد. هادی عمرانی قهرمانیست که حالا در زندان، مسیر زندگی را برای جریان یافتن توانایی هایش هموار می کند. هادی که حالا چهار سال از حبس او به جرم حمل مواد مخدر می گذرد بعد از تخفیف در مجازاتش الان دارد روزهای زندانش را که به حبس ابد تقلیل یافته می گذارند، تاوان اشتباه اعتماد نابجا به دوستانش را پس می دهد. وی با بسترهای فراهم شده در زندان و حمایت های اداره کل ورزش توانسته به تحصیلات خود ادامه دهد، فرصت آشتی با خدا را به دست آورده و ورزش را مثل گذشته به صورت حرفه ای دنبال می کند.

هادی قهرمان کشتی بوده، آن هم در نوع حرفه ای و با رتبه های ملی و بین المللی. نایب قهرمان مسابقات بین المللی قبرس، نایب قهرمان مسابقات فرزندان نیروی انتظامی، نفر دوم مسابقات پهلوانی کشور و جزو نفرات برتر مسابقات انتخابی تیم ملی بود و شاید به زعم خیلی ها هنوز هم باشد. همان طور که خود او معترف است، مقصر این بند، خود اوست؛ چراکه با رفقای ناباب معاشرت داشته و حالا معتقد است که باید تاوان این رفاقت را با ریاضت پس دهد. عمرانی که سال هاست توبه کرده و زندان بابی برای بازگشت او به سمت خدا بوده، گفت: از اتفاقی که افتاده خیلی پشیمانم اما حالا که توبه کرده ام و تلاش برای جبران دارم، خود را شکست خورده نمی دانم. با امکاناتی که در زندان برایم فراهم شده است، توانستم مدرک پیش دانشگاهی بگیرم و امسال در آزمون دانشگاه شرکت می کنم. پنج مدرک فنی و حرفه ای گرفته ام و در کلاس های حفظ و قرائت قرآن شرکت می کنم، ضمن اینکه ورزش را هم به صورت جدی پیگیری هستم. عمرانی ۳۰ ساله افزود: من یک ورزشکار حرفه ای بودم. ورزش، کار و زندگی من بود اما با یک اشتباه در سال ۸۹ به جرم حمل مواد مخدر همراه دوستانم دستگیر شدم و حکم اعدام برایم صادر شده است. این قهرمان بیش از اینکه به حکم خود اشاره کند و نگران باشد، از آنچه طی سال های تنهایی کسب کرده سخن می گوید؛ رکوردهایش برایش مهم تر هستند. وی می گوید: توانسته ام با ۱۰ هزار و ۹۴۰ طناب زنی در یک ساعت، رکورد بزنم و نیز رکورد دو استقامت ایران را از هفت ساعت به هفت ساعت و ۱۵ دقیقه افزایش دهم، همین طور رکورد قدرت جلوبازو دمبل را با چهار هزار و ۵۱۵ دمبل به نام خودم ثبت کردم. این قهرمان در بند، امیدوار است رکوردهای بیشتری بزند، او زندان را مانع رشد استعدادهایش نمی داند و خاطرنشان می کند: با تمام محدودیت های جسمی، روحی و تغذیه ای، توانستم بازهم رکورددار شوم. روزهایی را به یاد دارد که به دلیل محدودیت های موجود اعم از هزینه، نمی توانست از امکانات ورزشی و هزینه پزشکی برخوردار باشد؛ مشکلی که با حمایت اداره کل ورزش و جوانان رفع و استمرار تمرینات فراهم شد. عمرانی تاکید می کند: من هیچ سهمی در این موفقیت ها ندارم، فقط خدا و لطف او مرا به اینجا رساند. یکی از آرزوهایش دو استقامت در مسیر ایران به کربلا با شعار «مبارزه با مواد مخدر» و یکی از برنامه هایش رکورد طناب زنی در حال دو، دور تا دور خلیج فارس با شعار «خلیج همیشه فارس» است. عمرانی از تاثیر ورزش و رکوردزنی هایش در روحیه زندانی ها، می گوید: این رکوردها اعتماد به نفس و امید زندانی ها را افزایش می دهد. او از مشکلات پیش روی ثبت رکوردها گلایه می کند و می افزاید: انجمن ثبت رکوردها در ایران نوپاست و «گینس» هم نماینده ای برای ثبت رکوردها در ایران ندارد، بنابراین رکورددارها باید با هزینه شخصی که بالغ بر ۵۰ میلیون تومان است، در «دبی» اقدام به ثبت رکوردهایشان کنند همچنین هزینه های پزشکی را نیز باید بپردازند. این زندانی رکورددار رفع موانع پیش روی ثبت رکورد و نیز تخفیف در مجازات هایش را از مسئولان تقاضا دارد و می گوید: امیدوارم با حمایت وزارت ورزش و جوانان در مجازاتم تخفیف بگیرم. عمرانی از مساعدت ها و همکاریهای رئیس کل دادگستری، دادستان، مدیرکل ورزش و جوانان استان، مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی، رئیس ندامتگاه زنجان و همچنین مسئولان هئیت ورزش های همگانی استان زنجان برای ثبت رکوردهایش قدردانی و تشکر کرده و خواستار تدوام این مساعدت ها می شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان، بر پیگیری وضعیت هادی عمرانی تاکید کرده و می گوید: در حال حاضر مکاتباتی با وزارتخانه برای انجام رایزنی و مکاتبه با دادستانی کل کشور صورت گرفته تا در مجازات این ورزشکار زنجانی تخفیف داده شود. سید ارسلان حسینی با تاکید بر اینکه این ورزشکار زنجانی از اعتماد و اشتباه خود پشیمان است، افزود: هادی عمرانی استعداد ورزشی است که در زندگی به دلیل اعتماد به رفیق و دوست ناباب گرفتار شد و باید برای ادامه زندگی و حیات ورزشی وی کمک شود. وی با اشاره به عناوین ورزشی هادی عمرانی و رکورد زنی این ورزشکار، گفت: هادی عمرانی از استعداد خوبی در زمینه ورزشی برخوردار است و می تواند برای ورزش استان و کشور نام آور شود.(مهر)


 


یکشنبه 3 خرداد 1394 ساعت 14:00





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن