تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فضیلت خواندن نماز در اول وقت نسبت به تأ خیر انداختن آن، مثل فضیلت آخرت بر دنیاست....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798282325




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نیروهای تکفیری نزدیک مرز ایران هستند/ درخواست بودجه بیشتر برای خرید تانک و اورهال سامانه‌های رزم زمینی


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: امیرپوردستان در صحن علنی مجلس:
نیروهای تکفیری نزدیک مرز ایران هستند/ درخواست بودجه بیشتر برای خرید تانک و اورهال سامانه‌های رزم زمینی
فرمانده نیروی زمینی گفت: بدون تردید عملیات بیت‌المقدس در مقایسه با عملیات‌های 8 سال دفاع مقدس از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار است که آن را از سایر عملیات‌های دیگر متمایز می‌کند.

عملیات بیت‌المقدس در مقایسه با سایر عملیات‌ها از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار است
به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ امیرسرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش با حضور در صحن علنی به مناسبت سوم خرداد، در ابتدا با گرامی‌داشت یاد شهدایی که عزت، استقلال، عظمت و آبرو را برای نظام به ارمغان آورده‌اند به ویژه شهدای گرانقدر عملیات شکوهمند بیت‌المقدس از لاریجانی برای دعوت به مجلس شورای اسلامی تشکر کرد. وی در ادامه با اشاره به این که عملیات بیت‌المقدس عملیاتی بود که منجر به آزادسازی خرمشهر شد، گفت: بدون تردید عملیات بیت‌المقدس در مقایسه با عملیات‌های 8 سال دفاع مقدس از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار است که آن را از سایر عملیات‌های دیگر متمایز می‌کند. فرمانده نیروی زمینی  تصریح کرد: عملیات بیت المقدس عملیاتی بود که از دهم اردیبهشت ماه سال 61 آغاز و تا سوم خرداد همان سال ادامه پیدا کرد و سرانجام به اشغال 19 ماهه خرمشهر پایان داد. امیر پوردستان در ادامه با اشاره به ویژگی‌های عملیات بیت‌المقدس افزود: بسیاری از چهره‌هایی که اکنون در مجلس حضور دارند در این عملیات فعالیت گسترده‌ای داشتند.وی بیان داشت: عملیات بیت‌المقدس بعد از عملیات فتح‌المبین انجام شد، عملیات فتح المبین در دوم فروردین سال 61 آغاز و به مدت 7 روز ادامه داشت و عملیات فتح المبین در شمال خوزستان و در منطقه دشت عباس انجام شد و تعداد کمی از یگان‌ها در منطقه باقی ماندند و عمده نیروها به جنوب آمدند، خوزستان در آن منطقه توسط طراحان به سه قسمت شمال، مرکز و جنوب تقسیم شده بود. فرمانده نیروی زمینی تاکید کرد: بلافاصله بعد از این عملیات عمده نیروهایی که در شمال خوزستان بودند به جنوب خوزستان آمدند و آماده عملیات بیت‌المقدس شدند.
** پروژه عبور از رودخانه وحشی کارون در تاریخ جنگ بی‌سابقه بود


امیر پوردستان اظهار داشت: این زمان کوتاه برای آمادگی بسیار مهم است، افرادی که خود در یگان‌های نظامی خدمت کرده‌اند می‌دانند جابه‌جایی نیرو چه میزان کار مشکلی است.


وی ادامه داد: عمده مشکلاتی که یگان‌های نظامی دارند جابه جایی تجهیزات مهندسی نظیر تانک‌ها، نفربرها به ویژه مهمات است و هم چنین این که این تجهیزات در کمتر از یک ماه این تجهیزات از شمال خوزستان به جنوب آن آمدند و کار شناسایی را انجام دادند.


فرمانده نیروی زمینی در ادامه تصریح کرد: در دهم اردیبهشت سال 61 به فاصله کمتر از یک ماه عملیات بیت المقدس آغاز شد که در طول دوران دفاع مقدس بی‌سابقه بود.


امیر پوردستان بیان داشت: یکی دیگر از ویژگی‌های بیت‌المقدس مداومت عملیاتی 24 روزه آن بود یعنی 24 روز شهید و زخمی دادن، 24 روز آب و غذا و مهمات نرسیدن، 24 روز زیر بمباران شدید بودن.


وی در ادامه افزود: البته با نگاهی به تاریخچه جنگ می‌توان دید که عملیات کربلای 5 و والفجر 8 مداومت عملیاتی داشتند اما گستردگی کارشان مانند عملیات بیت المقدس نبود.


فرمانده نیروی زمینی گفت: شهید صیاد شیرازی می‌گفت در یکی از جلساتی که فرماندهان را احضار کردیم برای شروع عملیات آماده سازیم، تمامی فرماندهان اعلام می‌کردند که اسم ما دیگر لشکر و تیپ است زیرا دیگر تیپ و لشکری باقی نمانده است انقدر شهید و زخمی داده‌ایم که واقعا توان عملیاتی از تمامی یگان‌ها بریده شده است.


امیر پوردستان ادامه داد: با تمام این سختی‌ها سربازان و فرماندهان ولایت مدار آماده بودند با همین تعداد کم هم عملیات بسیار سخت و سنگین را انجام دهند.


وی با اشاره به ویژگی سوم عملیات بیت‌المقدس که عبور از رودخانه بود نیز تصریح کرد: امروز یکی از مباحث عمده‌ای که در دانشکده فرماندهی و ستاد به فرماندهان آموزش می‌دهیم و عملیات عبور از رودخانه مبحث سنگین و کلی است که امکان دارد تمامی عملیات را تحت الشعاع خود قرار بدهد و سبب شود ما نتوانیم عملیاتی را انجام دهیم.


فرمانده نیروی زمینی اظهار داشت: نمونه عملیات عبور از رودخانه را در عملیات محرم، فاو و والفجر 8شاهد بودیم در عملیات بین‌المقدس یگان‌های مهندسی 5 پل را بر روی رودخانه کارون که آن زمان به نام رودخانه وحشی کارون نامگذاری شده بود روانه کردند و 5 لشکر توانست از این پل‌ها عبور کنند و واقعا یک کار بسیار تحسین برانگیزی بود که یگان‌های مهندسی ارتش، سپاه و جهاد سازندگی آن را انجام دادند.


امیر پوردستان تاکید کرد: در طول جنگ‌های دنیا یک چنین کار عظیمی بی‌سابقه بوده که این حجم پول زده شود، این حجم نیرو بخواهد از آن عبور کند که این‌ یگان‌ها عبور کردند و به غرب کارون رفتند.
انتهای پیام/ 





۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن