تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بپرهيز از كارى كه موجب عذرخواهى می ‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798583120




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پيشروي سخت ارتش عراق در الرمادي در غيبت نيروهاي مردمي


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: پيشروي سخت ارتش عراق در الرمادي در غيبت نيروهاي مردمي
در شرايطي كه ارتش عراق با اعزام صدها تن از نيروهاي تازه نفس به الانبار توانسته برخي مناطق را از دست تروريست‌هاي داعش آزاد كند اما نبود نيروهاي مردمي در اين عمليات كار را براي نيروهاي عراقي دشوار كرده و پيشروي‌ها در اين استان به سختي پيش مي‌رود.


در شرايطي كه ارتش عراق با اعزام صدها تن از نيروهاي تازه نفس به الانبار توانسته برخي مناطق را از دست تروريست‌هاي داعش آزاد كند اما نبود نيروهاي مردمي در اين عمليات كار را براي نيروهاي عراقي دشوار كرده و پيشروي‌ها در اين استان به سختي پيش مي‌رود.
پس از آنكه تروريست‌هاي داعش از كمبود نيروهاي عراقي در استان الانبار بزرگ‌ترين استان اين كشور نهايت استفاده را برده و توانستند ادارات دولتي را تصرف كرده و با قتل عام صدها تن از مردم بي‌گناه به پيشروي در اين منطقه ادامه دهند اما اعزام صدها تن از نيروهاي ارتش عراق به شهر الرمادي، مركز الانبار تحولات ميداني را تاحدي به نفع ارتش تغيير داده و آنها روز يك‌شنبه توانستند برخي مناطق را از دست تكفيري‌ها آزاد كنند. باوجود اعزام نيروهاي ارتش به الرمادي اما كار پيشروي در مواضع تروريست‌ها همچنان به سختي پيش مي‌رود و دليل اصلي آن نيز نبود نيروهاي الحشدالشعبي ( نيروهاي بسيج مردمي) است كه در عمليات آزادسازي تكريت نقش مهمي داشتند اما باتوجه به مخالفت برخي گروه‌هاي سياسي و كشورهاي خارجي اين نيروها در الانبار حضور ندارند. يك نماينده پارلمان عراق و از فرماندهان محورهاي عملياتي عليه داعش، در بررسي علل وقايع روزهاي اخير در الرمادي گفت: «عدم حضور الحشد الشعبي به دليل فشارهاي برخي طرف‌ها به ويژه امريكايي ها، از جمله مهم‌ترين دلايل وقايع اخير در شهر الرمادي است.» محمد ناجي العسكري در گفت وگو با ايرنا، اظهار داشت: «حوادث اخير در الرمادي و پيشروي تروريست‌هاي داعش در اين شهر به دليل ضعف امنيتي است كه به آن توجه نشده است.» وي تصريح كرد: «در جنگ عليه داعش بايد برخي مناطق به ويژه الرمادي و الفلوجه در اولويت راهبردي قرار مي‌گرفتند، چراكه بر اساس منطق نظامي، اين شهرها از مناطق حياتي هستند و حكومت بايد به آن توجه مي‌كرد.» محمد ناجي، فشارهاي مختلف به دولت را در خصوص عدم مشاركت الحشد الشعبي يادآور شد و گفت: «ما مي‌دانيم كه يك سلسله فشارها به دولت براي جلوگيري از حضور الحشد الشعبي در عمليات الانبار وجود دارد.» وي از ائتلاف بين‌المللي، به ويژه امريكايي‌ها به عنوان يك جريان فشار نام برد و افزود: «‌تضعيف الحشد الشعبي در چارچوب طرح تقسيم عراق است و امريكايي‌ها كه قصد دارند خاورميانه را تكه تكه كنند، ايجاد اختلافات را در دستور كار قرار داده اند.» باتوجه به اينكه داعش الان بيشتر نيروهاي خود را در الانبار متمركز كرده تا با كنترل اين استان، شكست‌هاي استان صلاح الدين را جبران كند، عراقي‌ها براي اينكه بتوانند اين منطقه را از لوث تكفيري‌ها پاك كنند در نهايت مجبور مي‌شوند از نيروهاي مردمي كمك بگيرند. همچنانكه مقامات محلي الانبار كه پيشتر مخالف حضور الحشدالشعبي در الانبار بودند، در روزهاي اخير خواستار ورود اين نيروها به الرمادي شده‌اند زيرا آزادسازي الانبار ضربه مهلكي بر پيكر تكفيري‌ها خواهد بود و با پاكسازي اين استان شريان كمك رساني به داعش از مرزهاي سوريه قطع خواهد شد. همچنين پيروزي عراقي‌ها در الانبار زمينه را براي عمليات آزادسازي موصل، مركز خلافت خودخوانده داعش كه قرار است در ماه‌هاي آينده انجام شود، فراهم مي‌كند.

  پيشروي‌هاي ارتش در الرمادي
وزارت دفاع عراق روز يك‌شنبه اعلام كرد: «‌در درگيري با گروه تروريستي - تكفيري داعش، نظاميان عراقي توانستند دو منطقه مهم و استراتژيك المخابرات، والملعب در شمال الرمادي را بازپس گيرند.» در اطلاعيه وزارت دفاع عراق آمده است:منطقه المعلب با كمك نيروهاي وابسته به اين وزارتخانه و نيز منطقه المخابرات باپشتيباني نيروهاي عشايري پس از چندين ساعت نبرد شديد با تروريست‌ها آزاد شد. دولت عراق نيز اعلام كرد تمام امكانات نظامي خود را براي پاكسازي كامل شهر الرمادي به كار خواهد بست. همچنين برخي خبرها حكايت از آن دارد به دنبال بمباران هوايي مواضع داعش در الرمادي تروريست‌ها ساختمان‌هاي دولتي در برخي مناطق اين شهر را رها كرده‌اند. 35 داعشي در حملات هوايي در شهر الرمادي كشته شدند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 330]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن