تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803024520




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نبوی: حکم اعدام مُرسی نشانه جدیت سیستم حکومتی مصر در مقابله با اخوان است /مصر نگاه امنیتی به رابطه با ایران دارد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: نبوی: حکم اعدام مُرسی نشانه جدیت سیستم حکومتی مصر در مقابله با اخوان است /مصر نگاه امنیتی به رابطه با ایران دارد
یک کارشناس مصر و بنیادگرایی معتقد است که صدور حکم اعدام برای مرسی بیانگر تداوم سیاست مشت آهنین حکومت مصر؛ یعنی حکومت سیسی، و جدیت آن است.
سید عبد الامیر نبوی، پژوهشگر ارشد در پژوهشکده مطالعات استراتژیک خاورمیانه در گفت وگو با خبرنگار نامه نیوز درباره صدور حکم اعدام برای «محمد مرسی» نخستین رئیس جمهور برآمده از انتخابات دموکراتیک در مصر، گفت: صدور احکام شدید علیه رهبران اخوان المسلمین در مصر، طی 2 سال اخیر در چند مورد صورت گرفته است لذا صدور حکم اعدام برای محمد مرسی، رئیس جمهور سابق مصر، محمد بدیع، خیرات شاطر و دیگر رهبران اخوان از سوی دادگاه قاهره دور از ذهن نبود.

وی با بیان اینکه صدور احکامی از این دست، برای نشان دادن جدیت بیشتر سیستم حکومتی مصر در مقابله با اخوان است، تاکید کرد: این موضوع بیانگر آن است که دولت سیسی به دنبال فشار بیشتر به بدنه اخوانِ مصر است و نشان می دهد که در مصر هزینه فعالیت های سیاسی و عقیدتی ذیل نام این جمعیت همچنان پر هزینه است.

کارشناس ارشد مسائل مصر یادآور شد: در مصر وقتی برای فردی حکمی صادر میشود، این حکم باید در نهایت به تایید مفتی آن کشور برسد که به معنای تایید الازهراست، به همین خاطر اجرای حکم اعدام در مصر به همین سادگی نیست و در مواردی متعددی تاکنون مفتی مصر اجرای حکم اعدام را رد کرده است.

وی با بیان اینکه صدور این حکم  می تواند نشانگر تداوم سیاست مشت آهنین حکومت مصر؛ یعنی حکومت سیسی، و جدیت آن باشد،افزود: انتظار می رود حکم اعدام مرسی و دیگر رهبران اخوان المسلمین به تایید مفتی مصر نرسد.

نبوی همچنین در تحلیل حکم اخیر دستگاه قضایی مصر برای آزادی «حسنی مبارک» در مقابل صدور حکم اعدام برای مرسی نیز، گفت: اینکه دستگاه قضایی مصر با معیارهای دوگانه پرونده های مشابه را بررسی می کند بسیار مورد توجه و تردید فعالان سیاسی و اجتماعی جهان عرب و خود مصر است، احکامی که طی 2 سال اخیر برای مبارک، فرزندان و دولتمردانش صادر شده است احکام خیلی جدی نبوده در حالی که احکامی که برای حکومت 1 ساله اخوانی ها و حضورشان در قدرت صادر میشود شدید و غلیظ است، همین امر شائبه های جدی درباره سیاسی بودن احکام صادره از سوی دستگاه قضایی مصر را به دنبال آورده و این تردید، امری جدی است که شواهد بسیاری نیز آن را تایید می کند.

عضو هیئت علمی پژوهشكده مطالعات فرهنگي و اجتماعي همچنین درباره سخنان اخیر وزیر خارجه مصر درباره اینکه گزینه بازسازی روابط میان تهران و قاهره روی میز حکومت سیسی نیست، نیز گفت: ایران در هیچ دوره ای پاسخ چندان مناسبی در قبال تلاش برای بهبود روابط با قاهره دریافت نکرده است و دلیل آن این است که اگرچه مصر به گسترش روابط با ایران به ویژه در حوزه اقتصاد و گردشگری نیازمند است، اما پرونده رابطه با ایران را با یک نگاه امنیتی دنبال می کند.

وی افزود: جدیت ایران برای گسترش روابط با مصر به دوره ریاست جمهوری آقای هاشمی رفسنجانی باز می گردد و تلاش های مهم و مختلفی که توسط دولت های بعدی چه در دوره جناب آقای خاتمی، چه آقای احمدی نژاد و چه آقای روحانی صورت گرفت، موضوعاتی از جمله تبادل گردشگری، افزایش تبادلات اقتصادی و حتی مشاوره درباره مسائل مختلف منطقه ای و در این زمینه شاهد سفر دولتمردان ایرانی در رده های مختلف به مصر نیز بوده ایم.

نبوی با بیان اینکه مصری ها رابطه با ایران را در پرتو رابطه با جهان عرب، اتحاد استراتژیک با ایالات متحده و قرارداد صلحی که با اسرائیلی ها دارند، می بینند ، تصریح کرد: به عبارت دیگر آنها تداوم و گسترش رابطه با ایران را در چارچوبی می خواهند که اتحاد استراتژیک آنها با آمریکا ضربه نخورد، قرارداد صلح با اسرائیل را مخدوش نکند و به رابطه گسترده سیاسی و اقتصادی آنها با کشورهای عربی منطقه آسیبی وارد نکند.

این کارشناس مصر با اشاره به اینکه مصرهمچنان به دنبال رهبری جهان عرب است، گفت: هرچند که رهبری آنها طی دو دهه اخیر به شدت افول کرده است ولی همچنان به دنبال آن هستند و سعی میکنند پیشتازی خود را در مسائل عربی از طریق چانه زنی و گفتگو در منطقه دنبال کنند و به همین خاطر از هر اقدامی که رابطه آنها را با کشورهای دیگر به ویژه عربستان و امارات مخدوش کند، خودداری می کنند؛  به یاد داشته باشیم که این دو کشور از بزرگترین سرمایه گذاران خارجی در اقتصاد مصر هستند.




۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن