تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802538882




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

/یادداشت/ احمد کاظم زاده گشودن جبهه‌ جدید علیه حزب الله؛ راهکار عربستان برای فرار از یمن


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: /یادداشت/ احمد کاظم زاده
گشودن جبهه‌ جدید علیه حزب الله؛ راهکار عربستان برای فرار از یمن
به نظر می‌رسد آنگونه که رژیم صهیونیستی پوست خربزه زیر پای عربستان درجنگ یمن انداخت اکنون عربستان تلاش دارد پوست خربزه زیر پای این رژیم در لبنان و سوریه بیندازد اما ظاهرا این رژیم با تجاربی که از جنگ 33 روزه اموخته فعلا دُم به تله نمی‌دهد.

خبرگزاری فارس: گشودن جبهه‌ جدید علیه حزب الله؛ راهکار عربستان برای فرار از یمن



به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، بررسی رویکرد رسانه های عربستان (بخصوص العربیه ، الحدث و تا حدودی الشرق الاوسط )و تا حدودی الجزیره قطردر روزهای اخیر نشان می دهد که این رسانه ها با عجله و شتاب اخباری  دال بر حمله هوایی رژیم صهیونیستی به انبار موشکی حزب الله و مقر پایگاه ارتش سوریه در منطقه کوهستانی قلمون واقع در مرز لبنان و سوریه منتشر کردند و در عین حال کوشیدند عملیات انفجاری نافرجام بعدی در جولان سوریه را واکنشی به حملات هوایی این رژیم در قلمون جلوه دهند و این پیام را القاء کنند که عوامل حزب الله در پشت این عملیات بودند .این درحالی است که نه منابع وابسته به حزب الله حمله هوایی رژیم صهیونیستی به قلمون و متعاقب آن نقش خود در عملیات انفجاری نافرجام در حصار امنیتی جولان را تائید کردند و نه اینکه این رژیم حاضر به تائید این مسئله شد .البته مسئولان این رژیم حمله هوایی به چهار نفر را هنگام کارگذاشتن تله انفجاری در حصار امنیتی جولان را بدون ذکر هویت آنها تائید کردند و ضمن رد نقش خود در حملات هوایی قلمون آن را کار طرف ثالث اعلام کردند.اما سوال این است که این طرف ثالث چه کسی می تواند باشد ؟ عجله رسانه های قطری و سعودی برای القاءدرگیری احتمالی بین حزب الله و اسرائیل روز شنبه (5  اردیبهشت )الجزیره و العربیه  به طور همزمان با ارسال خبر فوری از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به اهداف حزب الله و ارتش سوریه در منطقه قلمون خبردادند .شبکه الجزیره قطر خبری به این مضمون به نقل از منابع خود در سوریه پخش کرد:" جنگنده های اسرائیل مواضع نیروهای ارتش سوریه و حزب الله لبنان را در منطقه قلمون سوریه هدف قرار دادند.انفجارهای متعددی در مرکز شهر قطیفه و اطراف مناطق یبرود و قارّه قلمون رخ داد."این شبکه برای اینکه باور پذیری خبر را بیشتر کند در بخش پایانی گزارش خود افزود :"گفته می شود این اولین بار نیست که مواضع نظام سوریه و حزب الله در منطقه قلمون مورد حمله هوایی اسرائیل قرار می گیرد."در همین حال شبکه تلویزیونی العربیه وابسته به عربستان سعودی نیز در خبری فوری از حمله هوایی شبانه رژیم صهیونیستی به انبارهای موشک های سوریه در منطقه قلمون خبر داد و در خبر بعدی با ارائه جزئیات بیشتر اعلام کرد:"دردو حمله هوایی اسرائیل ،کاروان حزب الله در منطقه قلمون سوریه هدف قرارگرفته است. این حملات چهارشنبه انجام شده است .
اما سوال این است که اگر این خبر صحت داشته و جنبه فوریت داشته پس چرا با چند روز تاخیر اعلام شده است!یک روز بعد شبکه تلویزیونی الحدث وابسته به عربستان گزارشی جدید در این‌باره پخش کرد که دقت در جزئیات آن ابعاد دیگری از اهداف پشت پرده این کشور از این پروژه خبری را برملاء می سازد. این شبکه در آغاز گزارش خود با بیان اینکه حملات جدید هوایی ارتش اسرائیل به سوریه هم بدون پاسخ ماندبه تحریک ارتش سوریه و حزب الله پرداخت و در ادامه به انتشار جزئیات بیشتر از خبر مورد ادعای خود در خصوص حملات این رژیم پرداخت و به نقل از منابع نظامی که از ذکر آنها خودداری کرد، گفت :« یکی از این حملات هوایی در شب جمعه بود و اسرائیل انبارهای موشک های راهبردی از جمله موشک های دوربرد اسکاد را بمباران کرد. کنترل این موشک ها در اختیار دو لشکر 155 و 65 ارتش سوریه است. اسرائیل همچنین دو حمله هوایی دیگر به سوریه در شب چهارشنبه داشت و یک کاروان تسلیحات حزب الله در منطقه قلمون را هدف قرار داد.» این شبکه برای باور پذیری بیشتر باز همین خبر را به نقل از منابع سوری( که باز از ذکر نام آنها خودداری کرد )انعکاس داد و گفت : «مخالفان سوری تاکیدکردند هواپیماهای اسرائیلی پایگاه لشکر 155 ارتش سوریه را در منطقه القطیفه قلمون بمباران کردند.»
الحدث در ادامه  این گزارش بااشاره به آماده باش نیروهای اسرائیلی در مرزهای سوریه و لبنان  اعلام کرد :« این تصمیم در پی کشته شدن چهار سوری در حمله هواپیمای بدون سرنشین ارتش اسرائیل درمنطقه جولان اتخاذ شد.»
درهمین حال شبکه العربیه نیز با پخش گزارشی کوشید ارتباط کنش و واکنشی بین حملات هوایی قلمون و عملیات نافرجام در جولان برقرارکند .در این گزارش آمده است :«.. تلاش برای کار گذاشتن بمب در مرز منطقه اشغالی جولان نخستین واکنش سریع به حملات هوایی اسرائیل بود و این رژیم نگران آن است که تلاش ها برای پاسخ دادن به این حملات ادامه داشته باشد. نظامیان اسرائیلی در جولان و نیز مزارع شبعا به حال آماده باش درآمده اند. از ترس حملات احتمالی حزب الله، تانک های ارتش اسرائیل از منطقه مرزی عقب نشینی کرده اند و نظامیان این رژیم هم از گشت زنی خودداری می کنند. به ویژه که نیروهای حزب الله موشک های کورنت در اختیار دارند. ارزیابی اسرائیل آن است که حزب الله، سوریه و ایران در شرایط کنونی توانایی به راه انداختن جنگ نامحدود علیه این رژیم را ندارند. اسرائیل تلاش می کند از این شرایط استفاده کند تا مانع از تبدیل شدن منطقه جولان به پایگاهی علیه خود شود. »
هر چند العربیه در این گزارش هر چند گذرا به اظهارات مسئولان صهیونیستی در خصوص رد نقش خود درحملات قلمون اشاره کرد اما در طول گزارش خود کوشید نقش تل آویو را در این حملات حتمی نشان دهد.از اینرو این شبکه تاکید کرد :«...اسرائیل با تشدید حملات به سوریه اهداف دوگانه ای را پیگیری می کند و از یک سو برای جلوگیری از رسیدن تسلیحات راهبردی به حزب الله جلوگیری می کند و از سوی دیگر از قدرت گرفتن حزب الله و ایران در بلندیهای جولان جلوگیری می کند. در حملات هوایی اخیر اسرائیل همچنین تجهیزات و تانک های ارتش سوریه هم هدف قرار گرفت.» نتیجه گیری در اینکه رژیم صهیونیستی بخواهد از هر فرصت ممکن برای ضربه زدن به ارتش سوریه و یا حزب الله استفاده کند هیچ تردیدی نیست کما اینکه از آغاز پروژه براندازی در سوریه نیز بارها به یک چنین حملاتی علیه اهداف حزب الله و ارتش سوریه دست زده است و از این طریق کوشیده است نوعی پوشش هوایی برای حملات زمینی مخالفان مسلح و تکفیری های سوری فراهم کند .با این‌حال به نظر می رسد اخباری که به تازگی با نقش آفرینی رسانه های سعودی در خصوص حمله هوایی ارتش صهیونیستی به قلمون و متعاقب آن عملیات نافرجام در حصار امنیتی جولان منتشر شده از قماش دیگر است و در مجموع  از رویکرد رسانه های سعودی چنین بر می آید که عربستان به شدت برای گشایش جبهه جدید در مرزهای سوریه و لبنان با رژیم صهیونیستی تلاش می کند تا از این طریق فرصت برون رفت از  باتلاق یمن را پیدا کند .به نظر می رسد همچنانکه رژیم صهیونیستی پوست خربزه زیر پای عربستان در جنگ یمن انداخت اکنون عربستان تلاش می کند پوست خربزه زیر پای رژیم صهیونیستی در لبنان و سوریه بیندازد اما ظاهرا این رژیم با تجاربی که از جنگ 33 روزه اموخته فعلا دم به تله نمی دهد . * تحلیل گر مسائل غرب آسیا انتهای پیام/  

94/02/08 - 13:56





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن