تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برترین اعمال دوست داشتن در راه خدا و دشمنی در راه اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819177108




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بدهي شرکت ملي نفت ايران بيش از ٥٠ ميليارد دلار است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۹:۷ق.ظ)
بدهي شرکت ملي نفت ايران بيش از ٥٠ ميليارد دلار است موج - معاون وزير نفت با انتقاد دوباره از پرداخت حجم عظيم يارانه ها از سوي وزارت نفت گفت: شرکت ملي نفت ايران هم اکنون بيش از ٥٠ ميليارد دلار بدهي دارد.
به گزارش خبرگزاري موج، منصور معظمي در دومين جلسه هم انديشي برنامه ششم توسعه با اشاره به اين که برنامه ششم توسعه در حالي تدوين مي شود که صنعت نفت به نوعي صنعت ورشکسته به شمار مي رود، گفت: شرکت ملي نفت ايران هم اکنون بيش از ٥٠ ميليارد دلار بدهي دارد.
وي با انتقاد از پرداخت حجم عظيم يارانه ها از سوي وزارت نفت و اين که تا کنون ارگاني درباره پرداخت يارانه ها تصميمي نگرفته است، تصريح کرد: وزارت نفت پارسال ٣٣ هزار ميليارد و ٧٠٠ ميليون تومان يارانه پرداخت کرده است که سهم شرکت پالايش و پخش ٢٤ هزار و ٣٠٠ ميليارد تومان و سهم شرکت ملي گاز ايران ٩ هزار و ٤٠٠ ميليارد تومان بوده است.
معاون برنامه ريزي و نظارت بر منابع هيدروکربوري وزارت نفت با اشاره به اين که امسال با رايزني گسترده که البته هنوز بر سر عدد و رقم آن به نتيجه نرسيديم اين رقم به ٣٢ هزار ميليارد تومان رسيده است، اظهار کرد: سهم شرکت ملي گاز از اين رقم ٩ هزار ميليارد و سهم شرکت ملي پالايش و پخش ٢٣ هزار ميليارد تومان تعيين شده است.
معظمي با بيان اين که اگر اين رقم يارانه با ارز سه هزار توماني محاسبه شود حدود ١١ ميليارد دلار مي شود، افزود: با اين رقم مي توان بخشي از منابع مالي طرح هاي زخمي صنعت نفت را تامين کرد.
وي افزود: گزارش وزارت دارايي حاکي از آن است که توزيع يارانه ميان مردم هيچ تأثيري در دهک ها نداشته است.
معاون وزير نفت با تاکيد براين که برنامه ششم بر اساس واقعيت ها نوشته مي شود، افزود: برنامه هاي آرمان گرايانه بدون شک در اين برنامه جاي نخواهد داشت.
معظمي همچنين از ضرورت بازسازي و نوسازي تاسيسات نفتي مستهلک در خوزستان گفت و افزود: در برنامه ششم توسعه بايد توجه ويژه اي به اين بخش شود؛ زيرا در غير اين صورت امکان استفاده از آن وجود نخواهد داشت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن