واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: !!! همه بخونن !!! راه حل گمشده تکسچرینگ بوسیله فتوشاپ ! Enzo borhani59 26 بهمن 1389, 14:45سلام مژده به دوستداران تکسچرینگ بدون زحمت و با سبکی از تمام امکانات فتوشاپ به صورت مستقیم برای رنگ آمیزی مدل استفاده کنید. برنامه های بادی پینت - تری دی کوت - زیبراش - مودباکس ... که از غول های تکسچرینگ هستند در مقایسه با قابلیت های فتوشاپ ناقص هستند. به همین خاطر همه اونها با فتوشاپ تعامل دارند و از کار کردن مپ در فتوشاپ و در نهایت از پروجکت اون استفاده میکنند مثل zapplink و درتری دی کوت با دستور ctrl_P و crtl_ALT_P یعنی یه پای شما تو این نرم افزار و یه پا تو فتوشاپ. آخرش هم حواستون از این ور به اون ور پرت میشه و وقتگیری و سنگینی کار رو هم در نظر بگیرید.... خب یه راه حل اینه که بیاین با فتوشاپ سی اس 5 اکستندد روی مدل سه بعدی به صورت مستقیم تو فتوشاپ کار کنید که امکانات زیادی هم داره.... ولی مشکل اصلی سنگینی کارهست. یه راه حل همه جانبه: تکسچرینگ در فتوشاپ به صورت مستقیم روی مدل سه بعدی و تعامل روی مپ به شرط سبکی و راحتی: خب اسم این ابزار enzo هست یه پلاگین قدرتمند که برای فتوشاپ 7 به بالا طراحی شده از خصوصیاتش همین بس که یه مدل سنگین رو باز میکنی و مپ 2048 رو هم کنارش باز میکنی (تا 4096 هم داره) و با خیال راحت و بدون واسطه و بدون درز به صورت عمودی روی سه بعدی از زاویه دلخواه تکسچر میزنی و با یه دکمه به مپ دو بعدی منتقل میشه. از یه طرف هم بر اساس یووی روی مپ تکسچر میزنی و با یه دکمه میره روی سه بعدی و نتیجه کار رو میبینی. دیگه قلق گیری که کجا تکسچر میفته یا مشکل این که درز بین دو لبه رو چجوری خوب پر کنیم قدیمی شد. What is Enzo? Enzo is a unique 3D model texture paint system that is fully integrated inside Adobe Photoshop. Enzo is not a standalone application, but a set of sophisticated Photoshop plugins that work together to turn Photoshop into a robust 3D paint package. Load 3D models directly into Photoshop. Move around with the new Photoshop 3D viewer. Use Photoshop to paint directly on the 3D model. این روش حتی برای مدل های پیچیده که آنرپ اونها سخت و زمانبره به ما اجازه میده که یووی اتوماتیک بزنیم (unwrella , 3d-coat ,sculptris ) میتونیم نقص نداشتن آنرپ مناسب رو با طراحی مستقیم روی مدل سه بعدی تا حد بیشتری مرتفع کنیم (به جز موارد خاص که لازمه از یووی مستقیما استفاده بشه) برای درک بیشتر امکانات شما دقت کنید که از امکانات روتوش فتوشاپ - قلم های متنوع - آرت هیستوری براش - سلکت های حرفه ای - آوردن عکس ها و تکسچر های متنوع - استفائه از blending mode های مختلف - فیلتر ها - پلاگین ها - لیکویفای - ... استفاده کنیم. این پلاگین همین هفته کرک شده ! Electric Iris - enzo v_1.5.4 Features • Flexible: Paint on 3D model, or on 2D texture. • Powerful: Paint across UV seams, across multiple models, up to 4K x 4K textures. • Easy: Works using Photoshop 7, CS, CS2, CS3, CS4, and CS5 (32bit). • Friendly: Import Maya, XSI, LWO, 3DS, OBJ, Rhino, Autodesk FBX, Enzo files. • Complete: Color, Bump, Normal, Displacement, Specular, Environment, Refraction. • Perspective: Full 3D Viewer with familiar camera controls. • Geometry: Polygonal and NURBS models supported. • More Power: 2D and 3D Layers, Masks, Adjustment Layers, Blending, Filters, Mirrored UVs. • And More: Assign Textures, Material Editor, UV viewer, Scene Node Lister, Lighting controls. - خب و اما لینکش این صفحه این دانلود یا یا این سایت حدود 36 مگ بهترین جوابدهی روی فتوشاپ 7 - با 12 مشکل داره من خودم بخاطرش یه 7 ریختم جداگانه و راضیم! بعد از نصب شاخه enzo رو که حاوی پلاگین های کرک شده هست در پوشه فتوشاپ در زیر شاخه پلاگین روی خودش جایگزین کنید فتوشاپ که باز بشه پلاگین های enzo رو میخونه که میشه دید open که بزنی میبینی پسوند های سه بعدی زیادی اضافه شده (توی همون ورژن 7!) به منوهای فتوشاپ هم بعد از help گزینه enzo اضافه میشه که در فایل - اتوماتیک هم هست خب میتونید با مثال های خورش که در پوشه برنامه هست شروع کنید. برای تکسچرینگ یه مدل جدید کافیه یووی داشته باشه. باز میکنی و میگه تکسچر نداره و ok میزنی بعدش یه پیغام دیگه میده و باز هم رد میکنی از اکشن فتوشاپ فایل enzo.atn رو باز میکنی و چک میکنی که کلید های میانبرش روی چیز دیگه ای نباشه )خودش اف 2 و اف 3 هست) برای طراحی مپ میخواهیم که یه فایل تصویری باید باشه: میریم منوی انزو بعد تکسچر ویزارد رو میزنیم. اول نوع مپ که color لازمه! بعد سایز مپ که 2048 خوبه برای اکثر کارها بعد از این مرحله فایل مپ هم باز میشه. اگه اطلاعاتی خواستی هلپ هم داره. اف 3 مود سه بعدی هست که آیکن ها نویگیت سه بعدی رو میاره و با کمک alt و کلید های موس هم مثل برنامه های سه بعدی میتونی نمای مورد نظر رو بچرخونی و جلو عقب یا جا به جا کنی. نما که خوب بود میشه روش با هر ابزاری نقاشی کرد و بعد با اف 2 نقاشی میره روی مپ! از مپ هم هر چی بکشی با یه اف 2 میره رو سه بعدی میتونی روی مپ موجود هم با این روش کار کنی یا درزهای لبه هاشو بگیری میشه یه آرم رو دقیقا روی مدل از زاویه مناسب چسبوند. نکته: روی ورژن های دیگه هم نصب میشه ولی بدقلقه و شاید همه چی خوب کار نکنه مهمترین نکته اینه که در حالت سه بعدی روی لبه های جانبی مدل رنگ نزنید. منظورم همون جایی هست که مرز بین قسمت معلوم و قسمت مخفی مدله. علتش اینه که این روش تکسچرینگ همون روش پروجکت هست.(دیدی پروژکتور نور مستقیم میده..) یعنی انداختن تصویر این طراحی روی مدل. نتیجه اینه که قسمت های عمود به دید بهترین اعمال رو دارند و قسمت های عمود به دید (لبه ها ) بد ترین وضع و باعث نویز و به هم ریختگی در اون منطقه میشه. راه حل اینه که برای تکسچرهای سراسری از مپ دو بعدی بیشتر بهره ببرید و برای فسمت های سه بعدی هم زاویه خوب و فاصله نزدیک انتخاب کنید و به مرز لبه ها نزدیک نشید. البته در بدترین حالت هم میشه با چرخوندن مدل جاهای مشکل دار رو اصلاح کرد... میشه از اون طرف مدل (توی مدل در حالت جا به جایی دوربین رنگ زد ولی درست عمل نمیکنه و بیخیالش بشید میشه با خاموش کردن لایه shade از رنگ دقیق همه جا خبردار شد. ... این ابزار به نظرم گمشده یه تکسچر آرتیست هست. باهاش هنر آفرینی کنید... یا علی rasol10261360 27 بهمن 1389, 22:15بسیار عالی بود من تونسم ابجک سه بعدی رو وارد فتوشاپ کنم و روش کار کنم ولی باید این فایل رو چه جوری در محیط سه بعدی ازش استفاده کنم ببخشید که سوالم مبتدی است . میشه بیشتر در این باره توضیح بدید :rose: borhani59 28 بهمن 1389, 20:16سلام خلاصه بگم: اول مدل باید آنرپ بشه یعنی یه جوری یه مپ دو بعدی با این حجم متناظر بشه که بشه نقاشی روی حجم رو توی اون ذخیره کرد. مرحله بعد باید همین تکسچرینگ رو انجام بدی که ثمره کارت میشه یه فایل تصویری رنگ شده که تکسچر مربوط به مدلت هست. میری در برنامه سه بعدی مثلا مکس و مدل رو میاری بعد یه راه اینه که تکسچر رو میکشی و میندازی (درگ میکنی) روی مدل تا خودش روش بشینه! راه علمی و اصولی هم اینه که مپ رنگی که color map یا diffuse هست رو از یک متریال انتخاب کنی بعد مپ bitmap و آدرس همین فایل رو بهش بدی. بعد مدل رو انتخاب کنی و با دکمه نسبت دادن متریال به جسم یا با کشیدن همون تکسچر که ساخته بودی درست میشینه سرجای خودش اگه در مورد آنرپ اطلاعات نداری میتونی توی فروم راجع به اون یه مطلب هایی پیدا کنی. یه سری به امضام هم میتونی بزنی . باید راجع بهش تحقیق کنی چون آنرپ لازمه تکسچرینگ هست. البته میتونی از آنرپ ساده استفاده کنی ... (بحث مفصلی داره..) یه آموزش unwrap هم به فضل خدا دارم از uvlayout مینویسم که تفصیلی هست و انشاءاله به زودی میگذارم تو سایت... یا علی سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 773]