تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ميان حق و باطل جز كم عقلى فاصله نيست. عرض شد: چگونه، اى فرزند رسول خدا؟ فرمود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815585238




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قانون اساسي ميانمار تصويب شد


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: قانون اساسي ميانمار تصويب شد


آسيا- همشهري آنلاين:
تلويزيون دولتي ميانمار اعلام كرد كه قانون اساسي تحت حمايت ارتش اين كشور با كسب 92.4 درصد آراي مثبت در رفراندوم مردمي توانسته است اكثريت آرا را به دست آورد.

به گزارش ايسنا، آنگ تو، رييس كميته‌ سازماندهي رفراندوم در بيانيه‌اي اعلام كرد كه بيش از ‌٩٩ درصد از ميليون واجد شرايط راي دادن در انتخابات شركت كرده‌اند.

اين در حالي است كه مناطقي از اين كشور به دليل توفان نارگيس به شدت تخريب شده و تاكنون ‌٦٦ هزار كشته و مفقود در اين منطقه گزارش شده است.

رفراندوم قانون اساسي ميانمار در حالي برگزار شد كه سازمان ملل تخمين مي‌زند دو ميليون تن از مردم توفان زده ميانمار نيازمند شديد آب، غذا و پناهگاه هستند.

حزب آنگ سان سوكي، رهبر دموكراسي خواه ميانمار رژيم نظامي اين كشور را به دليل برگزاري رفراندوم در حالي كه دهكده‌هاي نابود شده در اثر طوفان به شدت نيازمند كمك هستند مورد انتقاد قرار داد.

او گفت: «قانون اساسي كه ارتش از آن به عنوان گامي در جهت برگزاري انتخابات دموكراتيك ‌٢٠١٠ ياد مي‌كند، تنها مشروعيت بخشيدن به قدرت ژنرال‌هايي است كه براي نيم قرن بر كشور حكومت مي‌كنند.»

آخرين راي‌گيري سراسري در ميانمار در سال ‌١٩٩٠ برگزار شد كه طي آن آنگ سان سوكي، رهبر حزب ملي براي دموكراسي با كسب اكثريت آرا به پيروزي رسيد، اما به وي هرگز اجازه حكومت داده نشد و در عوض وي از آن زمان تاكنون در حبس خانگي به سر مي‌برد.

بر اساس قانون اساسي تصحيح شده ميانمار آن سانگ سوكي اجازه تصدي هيچ پست دولتي را نخواهد داشت.

جامعه‌ بين‌المللي از جمله بان كي مون، دبير كل سازمان ملل از خونتاي ميانمار خواسته‌اند به جاي استفاده از بهره‌برداري از منابع مردمي براي برگزاري رفراندوم تمركز خود را بر ارايه كمك‌هاي امدادي به توفان زده‌ها قرار دهد. اما رژيم نظامي ميانمار در اقدامي نمايشي برخي صندوق‌هاي راي گيري را در كنار اردوگاه‌هاي موقت بي‌خانمان‌ها قرار داد.

تاريخ درج: 26 ارديبهشت 1387 ساعت 13:02 تاريخ تاييد: 26 ارديبهشت 1387 ساعت 14:50 تاريخ به روز رساني: 26 ارديبهشت 1387 ساعت 14:47
 پنجشنبه 26 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 164]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن